Previziuni şi speranţe. Sfaturi
Ideea de a aşeza culoare pe obiectul care ne dă căldură iarna este cel mai inovator mod de a folosi culoarea în procesul încălzirii.
Caloriferele, obiecte pe care de cele mai multe ori le ascundeam după perdea, intră acum în esteticul încăperii în care sunt plasate. Concept inovator, intrat pe piaţa de profil din ţara noastră de curând, caloriferul decorativ oferă o nouă perspectivă şi o nouă imagine bucăţii de metal de sub geamurile locuinţei.
Ce ai zice dacă baia ta, un spaţiu preponderent funcţional, se va transforma peste noapte într-un cadru personalizat şi decorativ? Cum? Nu este nevoie să schimbi plăcile ceramice sau obiectele sanitare, ci doar să-ţi personalizezi caloriferul în funcţie de ambient sau de propriile dorinţe. Şi acest lucru este valabil pentru orice încăpere din locuinţa ta. Poţi da un plus de originalitate bucătăriei, livingului sau chiar domitorului cu pozele celor dragi, peisaje sau diverse alte imagini puse direct pe calorifer.
"Firma vonLorch Design a aplicat principiile cromoterapiei în dezvoltarea proiectului său pentru a putea oferi încadrarea estetică a tuturor elementelor necesare spaţiului ambiental. Culoarea ne poate modifica gândurile, trăirile, sentimentele, sănătatea. Ne poate face să ne odihnim mai bine sau să fim mai energici, ne poate linişti în momentele critice sau ne poate impulsiona când trebuie să luăm hotărâri categorice. Ne tratează şi ne bucură privirea. Pentru toate acestea trebuie să fim foarte atenţi în alegerea culorilor dar este absolut necesar să le folosim zilnic. Monotonia din locuinţe sau birouri poate fi înlăturată prin folosirea culorilor necesare scopului pe care îl dorim", ne-a declarat domnul Florinel Munteanu, reprezentantul companiei germane vonLorch Design în ţara noastră.
Noutatea o reprezintă transformarea banalului calorifer într-un obiect de decor perfect încadrat în ambient. Această inovaţie propune un nou stil de abordare a sistemelor de încălzire prin schimbarea viziunii clasice despre sursa noastră de căldură. Esteticul şi practicul se îmbină perfect, ambele funcţii putând să îşi păstreze locul de elită - un design plăcut într-o atmosferă relaxantă şi reconfortantă şi călduroasă, atât la propriu, cât şi la figurat.
Altfel spus, printr-un sistem inovator de vopsire, banalul calorifer devine un adevărat obiect decorativ, care-şi păstrează atât calităţile funcţionale prin puterea termică deosebită, cât şi aspectul estetic.
Ce este caloriferul decorativ?
Conceptul constă în vopsirea caloriferului, procedeu prin care se obţin adevărate opere de artă. Domnul Florinel Munteanu, reprezentantul vonLorch Design, ne vorbeşte despre multitudinea de variante grafice ce pot decora caloriferul fiecăruia dintre noi: "Clientul poate opta între un model propus de noi sau îşi poate alege propria imagine: de la poza copilului la un peisaj urban modern, modelul tapetului etc., orice este posibil. Pentru a putea personaliza caloriferele cu imaginea proprie, nu trebuie decât să ni se pună la dispoziţie poza dorită, la o dimensiune corespunzătoare".
Personalizarea lor este realizată prin vopsire, printr-un proces tehnologic de ultimă generaţie în urma căruia vopseaua aplicată polimerizează în stratul de email astfel încât aceasta rămâne impregnată în textura acestuia, rezistând până la o temperatură de 110 grade C oferindu-i o durabilitate excelentă, rezistenţă la acţiuni mecanice, la acţiunea alcoolului (alcool sanitar 70% concentraţie) sau a uleiurilor.
Pentru a putea personaliza caloriferele dumneavoastră cu imaginea dorită, aceasta trebuie să aibă o rezoluţie de 300 dpi, respectiv o dimensiune corespunzătoare, pentru a putea fi prelucrată de departamentul de grafică.
Noutăţile vin de la târgul de ceramică CERSAIE 2010
Piaţa caloriferelor decorative, la fel ca şi piaţa produselor de amenajare din gama high-end, este într-o continuă creştere şi dezvoltare, mai ales ţinând cont de faptul că publicul devine din ce în ce mai receptiv la materialele de calitate şi designul de înaltă clasă.
"Anual tonul în designul obiectelor de amenajare interioară este dat la târgurile din Bologna şi Milano unde producători de renume mondial îşi etalează noutăţile. Pentru a fi la curent cu ultimele tendinţe şi modele, echipa Archicraft a fost prezentă şi în acest an la Bologna la târgul de ceramică Cersaie 2010. Îmbrăcat în culori vii şi purtând semnătura celebrului artist Mariano Moroni, caloriferul Cordivari Frame vine în noi compoziţii de culoare, fiind disponibil în 90 de finisaje lucioase, mate şi metalice de vopsea epoxidică.
O altă noutate a grupului italian Cordivari o reprezintă radiatoarele Blow cu suprafeţe sinusoidale, efectul vizual rezultat îmbinând sculpturalul cu fluidul. Modelul este disponibil în varianta alb clasic şi inox, ambele modele oferind o imagine spectaculoasă", ne-a declarat domnul Eduard Metea, Area Sales Manager în cadrul societăţii "Archicraft" SRL Bucureşti.
Din acelaşi set de noutăţi prezentat de artistul Mariano Moroni fac parte şi radiatoarele Free-Standing, un model ce imită vechiul calorifer cu elemenţi clasici, însă dispunerea lor făcându-se, de această dată, pe verticală şi nu pe orizontală - de unde şi denumirea acestuia. Astfel acesta se distinge ca un calorifer ce poate fi plasat oriunde în spaţiu fără a trebui să fie suspendat sau sprijinit de perete. Combinând eficienţa cu designul, caloriferului i-a fost montat un sistem de iluminare la capătul superior, îndeplinind astfel şi funcţia de lampă. Este construit din oţel-carbon, dispersează căldura într-un mod omogen şi este disponibil în varianta electrică.
Criza economică nu a modificat preferinţele cumpărătorilor
"Nu putem vorbi de modificări evidente în preferinţele consumatorilor vis-a-vis de această gamă de produse, întrucât, fiind obiecte ce satisfac o serie complexă de aşteptări - şi anume nu doar necesitatea de a încălzi locuinta ci şi afinitatea pentru frumos şi bun gust - bugetele alocate acestor investiţii nu au fost afectate puternic de actuala situaţie economică. Deşi preţurile de producţie au înregistrat o pantă uşor aşcendentă, preţurile stabilite de Archicraft au rămas constante, fiind mai aproape de clienţi", ne-a mai declarat domnul Eduard Metea, reprezentantul societăţii Archicraft Bucureşti.
Pe piaţa de profil din ţara noastră societatea vonLorch Design este prezentă de anul trecut. Vânzările caloriferelor decorative au crescut de la o lună la alta, trend pe care conducerea societăţii speră să îl menţină şi în viitor. Preţul unui calorifer comercializat de vonLorch Design porneşte de la 250 de euro pe bucată, preţ care variază în funcţie de dimensiunile caloriferului şi de tipul acestuia, respectiv calorifer din aluminiu sau oţel.
Alegeţi modelul care are cel mai puternic impact vizual
Din punctul de vedere al specialiştilor în domeniu, când vine vorba de alegerea celei mai bune soluţii, clienţii sunt încurajaţi să aleagă modelul ce le stimulează cel mai tare simţurile, cel ce are cel mai puternic impact vizual, întrucât este obiectul ce le va stimula simţurile de fiecare dată când îl vor observa în incinta locuinţei lor, oferindu-le întotdeauna senzaţia aşteptată. "Fiind calorifere decorative şi nu doar calorifere clasice nu încurajăm comparaţiile cu alte tipuri de calorifere din punct de vedere al costurilor, întrucât senzaţia oferită de acestea este una superioară simplelor radiatoare ce doar încălzesc, acestea atingând deja pragul de obiect de artă. Plasate central pe unul dintre pereţii locuinţei caloriferele decorative vor fi adevărate puncte de atracţie pentru oricine le observă. În afară de asigurarea căldurii căminului oferă şi o atmosferă plăcută şi eleganţă încăperilor. De asemenea, trebuie luată în calcul şi masa de aer necesară a fi încălzită, astfel alegându-se diferitele dimensiuni ce oferă energia optimă spaţiului. O alegere interesantă considerăm că o poate reprezenta modelul Lola Decor, câştigător al Gold Villa Design Award", ne-a precizat reprezentantul societăţii "Archicraft" SRL Bucureşti.
Fiecare model de calorifer decorativ corespunde unei firi şi unui gust, nicio comandă nu seamănă cu alta, cum oamenii sunt diferiţi astfel sunt şi alegerile lor. O clasificare a preferinţelor pentru modelele de calorifere decorative ar fi inutilă întrucât singurul element de decizie cu adevărat relevant în acest proces de alegere este designul. De-a lungul timpului, reprezentanţii "Archicraft" au observat o uşoră afinitate pentru gama "Rosy" cu elemenţi verticali din bandouri subţiri.
Roş-albaştrii pun în vânzare calorifere cu însemnele clubului
În colaborare cu "vonLorch Design", departamentul de marketing al Stelei a iniţiat o acţiune inedită. Orice suporter al echipei de fotbal Steaua Bucureşti poate achiziţiona un calorifer personalizat cu semnele distinctive ale clubului sau chiar cu imaginea fotbalistului preferat. Caloriferele pot fi comandate la magazinul oficial, aflat la tribuna oficială a stadionului, iar termenul de livrare este de 10 zile. În Bucureşti şi în judeţul Ilfov furnizarea produselor este gratuită.