LOVIŢI DE SCĂDEREA COMENZILOR EXTERNEConstructorii sud-coreeni, în cel mai rău prim semestru din istoria lor
Internaţional / 14 noiembrie 2016

Industria sud-coreeană a construcţiilor de locuinţe şi de nave a înregistrat, în primele şase luni din 2016, cel mai slab semestru întâi din istoria sa, în privinţa comenzilor externe, din cauza slăbirii economiei globale şi a incertitudinilor create de decizia Marii Britanii de a ieşi din Uniunea Europeană (Brexit).
Potrivit cifrelor publicate în iulie, de Asociaţia Contractorilor Internaţionali din Coreea de Sud, valoarea totală a comenzilor externe primite de companiile locale majore din sectorul construcţiilor a atins 12.600 de miliarde de woni (11 miliarde de dolari) în perioada ianuarie-iunie 2016, cu 38,7% mai mică decât în acelaşi interval din 2015. Suma reprezintă numai o cincime din ţinta iniţială pe care şi-au stabilit-o companiile din domeniu pentru anul curent, respectiv 62.000 de miliarde de woni.
În intervalul amintit, grupul de construcţii "Samsung C&T" a avut cele mai multe comenzi din exterior, de 3.300 de miliarde de woni, mai puţin decât jumătate din obiectivul său iniţial: 9.000 de miliarde de woni. Comenzile sale provin, în principal, de pe piaţa asiatică, respectiv din Singapore şi Malaezia.
Totodată, "Hyundai Engineering" a înregistrat amenzi de 2.100 de miliarde de woni, ceea ce a determinat societatea să renunţe la ţinta sa anuală de 3.700 de miliarde de woni. Alte companii de construcţii sud-coreene şi-au văzut comenzile scăzând cu cel puţin 1.000 de miliarde de woni în semestrul întâi.
Valoarea comezilor obţinute din Orientul Mijlociu de către societăţile sud-coreene de construcţii a scăzut la 4.700 de miliarde de woni, fiind cu 32% mai mică decât în primele şase luni din 2015, potrivit datelor Asociaţiei citate. Declinul a fost cauzat, în principal, de scăderea cotaţiilor petroliere.
În plus, şantierele navale se confruntă cu o perioadă extrem de dificilă, dat fiind faptul că acestea depind în proporţie de 90% de contractele din afara graniţelor.
Valoarea totală a comenzilor străine obţinute de cei trei constructori majori de nave din Coreea de Sud - "Samsung Heavy Industries", "Daewoo Shipbuilding" şi "Marine Engineering & Hyundai Heavy Industries" -, a ajuns la 1,9 miliarde de dolari în primul semestru din 2016, sumă ce reprezintă numai 4% din totalul comenzilor obţinute în 2013, când au fost extrem de multe solicitări din exterior pentru construcţia de nave-fabrici.
"Samsung Heavy Industries" nu a mai primit nicio comandă pentru asemenea platforme sau nave comerciale din octombrie anul trecut, când o societate din Malaezia i-a solicitat patru tancuri petroliere. Este pentru prima oară în ultimii şapte ani când această societate nu a obţinut asemenea comenzi o perioadă atât de lungă de timp.
Compania anticipează, însă, că evoluţia se va îmbunătăţi în semestrul curent, în condiţiile în care sunt negociate mai multe afaceri la nivel mondial.