În Bucureşti se caută tot mai multe apartamente de vânzare, un trend în creştere clară în ultimele 12 luni, în timp ce la nivel naţional numărul căutărilor online pentru imobiliare este într-o descreştere uşoară faţă de anul trecut, arată o analiză a five elements digital, agenţie de SEO si de marketing digital enterprise din România.
Preţurile în creştere, pe fondul inflaţiei şi a creşterii dobânzilor, au afectat interesul potenţialilor cumpărători de locuinţe. Însă, în acelaşi timp, investitorii se uită după forme alternative de investiţii, iar numărul în creştere al autorizaţiilor de construire în Bucureşti arată că există ofertă.
"Acest trend descendent la nivel naţional durează deja de aproximativ cinci ani, conform datelor pe care le analizăm constant. În februarie anul acesta, s-au înregistrat creşteri semnificative în comparaţie cu anul precedent în privinţa tranzacţiilor, în timp ce în ianuarie şi martie numărul tranzacţiilor a fost uşor mai mic. La începutul anului a mai existat o creştere importantă înainte de intrarea în vigoare a TVA-ului mărit pe tranzacţii imobiliare, însă, chiar şi aşa, unele locaţii se dovedesc a fi mai competitive decât altele", a declarat Steffen Heringhaus, fondatorul five elements digital.
Numărul căutărilor online pentru imobiliare este mai mare în Bucureşti decât în alte părţi ale ţării, indicând un interes ridicat pentru piaţa imobiliară a capitalei. Totuşi, topul celor 10 oraşe în funcţie de căutări rămâne relativ constant, reflectând o stabilitate în preferinţele potenţialilor cumpărători. Pe locul 2 se află Braşovul, urmat de Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara, Iaşi, Craiova, Oradea, Sibiu, şi pe ultimul loc, la egalitate, Galaţi şi Ploieşti.
"Totuşi observăm creşteri în ultimii ani spre închiriere, respectiv o cerere relativ stabilă, neafectată de scăderile care s-au observat pe partea de vânzare/cumpărare," a adăugat Steffen Heringhaus.
Principalul canal pe care potenţialii cumpărători îl folosesc pentru a intra în contact cu proiectele imobiliare este mediul online. De aceea, investiţiile în acest canal de comunicare permit companiilor imobiliare să ajungă targetat la potenţialii clienţi şi să îşi consolideze avantajul competitiv din piaţă, îmbunătăţind experienţa de cumpărare.
Datele five elements digital la nivel naţional, bazate pe căutări de cuvinte cheie, arată că românii preferă casele, în timp ce între apartamente, garsonierele sunt cele mai căutate, urmate de apartamentele de două camere. În ceea ce priveşte tipul tranzacţiilor, la nivel de ţară domină în continuare clar căutările pentru vânzare, preferinţa pentru închiriere fiind tradiţional mai scăzută în România.