Decoraţiunile şi mobilierul pentru grădină - noi nişe dezvoltate de Mobexpert
Amenajări / 06 iunie 2014

Producătorul de mobilă se axează tot mai mult pe produse personalizate
Compania Mobexpert a dezvoltat noi nişe de produse, în ultimul an, printre acestea regăsindu-se gama de decoraţiuni şi mobilierul pentru grădină. În acelaşi timp, producătorul de mobilă se axează tot mai mult pe obiectele personalizate, după cum ne-au spus reprezentanţii companiei.
Aceştia ne-au precizat: "Un exemplu este cel al canapelelor, unde Mobexpert are competenţa unică de a realiza produse integral personalizate într-un termen de numai două săptămâni. Am ţinut întotdeauna cont de schimbările din piaţă în ceea ce priveşte nevoia şi viaţa clientului nostru".
Mobexpert a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 120 de milioane de euro, în creştere cu aproape 5% faţă de 2012 şi estimează o evoluţie asemănătoare pentru anul în curs.
Sursele citate ne-au precizat că societatea exportă în mod constant 18-20% din producţie, pieţele tradiţionale pentru export fiind cele din vestul Europei, precum Germania sau Franţa. "Având în vedere că obiectivul principal al grupului este să producă pentru piaţa din România, nu intenţionăm să creştem acest procent", ne-au spus reprezentanţii Mobexpert.
Peste două treimi din mobilierul prezent în magazinele Mobexpert din toată ţara sunt produse în cele opt fabrici pe care grupul le deţine în România, potrivit acestora: "Sunt produse create şi fabricate pentru reţeaua Mobexpert, care ţin cont de preferinţele, gusturile şi nevoile clienţilor. În consecinţă, sunt diferite de oferta oricărui alt comerciant".
În ceea ce priveşte modul în care s-au educat cumpărătorii în timp, reprezentanţii companiei ne-au declarat: "Clienţii noştri sunt oameni informaţi, care citesc reviste de amenajări, design sau arhitectură şi urmăresc tendinţele. În ultimii ani, au devenit mult mai atenţi la calitatea şi valoarea produselor, iar exigenţa lor a crescut".
Sursele citate ne-au mai spus: "Strategia Mobexpert s-a concentrat, în ultimii patru ani, pe o înnoire continuă a colecţiilor, pe varietate şi pe adaptarea la schimbările din viaţa clienţilor. Astfel, mai mult de un sfert dintre colecţiile noastre de mobilier - decoraţiuni, textile, aranjarea mesei, cultura somnului, corpuri de iluminat sau canapele - sunt mereu noi. Unul dintre elementele prin care Mobexpert se diferenţiază îl reprezintă serviciile de design şi de consiliere specializată pe care ne străduim să le oferim fiecărui client, astfel încât să îi putem livra nu doar produse de cea mai bună calitate, dar şi o soluţie personalizată, care să corespundă, prin urmare, cu stilul şi nevoile sale".
Mobexpert este o companie fondată în anul 1993. Activitatea sa a început în Bucureşti, cu un magazin de 150 de metri pătraţi, prin care era livrat mobilier pentru birou.
Fiecare dintre colecţiile Mobexpert este prezentată în boxe individualizate
Referitor la strategia abordată de companie, reprezentanţii Mobexpert au subliniat că societăţile care compun grupul lucrează într-un sistem integrat: "Indiferent de domeniul despre care vorbim - import, producţie, logistică, retail sau administrarea generală a afacerilor grupului -, suntem convinşi că gândirea antreprenorială reprezintă un ingredient important pentru succes, fie că vorbim despre un singur magazin, sau despre un Grup cu 2.000 de angajaţi şi o cifră anuală de afaceri de aproximativ 120 milioane de euro".
Mobexpert este o reţea regională de magazine şi hipermagazine specializate în vânzarea de mobilier şi decoraţiuni interioare. Cele două mărci sub care îşi desfăşoară activitatea sunt Mobexpert (hipermagazine şi magazine de mobilier pentru casă şi decoraţiuni) şi Mobexpert Office (mobilier pentru birou şi colectivităţi).
"Dorinţa de a vinde produse dezirabile la un preţ corect a condus la crearea şi producerea pe plan local a majorităţii produselor expuse în magazine. Comunicarea directă cu clienţii în spaţiile de vânzare a oferit informaţii valoroase asupra gusturilor şi tendinţelor manifestate în domeniu. Compania a înfiinţat propriul departament de design pentru a valorifica aceste informaţii şi pentru a putea propune soluţii din ce în ce mai apropiate de nevoile reale ale clienţilor", după cum ne-au spus sursele citate.
Produsele Mobexpert reprezintă expresia mai multor stiluri de viaţă, adresându-se unor categorii diferite de consumatori.
"Fiecare produs face parte dintr-un întreg, special creat pentru a reprezenta un anumit stil de viaţă - etnic chic, clasic, contemporan, young living", spun reprezentanţii societăţii.
Aceştia ne-au precizat că fiecare dintre colecţii este prezentată în boxe individualizate: piesele de mobilier sunt îmbinate cu decoraţiunile cele mai potrivite, pentru a ajuta clienţii să îşi facă o imagine reală asupra modului în care îşi pot mobila şi decora o anumită cameră.
"Utilajele de producţie sunt la nivelul tehnologic actual, având productivitate foarte mare, iar producţia în fabricile Grupului Mobexpert, datorită vânzărilor semnificative, se realizează în serii mari, în acest fel obţinându-se avantaje de preţ importante", potrivit surselor din cadrul companiei.
Piaţa mobilei a scăzut şi anul trecut
Piaţa mobilei a continuat să scadă, anul trecut, după cum ne-au spus reprezentanţii Mobexpert, care consideră că este posibil ca acest segment să se stabilizeze în 2014 şi chiar să înregistreze o sensibilă creştere, datorată mai ales reluării creditării: "În ultimii ani, există o presiune continuă pentru creşterea preţurilor, datorată mai ales scumpirii materiei prime, componentelor şi semifabricatelor. De altfel, grupul Mobexpert face un efort continuu pentru a deveni din ce în ce mai eficient, astfel încât să poată absorbi aceste creşteri de preţ prin scăderea costurilor".