Elveţia a lansat construcţia celui mai înalt turn printat 3D din lume
Internaţional / 13 iunie
Elveţia a lansat, în luna aprilie, construcţia Tor Alva (Turnul Alb), cel mai mare turn imprimat 3D din lume, anunţă archdaily.com.
Proiectat de arhitecţii Michael Hansmeyer şi Benjamin Dillenburger şi imprimat cu beton de către Universitatea de tehnologie ETH Zurich, turnul este mplasat în satul Mulegns din Alpii Elveţieni. "La 30 de metri înălţime, Tor Alva va fi cea mai înaltă structură imprimată 3D din lume", au spus arhitecţii, citaţi de dezeen.com, adăugând: "Scopul construcţiei a fost de a avansa stadiul imprimării 3D a betonului pentru a explora modul în care această tehnologie poate reduce consumul de materiale, oferind în acelaşi timp o nouă libertate de design".
Destinaţia turnului este un loc pentru evenimente muzicale şi de teatru. Designul turnului înalt de 30 de metri prezintă 32 de coloane distincte în forma literei Y, fiecare având un model de detalii texturate.
Un robot dedicat proiectului extrudează betonul, creând fiecare strat la o înălţime de 8 mm. Această tehnică anunţă o nouă eră a posibilităţilor de proiectare arhitecturală folosind imprimarea 3D.
Betonul imprimat 3D este componenta structurală principală a Turnului Alb, iar armătura din oţel este integrată în timpul procesului de imprimare robotizată.
Turnul are cinci etaje şi diverse încăperi, de la zonele mai mari şi mai luminoase din partea de sus până la zonele private şi mai liniştite de la bază. O scară în spirală va conduce vizitatorii pe lângă colonade şi prin aceste zone către zona de spectacol, situată de la vârf, acoperită de un dom înalt de 8 metri.
Creată de fundaţia culturală Nova Fundazium Origen, această structură demonstrează puterea producţiei digitale şi a proiectării computaţionale. Totodată, evidenţiază avantajele financiare şi de mediu ale implementării tehnologiei specifice de imprimare 3D. Construcţia este aşteptată să se deschidă publicului în această vară.
Turnul ar urma să stea în locul în care este amplasat acum până în 2029, urmând să-şi demonstreze rezistenţa. Fiind construit modular, ulterior va fi demontat şi, probabil, folosit ca exemplu în planurile studenţilor de la ETH Zurich de a pune bazele unei companii mari de construcţie specializată în asemenea proiecte speciale.