Pentru anul financiar 2023-2024, care a început pe 1 septembrie 2023 şi s-a încheiat pe 31 august 2024, JYSK a avut o cifră de afaceri de 1,15 miliarde RON şi un EBIT de 185 milioane RON. Lanţul scandinav de produse pentru casă a făcut investiţii pentru a reuşi să păstreze la un nivel mic preţurile deja competitive.
În anul financiar care s-a încheiat (FY24), incertitudinile globale şi neliniştea au continuat şi, deşi inflaţia a scăzut, consumatorii au simţit în continuare nevoia de a fi mai atenţi la felul în care îşi cheltuie banii. JYSK a continuat să fie alegerea clienţilor care caută produse pentru casă şi pentru un somn mai bun, prin oferirea unor preţuri competitive şi produse de calitate în cele 145 de magazine din România şi online.
În anul financiar 2023-2024, EBIT-ul a crescut cu 28,7% şi a ajuns la 185 milioane RON, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 15,5% şi a ajuns la 1,15 miliarde RON.
"Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele financiare obţinute, care se datorează tuturor colegilor noştri. Le mulţumim pentru munca depusă de-a lungul acestui an şi pentru implicarea de care au dat dovadă, în special pentru orientarea către client, lucru esenţial în munca noastră. Angajaţii sunt ingredientul principal al succesului JYSK din acest an, iar cifrele obţinute li se datorează", a pus Alex Bratu, Country Director JYSK România şi Bulgaria.
Investiţii în expansiune
În ceea ce priveşte magazinele modernizate şi aduse la conceptul Store 3.0, acolo unde a fost nevoie şi unde spaţiul existent nu a permis implementarea noului concept, unele magazine au fost mutate într-un alt spaţiu, precum magazinul din Era Shopping Oradea sau cel din Huşi.
Modernizarea magazinelor se va finaliza în anul financiar curent.
Obiective ambiţioase de sustenabilitate
Între 1 septembrie 2023 şi 31 august 2024, JYSK şi-a calculat emisiile de gaze cu efect de seră şi a setat noi obiective climatice care să respecte prevederile organizaţiei internaţionale Science Based Targets initiative, în conformitate cu Acordul de la Paris.
JYSK se străduieşte să îşi reducă emisiile din propriile operaţiuni cu 50,4% până în anul 2032 şi, de asemenea, şi-a propus ca 72,5% dintre furnizorii săi să aibă obiective aprobate de SBTi până la finalul anului financiar 2028.
"Sustenabilitatea este o parte importantă a muncii noastre, în care sunt implicate toate departamentele şi furnizorii aflaţi de-a lungul lanţului valoric. JYSK realizează de mulţi ani acţiuni care să minimizeze impactul asupra mediului, însă acum avem o strategie bine definită şi obiective aprobate de o organizaţie importantă, ceea ce ne va ajuta să lucrăm mai eficient şi să obţinem rezultatele dorite", spune Alex Bratu.
Privind spre viitor
Este de aşteptat ca piaţa globală de retail să rămână impredictibilă, iar presiunea costurilor operaţionale mari să se menţină, după mai mulţi ani cu o inflaţie ridicată. Încrederea consumatorilor se află la un nivel relativ scăzut, care cel mai probabil se va menţine.
În primăvara anului 2025, JYSK plănuieşte deschiderea primelor sale magazine în Casablanca, Maroc, în afara Europei. De asemenea, anul financiar curent va fi şi ultimul an al strategiei curente, "Seamless and Closer to the Customer", iar pregătirile pentru noua strategie au început deja. Aceasta se va baza pe valorile JYSK, Bun Comerciant, Bun Coleg şi Spirit corporatist.
"Retailul continuă să fie impredictibil. Însă JYSK este o companie puternică şi sănătoasă, care poate contracara fluctuaţiile şi incertitudinile. Continuăm să lucrăm conform strategiei noastre pe termen lung, de creştere şi expansiune", spune Alex Bratu.
Anul financiar 2023-2024 în cifre:
- Cifră de afaceri FY24: 1.156 MRON
- Creştere cifră de afaceri faţă de FY23: 15.5%
- EBIT FY24: 185 MRON
- Creştere faţă EBIT de FY23: 28.7%
- Număr actual de angajaţi: 1.245
- Magazine noi: 9
- Magazine reamenajate: 20