"Tendinţa de revigorare a sectorului de mobilă se păstrează şi în 2015"
Mobilier / 09 iulie 2015
Tendinţa de revigorare a sectorului de mobilă se păstrează şi în acest an, ne-a spus Adrian Sabău, directorul general al producătorului de mobilă Simex.
Domnia sa ne-a precizat că, întrucât Rusia şi celelalte ţări foste membre URSS constituie o piaţă cu tradiţie pentru brandul Simex, interdicţiile impuse anul trecut de Rusia importurilor din Uniunea Europeană au afectat într-o măsură destul de mare vânzările companiei către această zonă.
"Ne-am reorganizat exporturile către Europa Centrală şi de Vest, care a devenit o piaţă de deschidere cu un potenţial uriaş pentru brandul nostru. De asemenea, ne-am reorientat şi către piaţa locală, unde nivelul de cerere de mobilier de lux, din lemn masiv, este din ce în ce mai mare, de la an la an", ne-a mai spus domnul Sabău, care ne-a vorbit cu amabilitate despre tendinţele şi evoluţia pieţei de mobilă din ţara noastră, dar şi despre activitatea companiei pe care o reprezintă.
Interviu cu Adrian Sabău, director general Casa Mobila Simex
Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei în ultimii ani?
Adrian Sabău: Atât la nivel strategic, cât şi operativ, în ultimii trei ani am demarat mai multe direcţii de acţiune susţinute, printre care dezvoltarea activităţii companiei, şi am consolidat reputaţia şi cota de piaţă a brandului.
Prin respectarea calităţii recunoscute a brandului Simex, prin varietatea portofoliului de produse, design-ul inovativ şi raportul calitate-preţ corect, societatea a devenit un excelent vizionar şi un brand de referinţă în industria mobilei.
Prin ajustarea permanentă a ofertelor de mobilier la nevoia din piaţă, Simex are, în momentul de faţă, un câmp de acoperire al cererii foarte ridicat, care cuprinde atât colecţiile standard, cât şi mobilierul executat la comandă, conform dimensiunilor şi cerinţelor solicitate de client.
Reporter: Ce strategie a abordat compania ca să depăşească perioada de criză?
Adrian Sabău: Nu am gândit niciodată criza drept un impediment în afirmarea şi dezvoltarea brandului Simex. Deşi impactul crizei economice a fost unul destul de mare asupra industriei de mobilă, acest segment a devenit mult mai selectiv, ceea ce ne-a ajutat să ne distingem în piaţă de comercianţii cu o mobilă mai puţin competitivă din perspectiva calităţii. Ne putem referi aici atât la o parte din mobila de import, cât şi la mobila produsă din pal sau MDF.
Strategia Simex pe perioada crizei economice s-a bazat pe valorizarea continuă a calităţii tehnice şi estetice a colecţiilor de mobilier, care ne-au consacrat în topul preferinţelor clienţilor de atâţia ani, precum şi prin comercializarea produselor la preţuri corecte, de producător, şi prin serviciile conexe pe care le oferim de fiecare dată clienţilor: asigurăm transportul şi montajul complet gratuit în toată ţara, avem specialişti care se pot deplasa la domiciliul clienţilor pentru a onora comenzile speciale, tratăm clienţii cu seriozitate şi flexibilitate, din momentul în care se lansează comanda şi până la livrarea completă a acesteia.
Reporter: Ce produse noi aţi lansat şi ce produse de mobilier urmează să lansaţi?
Adrian Sabău: Brandul Simex a lansat, la Salonul Internaţional de Mobilă BIFE-SIM 2014, noua linie Simex Modern, care s-a dovedit a avea un real suces la târgurile de profil din Occident şi care a constituit un cadru de oportunitate major pentru piaţa internă, întrucât am venit în întâmpinarea nevoilor clienţilor cu stiluri variate de mobilier şi am reuşit să acoperim cererea din ce în ce mai mare de mobilă de foarte bună calitate din România. Am răspuns în acest mod atât cererilor şi gusturilor iubitorilor mobilei cu stil, cât şi celor care preferă mobilierul cu un design cât mai novator şi modern.
În paleta noastră de mobilier se regăsesc modele variate de sufragerii, dormitoare, seturi de plasmă, holuri, mobilier pentru birou, bucătării şi uşi de interior şi exterior - toate realizate din lemn masiv şi care sunt înnobilate estetic cu sculptură executată manual şi motive florale valoroase.
Toate produsele noastre sunt comercializate în cadrul magazinelor Simex din Bucureşti (Pipera şi Ghencea), Sibiu, Galaţi, Constanţa, Oradea şi Arad.
Reporter: Cât din producţie merge la export şi în ce ţări?
Adrian Sabău: Compania Simex se află într-o permanentă expansiune comercială, care însumează atât exporturile către Europa Centrală şi de Est, Rusia şi celelalte ţări membre ale spaţiului CSI, dar şi către Germania, Austria, Franţa, Ţările Scandinave şi cele Baltice, Dubai, Canada şi America de Sud. Ca o medie, aproximativ 80% din totalul de producţie se duce la export, dar în ultimii doi ani s-a înregistrat o scădere a ponderii exporturilor, care se datorează în principal disensiunilor politico-militare din zona Rusia-Ucraina. Am reuşit să compensăm această scădere prin reorientarea companiei noastre către pieţele din Europa de Vest, precum şi prin creşterea din ce în ce mai pronunţată a volumului cererii de mobilă de foarte bună calitate, din lemn masiv, pe piaţa internă.
Reporter: Care dintre obiectele de mobilier sunt cele mai solicitate?
Adrian Sabău: Ultimii ani au adus în tendinţele de consum din industria mobilei o rafinare a gusturilor şi preferinţelor clienţilor, care optează din ce în ce mai mult pentru mobila din lemn masiv, recunoscută pentru calitatea superioară a finisajelor şi rezistenţa mare la uzură în timp.
Clienţii Simex aleg mobilierul produs în fabricile noastre din Ardeal, astfel că primim comenzi semnificative atât pentru colecţiile standard (sufragerii, dormitoare, cabinete, ansambluri de hol, seturi de TV plasmă, mobilier pentru bar), cât şi pentru proiecte speciale (modele complexe de bucătării, executate la parametrii solicitaţi de client, uşi de interior şi exterior, şemineee, mobilier pentru linia de hotel şi restaurant).
Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat anul trecut faţă de 2013?
Adrian Sabău: Am înregistrat o creştere de 20% pentru piaţa din România. Pornind de la o comparaţie cu anii 2010-2014, putem spune că tendinţa de revigorare a sectorului de mobilă se păstrează şi în 2015.
Reporter: Cum au evoluat preţurile în domeniul mobilei?
Adrian Sabău: Este adevărat că în ultima perioadă a fost înregistrată o creştere a preţurilor în industria de mobilă, însă noi, dat fiind faptul că suntem producători, am încercat să ne eficientizăm costurile şi cheltuielile astfel încât să oferim clienţilor un raport calitate-preţ foarte bun.
De asemenea, o ajustare a preţurilor Simex la nivelul celor practicate de distribuitorii de mobilă ar fi injustă faţă de clienţii nostri fideli, pentru că, repet, noi suntem producători de mobilă. Am păstrat aceleaşi preţuri şi ne-am eficientizat cheltuielile, însă fără să ne abatem de la calitate.
Reporter: Cum s-au educat consumatorii, în aceşti ani de criză?
Adrian Sabău: Clienţii au devenit mult mai precauţi, odată cu criza economică, mult mai atenţi la preţuri, dar mai ales la calitate. Pentru clienţii noştri, achiziţia de mobilier este o investiţie, de aceea au devenit mult mai selectivi şi prudenţi, fapt ce ne-a ajutat să ne diferenţiem în piaţă.
Reporter: Care este raportul cerere-ofertă?
Adrian Sabău: În ceea ce priveşte compania Simex, raportul cerere-ofertă este unul echilibrat şi de substanţă. Pe de o parte, se înregistrează o creştere din ce în ce mai mare a volumului de cerere în piaţă pentru mobilă de lux, din lemn masiv, iar pe de altă parte, statutul de producător ne conferă un avantaj competitiv pentru că ne putem adapta cererii şi putem acoperi orice tip de comandă, atât pentru mobilier în serie, cât şi pentru comenzile speciale.
Reporter: Ce tendinţe sunt în acest an, atât legate de modele, cât şi de culori şi materia prima utilizată?
Adrian Sabău: Tendinţele din industria mobilei indică o predilecţie din ce în ce mai accentuată a clienţilor faţă de mobilierul realizat din esenţe nobile de lemn masiv, în linie clasică, dar cu tendinţe moderne. De asemenea, se înregistrează o creştere a preferinţelor faţă de finisajul alb, atât alb simplu, natural, cât şi cu patină aurie sau argintie.
Pornind de la rafinarea gusturilor şi exigenţelor clienţilor, am observat că nu doar calitatea materialelor utilizate este cea care face diferenţa în alegerile acestora, dar şi detaliile estetice, cu precădere ornamentele care încadrează şi înfrumuseţează estetic piesele de mobilier. Sculptura executată manual, ornamentele florale de înaltă calitate şi tapiţeria din material fin aduc acel plus de excelenţă pe care clienţii îl doresc pentru a da o notă de distincţie şi rafinament propriei locuinţe.
Reporter: A fost afectată compania de embargourile impuse de Rusia importurilor din UE de anul trecut?
Adrian Sabău: Rusia şi celelalte ţări foste membre URSS constituie o piaţă cu tradiţie pentru brandul Simex, astfel că interdicţiile impuse de Rusia importurilor din Uniunea Europeană au afectat într-o măsură destul de mare vânzările noastre către această zonă. Ne-am reorganizat exporturile către Europa Centrală şi de Vest, care a devenit o piaţă de deschidere cu un potenţial uriaş pentru brandul nostru. De asemenea, ne-am reorientat şi către piaţă locală, unde nivelul de cerere de mobilier de lux, din lemn masiv, este din ce în ce mai mare, de la an la an.
Reporter: Cum a evoluat piaţa mobilei anul trecut şi ce perspective are în 2015?
Adrian Sabău: Aşa cum afirmam şi la întrebarea anterioară, recesiunea economică a atras după sine un decalaj important între comercianţii din domeniul mobilei, întrucât clienţii au devenit mult mai atenţi şi mai selectivi. Din aceste raţionamente, majoritatea clienţilor s-au orientat către mobila din lemn masiv, produsă în România, pentru că îşi doresc o mobilă de foarte bună calitate, rezistenţă în timp şi cu un design preţios, adaptat nevoilor de funcţionalitate şi confort din prezent.
Reporter: Mulţumesc!