Fixarea unui preţ eronat este cea mai întâlnită greşeală întâlnită pe plan local în ceea ce priveşte vânzarea unei proprietăţi imobiliare, potrivit unei analize RE/MAX România, subsidiara locală a companiei americane de servicii imobiliare.
Alte greşeli pe care românii le fac sunt implicarea mai multor agenţii imobiliare, precum şi prezentarea defectuoasă a proprietăţii, conform aceleiaşi surse.
"Primul pas în procesul de vânzare a unui imobil este, de fiecare dată, fixarea preţului corect", a spus Răzvan Cuc, arătând că locaţia este unul dintre criteriile principale în acest demers, indiferent de tipul sau categoria de locuinţă: "Ulterior, sunt luate în calcul aspecte legate de nivelul de finisare/echipare, vechimea imobilului, infrastructura, utilităţile şi facilităţile de care dispune, situaţia juridică şi, nu în ultimul rând, vecinătăţile şi coproprietarii".
Un alt factor care influenţează preţul unui imobil este existenţa unui spaţiu verde (grădină sau o curte bine amenajată, respectiv apropierea unui parc).
În opinia lui Răzvan Cuc, aceste imobile înregistrează un succes mai mare în sezonul de primăvară. Totodată, domnia sa arată că românii tind să apeleze rar la agenţii imobiliare, dar atunci lucrează cu mai mulţi agenţi.
"Un agent imobiliar poate să aducă valoare proprietăţii dacă înţelege şi lucrează în interesul clientului", a menţionat Răzvan Cuc, subliniind: "În acest caz, beneficiile pot fi economia de timp si energie, pregătirea locuinţei pentru vânzare, de la negociere până la suportul juridic".
Potrivit directorului RE/MAX România, expunerea îndelungată pe piaţă afectează semnificativ valoarea unei proprietăţi.
Atât pentru vânzători, cât şi pentru cumpărători, aspectele de bază într-o tranzacţie imobiliară sunt cunoaşterea pieţei şi a procesului de tranzacţie, precum şi o serie de cunoştinţe minime din sfera juridică şi din tehnica negocierii, a adăugat Răzvan Cuc.
În opinia domniei sale, vânzătorul are nevoie de o promovare eficientă a proprietăţii şi o poziţionare corectă a preţului de vânzare, pe când cumpărătorul trebuie să îşi cunoască foarte bine bugetul, nevoile şi sursa de finanţare.
Potrivit sursei citate, românii mai trebuie să îşi îmbunătăţească tehnicile de vânzare-cumpărare, în timp ce străinii care aleg să cumpere locuinţe în ţara noastră au mai multe cunoştinţe despre tranzacţiile imobiliare şi nu apelează la compromisuri în privinţa calităţii.