Piaţa de mobilă va creşte uşor, în 2025
Mobilier / 10 martie

În acest an, piaţa de mobilă va creşte uşor, aceasta fiind susţinută de investiţiile continue în sectorul rezidenţial şi comercial, este de părere Dan Drosu, Head of REHAU Interior Solutions România & Bulgaria.
Acesta ne-a spus, în cadrul unui interviu, că sustenabilitatea şi dorinţa de a avea produse eficiente energetic vor influenţa puternic cererea, iar clienţii vor pune tot mai mult accent pe materiale de calitate, funcţionalitate şi design premium.
(Interviu cu Dan Drosu, Head of REHAU Interior Solutions România & Bulgaria)
Reporter: Cum a fost anul 2024 pentru REHAU Interior Solutions?
Dan Drosu: REHAU Interior Solution a avut parte, anul trecut, atât de provocări, cât şi de numeroae oportunităţi. Aşa cum preconizam, piaţa a resimţit fluctuaţiile economice şi contextul macroeconomic global, însă în ciuda acestei provocări, noi am reuşit să ne consolidăm cota de piaţă în industria soluţiilor pentru interior, oferind în continuare produse calitative, perfecte oricărui tip de design interior.
De asemenea, 2024 a însemnat pentru REHAU Interior Solutions inovaţie. Astfel, am lansat în piaţă produse precum RAUVISIO innara, cea mai nouă soluţie pentru placarea pereţilor, HPL compact pentru blaturile de bucătărie şi am dezvoltat gama de RAUVISIO noir, care se remarcă prin durabilitate şi design de excepţie.
Mai mult decât atât, în 2024 am extins şi parteneriatele cu designerii şi producătorii de mobilier din ţară, ceea ce ne-a ajutat să înţelegem şi mai bine nevoile clienţilor noştri. Totodată, am organizat evenimente care au fost un punct central al strategiei noastre de comunicare şi colaborare, demonstrând încă o dată dorinţa noastră de a fi mai aproape de arhitecţii şi designerii din România.
Reporter: Cum estimaţi că va evolua piaţa pe care activaţi, în 2025?
Dan Drosu: Pentru 2025, anticipăm o uşoară creştere a pieţei de mobilă, susţinută de investiţiile continue în sectorul rezidenţial şi comercial. Suntem de părere că sustenabilitatea şi dorinţa de a avea produse eficiente energetic vor influenţa puternic cererea, iar clienţii vor pune tot mai mult accent pe materiale de calitate, funcţionalitate şi design premium. REHAU Interior Solutions este pregătită să răspundă acestor cerinţe printr-un portofoliu diversificat de produse sustenabile, perfecte oricăror proiecte de amenajări interioare.
Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru a depăşi dificultatile macro-economice pe care le traversam - inflaţie mare, dobânzi crescute, crize energetice?
Dan Drosu: Pentru a depăşi dificultăţile macro-economice actuale, ne-am concentrat pe trei direcţii esenţiale. În primul rând, am optimizat procesele operaţionale pentru a reduce costurile şi a menţine competitivitatea preţurilor, un aspect esenţial într-un context economic marcat de inflaţie şi dobânzi crescute.
De asemenea, ne-am orientat spre inovaţie şi sustenabilitate, investind în produse cu durabilitate crescută şi un impact redus asupra mediului, ceea ce ne permite să răspundem cerinţelor pieţei actuale şi să contribuim activ la un viitor mai sustenabil.
Nu în ultimul rând, am consolidat colaborările strategice prin extinderea parteneriatelor cu producătorii şi designerii de interior. Aceste parteneriate ne-au ajutat să dezvoltăm soluţii personalizate, adaptate nevoilor clienţilor, şi să răspundem rapid schimbărilor din piaţă.
Strategia noastră ne permite să ne păstrăm poziţia de jucător de top în piaţa pentru soluţii de interior şi să continuăm să creştem, chiar şi într-un context economic marcat de obstacole. Privim cu încredere spre viitor şi suntem pregătiţi să facem faţă oricăror noi provocări.
Reporter: Ce planuri de dezvoltare aveţi pentru 2025?
Dan Drosu: În 2025, ne dorim să continuăm să creştem şi să ne dezvoltăm într-un mod sustenabil, punând accent pe câteva direcţii pe care noi le considerăm deosebit de importante. Vom lucra la extinderea reţelelor de distribuţie şi la consolidarea prezenţei noastre în mediul digital, pentru a fi mai aproape de clienţi şi pentru a le oferi acces facil la soluţiile noastre, indiferent de unde se află.
De asemenea, la REHAU Interior Solutions acordăm o atenţie deosebită dezvoltării profesionale a partenerilor noştri. De aceea, vom continua să îi sprijinim şi să le fim alături prin programe de training şi evenimente care să le ofere instrumentele necesare pentru a inova şi a fi în pas cu trendurile designului interior.
Mai mult, ne propunem să contribuim activ la consolidarea comunităţilor profesionale, organizând evenimente şi stabilind parteneriate strategice care să încurajeze colaborarea şi schimbul de idei.
Credem cu tărie că aceste iniţiative ne vor ajuta să ne adaptăm mai bine la nevoile pieţei şi să construim relaţii durabile cu toţi cei alături de care lucrăm.
Reporter: Cu ce produse noi veniţi în acest an?
Dan Drosu: Anul 2025 a început pentru REHAU Interior Solutions cu lansarea unui nou produs, mai exact RAUVISIO cube - Betonul şlefuit. Cu noua suprafaţă RAUVISIO cube, interioarele pot fi amenajate cu un aspect stilat, de beton răcoros. Materialul se aseamănă în textură şi aspect cu popularul material de construcţie, dar prezintă avantaje clare în prelucrare. Datorită porilor naturali, fiecare panou este individual şi unic în structura sa de suprafaţă. Rezultatul este o varietate aproape inepuizabilă pentru un interior pur, minimalist. De asemenea, pentru anul acesta avem în plan perfecţionarea portofoliului nostru de produse, pentru a ne asigura că oferta noastră îndeplineşte cerinţele oricărui client.
Reporter: Din ce zone vine cererea cu preponderenţă?
Dan Drosu: Cererea se concentrează în principal în zona privată, venind atât din proiectele de construcţii noi, cât şi din cele de reamenajare. În ultimii ani, am observat o creştere semnificativă a interesului din partea dezvoltatorilor imobiliari, dar şi a tâmplarilor şi producătorilor de mobilă, care doresc să integreze soluţii premium şi sustenabile în proiectele lor.
În acelaşi timp, segmentul clienţilor individuali rămâne o componentă esenţială, aceştia fiind atraşi de produse care combină calitatea cu designul personalizat. Indiferent de tipul de client, focusul este pe soluţii care să răspundă cerinţelor specifice şi să ofere un plus de valoare proiectelor lor.
Reporter: Mulţumesc!