LIVIU MISTODINIS, COILPROFIL:"Ne-am propus o creştere de 10% a cifrei de afaceri în acest an"
Companii / 07 noiembrie 2014
Coilprofil România şi-a propus, în acest an, o creştere de 10% a cifrei de afaceri faţă de 2013, când a depăşit pragul de 10 milioane euro, ne-a declarat Liviu Mistodinis, directorul general al companiei. Coilprofil România a investit, în acest an, în producţia de tablă prefălţuită întrucât cererea pentru acoperişul din tablă este în continuă creştere, iar pentru anul viitor a planificat achiziţionarea unor linii de producţie pentru produse noi, dezvoltarea unui laborator de teste şi va continua îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor, ne-a mai spus domnia sa. Liviu Mistodinis ne-a mai spus că vânzările de acoperişuri pot fi stimulate prin factori precum calitatea produselor şi preţurile accesibile, dar şi prin oferte speciale pentru cumpărătorul final.
Oficialul Coilprofil ne-a menţionat că tendinţa pieţei construcţiilor nu poate fi decât de creştere, având în vedere că nivelul ei actual este foarte jos. Domnul Mistodinis a ţinut să precizeze că această creştere nu va veni, însă, brusc şi nu va fi la nivelul aşteptărilor.
Reporter: Care este valoarea totală a investiţiilor realizate de Coilprofil în România, până în prezent?
Liviu Mistodinis: Din 2001 până în prezent, Coilprofil a investit în România aproximativ 15 milioane de euro, sumă dedicată dezvoltării fabricii (spaţii de depozitare, de producţie, utilaje şi linii de producţie, spaţiu administrativ etc.) din judeţul Prahova, dar şi dezvoltării calităţii produselor şi serviciilor.
Reporter: Cum estimaţi că va încheia compania anul 2014 din punctul de vedere al rezultatelor financiare?
Liviu Mistodinis: Până la finalul acestui an, ne-am propus o creştere de 10% a cifrei de afaceri faţă de 2013, an în care am reuşit să depăşim pragul de 10 milioane euro şi, până în acest moment, suntem în grafic deşi, în această perioadă, piaţa nu mai este la valoarea preconizată, iar cererea de oferte este în scădere.
Reporter: De ce aţi decis să investiţi în producţia de tablă prefălţuită?
Liviu Mistodinis: Cererea pentru acoperişul din tablă este în continuă creştere. Prin investiţia în noul sistem de acoperiş prefălţuit vrem să răspundem cerinţelor clienţilor noştri, venind în continuare cu soluţii moderne, de înaltă calitate şi accesibile pentru acoperişuri, care să le asigure confortul. Tabla prefălţuită este obţinută printr-o tehnologie de ultimă generaţie, care utilizează un oţel special, iar prin designul simplu şi elegant, se pretează uşor atât construcţiilor noi, cu o arhitectură modernă, cât şi celor clasice, tradiţionale. Achiziţionarea acestui produs vine cu numeroase avantaje pentru clienţii noştri, de la greutate scăzută, designul plăcut, montaj uşor şi rapid, până la întreţinere facilă, rezistenţă şi durată mare de viaţă.
Reporter: Ce investiţii preconizaţi pentru 2015?
Liviu Mistodinis: Ca în fiecare an, compania are un program investiţional. Vom achiziţiona linii de producţie pentru produse noi, vom dezvolta un laborator de teste şi vom continua îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor.
Reporter: Cum apreciaţi că va evolua piaţa acoperişurilor metalice ca volum şi ca valoare în 2014 faţă de 2013?
Liviu Mistodinis: Până în prezent, anul 2014 a fost unul competitiv, în care fiecare companie a căutat cele mai avantajoase soluţii pentru a-şi diversifica oferta şi serviciile. Cu toate acestea, nu a fost un an al schimbărilor majore în acest domeniu, iar din punct de vedere al volumelor, încă nu au existat modificări semnificative. Preţul rămâne în continuare important pentru cumpărători, însă putem vorbi de o restructurare a pieţei, în care clienţii pun mai mult accent pe calitatea şi beneficiile produselor.
Reporter: Care sunt planurile de dezvoltare ale Coilprofil România pe termen mediu şi lung?
Liviu Mistodinis: Pe termen lung, planurile de dezvoltare ale companiei vizează îmbunătăţirea continuă a produselor, menţinerea calităţii acestora şi actualizarea permanentă a ofertelor în concordanţă cu cerinţele pieţei şi cu normele în vigoare. Ne propunem să investim în motivarea şi creşterea profesionalismului angajaţilor companiei.
Reporter: Care sunt factorii care ar putea conduce la impulsionarea vânzărilor de acoperişuri?
Liviu Mistodinis: Suntem de părere că vânzările de acoperişuri pot fi stimulate prin factori precum calitatea produselor şi preţurile accesibile, dar şi prin oferte speciale pentru cumpărătorul final. În această idee, cei care îşi doresc o soluţie completă şi accesibilă pentru acoperişul locuinţei beneficiază la Coilprofil de reducere 20% la ţiglă metalică şi tablă prefălţuită în diverse nuanţe, până la 30 noiembrie.
Reporter: În ce zone ale ţării aţi vândut cele mai multe acoperişuri în 2014?
Liviu Mistodinis: Noi suntem prezenţi prin colaboratori în special în Moldova, Muntenia, în sudul şi centrul ţării. Sigur că regiunea concentrică locaţiei fabricii este zona în care se vând cele mai multe acoperişuri datorită distanţei, care este un factor important atât în ofertare, cât şi în livrarea materialor.
Reporter: Care sunt cel mai bine vândute produse Coilprofil în 2014?
Liviu Mistodinis: Cele mai importante creşteri înregistrate în primele şase luni ale anului în curs au fost pentru sistemele livrate în sectorul rezidenţial, respectiv pentru ţiglă metalică, nuanţa preferată de clienţi fiind maro închis mat. Am consemnat evoluţii importante ale vânzărilor de sisteme pluviale Metidro, unde avem capacitate mare de producţie, stocuri importante de materie primă de calitate şi preţuri competitive. Această divizie dispune, în continuare, de resurse importante de creştere.
Reporter: Cum au evoluat preţurile pentru acoperişurile metalice în 2014 faţă de 2013?
Liviu Mistodinis: Tendinţa preţurilor din ultimii ani este de scădere, iar 2014 s-a menţinut în această tendinţă.
Reporter: Cum vor fi influenţate vânzările de implementarea legii eficienţei energetice?
Liviu Mistodinis: Din punctul nostru de vedere, vânzările vor fi influenţate în sens pozitiv. Produsul nostru - panouri termoizolante - se încadrează perfect în cerinţele eficienţei energetice prin calitatea lui şi caracteristicile tehnice corespunzătoare transferului termic. Soluţia de izolare termică cu ajutorul panourilor termoizolante este una rapidă, uşoară şi pe termen lung.
Reporter: Cum apreciaţi că va evolua piaţa noastră de construcţii în următorii ani, având în vedere rezultatele macroeconomice slabe din acest an?
Liviu Mistodinis: Având în vedere că nivelul pieţei în acest moment este unul foarte jos, tendinţa nu poate fi decât de creştere. Doar că această creştere nu va veni brusc şi nu va fi la nivelul aşteptărilor.
Vom putea vorbi în această perioadă de o restructurare a pieţei în sensul de reaşezare a produselor pe categorii de calitate şi beneficii. Nu este cazul să mai vorbim despre o revenire a pieţei la nivelul 2007-2008. Aceasta este doar o perioadă de excepţie care nu va mai fi atinsă prea curând.
Reporter: Vă mulţumesc!
Coilprofil este producător de soluţii metalice moderne pentru construcţii atât în domeniul industrial, cât şi rezidenţial. Unitatea sa de producţie a fost înfiinţată în 2001 în Ceptura, judeţul Prahova, şi are ca domeniu de activitate fabricarea produselor ţiglă metalică, sistem pluvial, tablă cutată, panouri sandwich, casete de faţadă şi structurale, profile uşoare.
Fabrica ocupă, în prezent, o suprafaţă de 12 hectare, este dotată cu utilaje şi tehnologie de ultimă generaţie şi beneficiază de toate facilităţile necesare.
Coilprofil a anunţat, la jumătatea lunii octombrie, că şi-a adăugat în portofoliul de producţie un nou produs de învelitoare: tabla prefălţuită. Acest nou produsul va fi executat la comandă, în cadrul unei linii speciale de producţie, înfiinţată în fabrica din Ceptura, judeţul Prahova.
Noua linie face parte dintr-un program de investiţii de 1,5 milioane euro derulat în ultimul an, conform conducerii companiei. Programul de investiţii efectuat de companie a vizat atât finalizarea mai multor linii de producţie, retehnologizarea liniilor existente, cât şi extinderea sediului administrativ şi a halelor de producţie, îmbunătăţirea serviciilor şi creşterea numărului de salariaţi.