Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

STUDIU EY:Industria hotelieră, perspective de noi câştiguri în 2015

Valentin Busuioc Piaţa Imobiliară /

Industria hotelieră, perspective de noi câştiguri în 2015

Industria hotelieră la nivel global cunoaşte un val de dezvoltare, inovaţie şi creştere a cererii şi se plasează într-o poziţie excelentă pentru realizarea de noi câştiguri în 2015, pe măsură ce infuziile proaspete de capital din noi zone geografice cresc numărul de jucători din această industrie şi creează un context favorabil pentru achiziţii, conform rezultatelor unui studiu al EY remise azi redacţiei.

Impactul domeniului hotelier asupra economiei mondiale este în creştere. Pe mapamond, industria de turism şi călătorii asigură astăzi 266 de milioane de locuri de muncă şi contribuie cu 9,5% la PIB-ul global.

La noi, turismul a avut în 2013 o contribuţie totala de 33,1 miliarde lei (9,9 miliarde dolari) la PIB-ul României, reprezentând 5,1% din Produsul Intern Brut, potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului (WTTC). Consiliul estima o creştere de 5,4% a contribuţiei totale a turismului la PIB în 2014, urmată de o rată medie de creştere de 3,8% pe an până în 2024, la 50,8 miliarde lei.

Cu un avans estimat la 3,9% în 2015, industria de turism şi călătorii va deveni unul dintre motoarele importante de creştere de la nivel local, regional şi global. Însă, pe măsură ce turismul înregistrează creşteri în toate segmentele (recreere şi agrement, afaceri şi de grup), destinaţiile turistice vor fi nevoite să investească eficient şi să implementeze strategii care să le poată ajuta să se diferenţieze de ceilalţi, se mai arată în comunicat.

Atât turismul de afaceri, cât şi cel de recreere şi agrement s-au îmbunătăţit constant în ultimii ani, revenindu-şi după încetinirea globală înregistrată imediat după colapsul financiar din 2008-2009. Infuzia de capital proaspăt transfrontalier şi inovaţia în zona proprietăţilor şi a conceptelor vor reprezenta factorii-cheie de stimulare a creşterii în 2015.

Un număr important de noi unităţi hoteliere se vor deschide în 2015 şi va continua procesul de schimbare a proprietarilor în cazul proprietăţilor atractive existente. Per ansamblu, industria are în plan, în prezent, o tranşă de aproximativ 1,3 milioane de noi locuri de cazare, relatează EY.

Cu toate că, la nivel global, industria ospitalităţii a fost dominată de câteva oraşe-cheie sau destinaţii considerate drept cele mai atractive pentru turismul global (New York, Paris sau Londra), pasionaţii de călătorii au început să se îndrepte şi către locuri noi. Această schimbare a determinat investitorii să identifice numeroase oportunităţi pe pieţele secundare, ceea ce reflectă o căutare extinsă de investiţii cu randamente ridicate.

În ultimii ani, activitatea de fuziuni şi achiziţii (M&A) din sectorul hotelier a generat creşteri solide de la an la an. La nivel global, tranzacţiile au urcat cu 8% de la an la an, până în trimestrul al treilea din 2014.

Pe viitor, activitatea M&A va fi impulsionată de dorinţa de creştere susţinută a afacerilor, de valoarea strategică a tranzacţiilor şi de disponibilitatea capitalului propriu şi a finanţării în condiţii favorabile. Volumul mai ridicat de capital care vizează valorificarea oportunităţilor imobiliare la nivel global va genera un context favorabil pentru încheierea de tranzacţii, estimează studiul EY.

În prezent, primele trei pieţe hoteliere pe care se concentrează investiţiile asiatice sunt Manhattan, Hawaii şi Londra, reprezentând 48,5% din totalul investiţiilor hoteliere asiatice la nivel global până în octombrie 2014.

Conform raportului, în contextul actual al unei pieţe favorabile pentru oportunităţi de creştere prin efectuarea de achiziţii, investitorii din acest domeniu hiper-competitiv trebuie să aibă în vedere întregul ansamblu de riscuri şi consecinţe care pot decurge din aceste activităţi. Investitorii vor fi nevoiţi să acorde mai multă atenţie evaluării acestor oportunităţi.

"Mai puţin înseamnă mai mult" este abordarea cerută de generaţia Y ("milenialii") şi în ceea ce priveşte industria ospitalităţii. Generaţia este formată din persoanele născute în intervalul cuprins între începutul anilor 1980 şi 2000. Pe măsură ce turismul creşte în majoritatea pieţelor din întreaga lume, preferinţele de călătorie şi cererile de cazare din partea celor care preferă hotelurile evoluează. În 2015, generaţia "millennials" (sau generaţia Y) va continua să aibă o influenţă semnificativă asupra modului în care industria hotelieră îşi va dezvolta oferta şi asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clienţii lor.

Ca să răspundă acestor cerinţe în schimbare, hotelierii caută să vină cu oferte alternative inovatoare care să le completeze pe cele tradiţionale. Astfel de oferte au apărut iniţial în Europa şi Asia, dar s-au extins şi în SUA şi pe alte pieţe.

Elena Badea, director de marketing al EY România, a declarat: "Turiştii din generaţia millennials şi cei care au adoptat comportamentul acestora nu caută experienţele sau hotelurile preferate de părinţii lor, ci sunt foarte atenţi la costurile pe care şi le asumă. Totodată, sunt mult mai concentraţi pe experienţele trăite, fie că e vorba de o călătorie de agrement sau de business. România poate fi din această perspectivă o destinaţie atractivă pentru turiştii care caută experienţe autentice, în mijlocul unor comunităţi tradiţionale. Pentru aceşti turişti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotrivă, o atracţie, ei căutând destinaţii izolate de cotidianul aglomerărilor urbane.

Aceşti turişti însă sunt şi cei mai conectaţi la surse de informare digitale. De aceea, un aspect-cheie în valorificarea noii cereri care se conturează îl va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din România de a avea o prezenţă puternică online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care oferă vacanţe la ţară ce includ meniuri preparate în casă, plimbări cu căruţa şi dormit în fân ar fi util să ştie cum să-şi administreze şi aplicaţia online de rezervări, pagina de Facebook şi contul de PayPal".

EY este o firmă de audit şi consultanţă la nivel global, cu 190.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 27,4 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014. EY a intrat pe piaţa autohtonă în 1992. Cei peste 500 angajaţi din ţara noastră şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Compania are birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional