Alro Slatina îndeplineşte criteriile de eficienţă energetică pentru industria în care activează
Materiale / 06 aprilie 2015
Producătorul de aluminiu Alro Slatina şi-a continuat programul de investiţii într-un mediu dificil şi a reusit să îşi menţină în funcţiune toate capacităţile de producţie, dar şi cota de piaţă, în ciuda contextului economic fragil, în care mai mulţi producători de aluminiu s-au închis, începând cu anul 2003, numai în Europa.
Alro activează pe o piaţă globală, în care preţul aluminiului este stabilit pe Bursa Metalelor de la Londra, ceea ce a obligat compania să investească, încă de acum 10 ani, în creşterea eficienţei operaţiunilor şi reducerea consumurilor specifice.
De aceea, Alro a alocat peste 100 de milioane de dolari numai în creşterea eficienţei energetice, în ultimii 10 ani. Compania a reuşit să îşi diminueze consumul de electricitate pe tona de aluminiu cu peste 75%, pentru produsele procesate, şi cu peste 90% consumul de gaze naturale.
Pe lângă investiţiile directe în tehnologie, Alro lucrează cu echipa proprie de Cercetare şi Dezvoltare pentru îmbunătăţirea soluţiilor de obţinere a aluminiului care ar putea reduce consumul specific de energie electrică pe tona de aluminiu electrolitic, cu minimum 100 kWh.
Consumul direct de electricitate pentru întregul proces de producţie a aluminiului s-a redus cu circa 10%, în perioada amintită, iar cel de gaz, cu circa 30%. Prin finalizarea capacităţii pentru reciclarea deşeurilor de aluminiu, la finalul lui 2013, Alro a reuşit să reducă consumul de energie cu 95% pentru aluminiul produs prin această tehnologie, faţă de procesul de producţie a aluminiului electrolitic.
Programul privind reducerea consumului de energie a condus la rezultate remarcabile pentru industria aluminiului.Concret, pentru Divizia de Aluminiu Procesat, între 2004 şi 2013, consumul de energie a scăzut de trei ori. Compania a reuşit să înregistreze o scădere de 6% pentru consumul specific de curent continuu, la Electroliză. De asemenea, soluţia de iluminare cu LED a scăzut cu peste 75%, în sectoarele unde a fost implementată şi va continua implementarea în toate halele industriale.
În 2014, Compania a înregistrat o pierdere netă ajustată preliminară de 141 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 86 milioane de lei, în 2013. Cifra de afaceri a Companiei a crescut cu 2% anul trecut, comparativ cu 2013, la două miliarde de lei, de la 1,95 miliarde de lei, în anul anterior.Rezultatele Companiei au fost influenţate semnificativ, şi în 2014, de costurile cu eco-taxele generate de schema de supracompensare a sectorului de energie regenerabilă, Alro înregistrând cheltuieli de 550 milioane lei pentru certificatele verzi şi pentru taxa de cogenerare în ultimii patru ani, din care 130 milioane de lei în 2014.
Alro este unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală şi de Est, având o capacitate de producţie instalată de 265.000 tpa.
Principalele pieţe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania şi România).Compania are exporturi în SUA şi Asia. Alro este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calităţii şi are certificatele NADCAP şi EN 9001 pentru unităţile de producţie pentru industria aerospaţială.