Compania Roweb, care deţine un capital 100% românesc, are planuri de extindere a headquarterului din Piteşti: peste 1 milion de lei vor fi investiţi în următoarele luni pentru crearea de noi spaţii de lucru, recreere şi socializare.
Viitoarea construcţie va avea două etaje, care se vor adăuga la clădirea actuală, construcţia ajungând astfel la un total de 1200 mp.
În 2023 managementul companiei estimează că 75% dintre angajaţii Roweb vor alege modelul de lucru hibrid
Extinderea spaţiului a fost aleasă ca urmare a modului de lucru hibrid, care, în 2023, se estimează că va fi adoptat de către 75% dintre angajaţi.
În plus, relaxarea măsurilor de siguranţă (în contextul post-pandemic) a făcut posibilă reluarea vizitelor clienţilor din portofoliul internaţional. Astfel, headquarter-ul din Piteşti, în formă extinsă, se va adresa atât angajaţilor, cât şi întâlnirilor cu partenerii şi clienţii.
Tot anul acesta, a fost reluat şi programul de stagiu de practică (faţă în faţă) - eveniment de carieră cu tradiţie de peste 8 ani. Acesta este urmat de un internship plătit care se finalizează, de obicei, cu angajarea (part-time sau full-time) a aproximativ 80% dintre studenţii selecţionaţi.
"În contextul încheierii pandemiei, foarte multă lume a început să vină la birou prin rotaţie, câteva zile pe săptămână, iar din 2023 estimăm un procent de cel puţin 75% de angajaţi care vor opta pentru sistemul hibrid. Pentru a le asigura condiţii de top celor care se întorc la birou, dar şi pentru a acomoda creşterile în derulare de la an la an - am angajat 10 studenţi noi în urma stagiului de practică şi ne aflăm într-un proces continuu de recrutare - am decis să facem noi investiţii în spaţiile de birouri şi de socializare", a declarat Mirel Ionescu, Senior Partner & Business Developer.
Cele două niveluri vor include un spaţiu de lucru pentru o echipă de software developeri mai mare, o suprafaţă deschisă, o sală de şedinţe, o bucătărie şi o terasă circulabilă, destinată zonei de recreere. Spaţiul deschis încurajează echipa să petreacă timp împreună şi să organizeze diverse activităţi de tip team building.
Noua investiţie este realizată 100% din fonduri proprii şi se ridică la 1 milion de lei.
Spaţiul actual va fi extins cu încă 200 de mp, ceea ce înseamnă că se va ajunge la un total de 1200 de mp.
75 de spaţii de birouri în actualul headquarter Roweb
Actuala clădire include 75 de spaţii funcţionale: birouri, săli de meeting, zone recreative şi un data center. Spaţiile au fost create pentru a asigura confort, într-un decor modern şi ergonomic. Stilul ales pentru decorare este un mix între open-space & birouri delimitate, pentru a asigura angajaţilor posibilitatea de a alege nivelul de privacy dorit.
Clădirea reprezintă locul în care îşi desfăşoară activitatea o parte dintre echipele de .Net, PHP, Quality Assurance. De asemenea, ea găzduieşte birourile departamentelor in-house de UI/ UX Design, Contabilitate & Financiar, o parte din departamentul de HR şi o parte a departamentului de Marketing.
Headquarter-ul de la Piteşti - investiţii în momentele cheie ale dezvoltării Roweb
De-a lungul timpului, au existat câteva momente cheie care au marcat dezvoltarea companiei de software development şi, implicit, a spaţiilor de lucru.
Însă primii ani, activitatea Roweb se desfăşura într-o casă cu arhitectură istorică, situată în vecinătatea unei păduri din Piteşti - un colţ de natură preferat de angajaţi pentru relaxare şi recreere.
Odată cu diversificarea portofoliului şi creşterea echipelor, compania a avut nevoie de un spaţiu propriu, mai mare, care să permită desfăşurarea activităţilor.
Astfel, s-au construit două clădiri de birouri alăturate - prima fiind dată în folosinţă în 2012, iar cea de-a doua în 2021. Bugetul total pentru ridicarea construcţiilor şi achiziţia de echipamente pentru cele două clădiri ajuns la 1 milion de Euro - bani proveniţi atât din fonduri europene, cât şi din fonduri proprii.
În ceea ce priveşte construcţia celor două etaje, aceasta va fi terminată în 2023, ele completând actualele clădiri şi transformând spaţiul într-un monobloc modern şi atractiv.
Roweb vizează creşterea portofoliului de clienţi, a echipelor de specialişti şi a cifrei de afaceri în următorii trei ani
Povestea din spatele brandului a fost o premisă care a promis încă de la început o evoluţie accelerată a business-ului, pornind de la pasiunea pentru programare, comună fondatorilor săi.
Şi deşi domeniul de activitate era unul cu potenţial de creştere, la început, nimeni nu ştia încotro se îndreaptă lucrurile.
Încă din primii ani, activitatea s-a conturat în jurul proiectelor internaţionale, fapt care a ajutat compania să aibă o ascensiune accelerată. În 2021, de exemplu, creşterea cifrei de afaceri a fost de 20%, comparativ cu anul precedent.
În următorii ani, planurile Roweb vizează o creştere de cca. 40-50% a cifrei de afaceri.
În afară de Piteşti, compania românească de software development mai are două puncte de lucru, ambele situate în zone centrale, în Bucureşti şi Craiova.
Strategia de dezvoltare pentru perioada următoare nu se opreşte, însă, aici. Roweb intenţionează să deschidă un birou şi în Marea Britanie (mare parte dintre clienţii din portofoliu provenind din această ţară).
Planurile de creştere influenţează şi activitatea HR, care recrutează activ pentru departamentele de PHP (Full stack Senior), .NET (Full Stack si Backend), e-commerce (Full stack Magento Developer) şi Sales (Sales Business Development Specialist - IT Services).
Despre Roweb:
Roweb este o companie de software development, cu experienţă în industria de profil din 2004. Echipa din spatele brandului este formată din 130 software developeri, mai mult de jumătate dintre aceştia fiind seniori cu experienţă.
Compania oferă soluţii de business end-to-end, bazate pe servicii complete de consultanţă, dezvoltare arhitectură, implementare, design, QA etc. Modul de lucru include trei forme de organizare: echipe dedicate, staff augmentation şi echipă de proiect şi este ales pornind de la necesităţile fiecărui business.
Clienţii din portofoliul internaţional provin din domenii precum: recrutare & HR, finanţe & asigurări, imobiliare, turism & ospitalitate, retail / e-commerce.
Cel mai lung parteneriat este unul aflat în desfăşurare (din 2006) cu un client din domeniul imobiliar, lider pe piaţa din Belgia şi a cărui strategie de business include şi cucerirea altor pieţe din Europa.