"Deviza noastră este «Oameni fericiţi prin design interior»"
Amenajări / 06 septembrie 2021
În perioada pandemiei, prin apariţia fenomenelor de "work-from-home" şi "study-from-home", s-a conturat în piaţă o nouă nevoie de readaptare a locuinţei, ne-a spus, într-un interviu, Tudor Cartianu, CEO Delta Studio. Potrivit domniei sale, oamenii şi-au dorit fie să migreze în afara oraşelor mari, fie să-şi reorganizeze spaţiul de locuit sau chiar să investească într-o nouă locuinţă.
Furnizorul de soluţii pentru amenajări interioare Delta Studio a dezvoltat un nou proiect destinat clienţilor care îşi doresc o amenajare semnată de un arhitect, fără a beneficia, însă, de timpul sau posibilitatea de a apela la unul. Proiectul Ready to Buy (R2B) se bazează pe integrarea a noi resurse digitale şi pe sinergia fizic-virtual în conceperea unor soluţii de design care pot fi livrate imediat clientului pentru amenajarea locuinţei. R2B foloseşte materiale aflate pe stoc, ceea ce îi conferă disponibilitate şi furnizare rapidă.
(Interviu cu Tudor Cartianu, CEO Delta Studio)
Reporter: Cum a trecut Delta Studio prin pandemie?
Tudor Cartianu: Ne-am adaptat. Piaţa amenajărilor interioare este strâns legată de real-estate. În această perioadă, prin apariţia fenomenelor de "work-from- home" şi "study-from-home", s-a conturat în piaţă o nouă nevoie de readaptare a locuinţei. Astfel, oamenii şi-au dorit fie să migreze în afara oraşelor mari, fie să reorganizeze spaţiul, dacă nu au dorit să investească într-o nouă locuinţă. De un an, deja, oamenii s-au obişnuit cu viaţa "de după pandemie". Şi-au reordonat priorităţile. Şi aici intră şi reamenajarea spaţiului în care locuiesc sau schimbarea şi decorarea noului cămin. Îşi dezvoltă un nou stil de viaţă, care să le ofere confort şi adaptabilitate într-un spaţiu care le va servi atât drept casă, cât şi birou.
Reporter: Ce strategie aţi abordat ca sa treceţi mai uşor prin criza sanitară?
Tudor Cartianu: Am investit mult, în ultimii ani, în digitalizarea ofertei şi a serviciilor. În acelaşi timp, am investit în crearea de stocuri semnificative pentru produsele noastre, astfel încât putem onora absolut toate comenzile în timpul agreat cu clienţii. În 2020, numărul de comenzi online a crescut uşor faţă de 2019, pentru că am investit mult, în ultimii ani, în digitalizarea ofertei şi a serviciilor. Compania s-a adaptat, prin apelarea la un sistem de consiliere video, unde participau arhitecţi şi consilieri din showroom-ul principal, pentru planificarea amenajării la distanţă. Acest lucru s-a făcut pe termen scurt, în timpul stării de urgenţă. Apoi, la cererea clienţilor, reuşeam să programăm întâlniri într-unul din showroom-urile naţionale. În showroom-ul principal din Bucureşti, cu o suprafaţă de 4.000 de metri pătraţi, am acceptat maximum cinci clienţi simultan, iar în toate celelalte puncte din ţară - câte un singur client. În tot acest timp, angajaţii din funcţiile de suport, care nu interacţionau cu clienţii, lucrau de acasă.
În concluzie, deşi n-am fost foarte optimişti privitor la evoluţia 2020, iată că sfârşitul anului ne-a întâmpinat cu o creştere de 11% a cifrei de afaceri, faţă de 2019.
Reporter: Cu ce rezultate financiare aţi încheiat primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020?
Tudor Cartianu: În prima jumătate a anului 2021, Delta Studio a avut o creştere a cifrei de afaceri de 15% şi o creştere de 86% a profitului net, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Reporter: În ce constă conceptul Ready to Buy pe care l-aţi dezvoltat?
Tudor Cartianu: Conceptul R2B - Ready to Buy - este format din pachete de amenajare complete, pentru fiecare spaţiu al locuinţei. Cumpărătorul are posibilitatea de a achiziţiona un proiect complet, gândit de un arhitect, care să utileze şi să decoreze perfect spaţiul destinat.
Proiectul Ready to Buy (R2B) se bazează pe integrarea a noi resurse digitale şi pe sinergia fizic-virtuală în conceperea unor soluţii de design care pot fi livrate imediat clientului pentru amenajarea locuinţei. R2B foloseşte materiale aflate pe stoc, ceea ce îi oferă disponibilitate şi furnizare rapidă. Proiectul amenajărilor R2B - Ready to Buy a luat naştere ca urmare a interesului crescut pentru design şi calitatea amenajărilor din partea cumpărătorilor. Această tendinţă este susţinută şi confirmată şi de noua orientare a ofertei online în favoarea materialelor inspiraţionale.
Reporter: Când aţi lansat acest concept şi care sunt următorii paşi legaţi de acesta?
Tudor Cartianu: Conceptul a fost lansat în luna august 2021, ca urmare a cererii venite din partea publicului Smart Luxury. În următoarea fază, vom integra feedback-ul venit de la clienţii noştri pentru a îmbunătăţi procesul şi vom extine paleta de concepte R2B, urmărind, ca şi până acum, cele mai noi tendinţe în design.
Reporter: Cum a fost primit in piata conceptul R2B?
Tudor Cartianu: A fost primit bine, dat fiind că s-a născut în urma unei cereri concrete - mulţi dintre clienţii care ne vizitează showroomurile s-au arătat foarte încântaţi de ambientele realizate fizic de arhitecţii noştri şi şi-au exprimat interesul de a achiziţiona un concept complet. În portofoliul general al conceptelor de design din cadrul Delta Studio, sunt incluse atât propuneri pentru clienţii care achiziţionează sau reamenajează o locuinţă cât şi pentru dezvoltatorii imobiliari. Pentru aceştia din urmă, un proiect de design interior de calitate reprezintă un punct de susţinere a ofertei către potenţialii clienţi.
Reporter: Ce preţuri presupune amenajarea unei locuinţe cu ajutorul R2B?
Tudor Cartianu: Componenta digitală a proiectului are avantajul unei selecţii rapide şi a unui buget optimizat, deoarece orice comandă de amenajare R2B beneficiază automat de o reducere de preţ de 15%. Preţul per concept porneşte de la aproximativ 7.000 lei / 1.400 euro şi ajunge până la pragurile de 2.500/ 3.000/3.500 euro, în funcţie de tipul de tehnologie şi design dorit.
Reporter: Din ce zonă vine cererea, cu preponderenţă?
Tudor Cartianu: Cererea vine, pe de o parte, din zona B2C - clientul final care doreşte rapid un pachet de amenajare atrăgător, dar şi din zona B2B2C, în sensul în care avem multe parteneriate cu dezvoltatori imobiliari, ai căror clienţi pentru apartamente apelează la noi pentru a utila rapid şi estetic locuinţa achiziţionată.
Nu în ultimul rând, proiectul se adresează şi clienţilor care nu doresc să schimbe locuinţa, dar vor o reamenajare a vechii locuinţe.
Reporter: Câţi arhitecţi sunt angrenaţi în acest program?
Tudor Cartianu: Proiectul implică aportul echipei interne de arhitecţi Delta Studio Design şi este coordonat şi aprobat de un arhitect de interior senior în rolul de Art Director, care gestionează şi imaginea ambientelor din showroom, totodată. Până acum, au fost implicaţi în total şase arhitecţi.
Reporter: Ce alte investiţii plănuiţi şi ce buget aveţi în acest sens?
Tudor Cartianu: Delta Studio realizează peste 60% din proiectele rezidenţiale din Bucureşti, cu activitatea de design interior, în care a dobândit o experienţă susţinută atât prin biroul integrat de arhitectură, cât şi prin portofoliul vast de soluţii pentru amenajări interioare. La începutul anului 2021, compania a debutat în sfera dezvoltărilor imobiliare, care a venit ca urmare a cererii din ultima perioadă. Cum trendul imobiliar se îndreaptă din ce în ce mai mult spre locuinţe spaţioase şi luminoase, Delta Studio a decis achiziţia unui teren de 10.000 mp în Corbeanca, pentru ridicarea proiectului de case Vernis Sunrise Corbeanca. Proiectul va fi finalizat la începutul anului 2022 şi presupune o investiţie de aproximativ 3 milioane de euro.
Brandul Vernis Sunrise Corbeanca va creşte prin investiţia constantă în zona rezidenţială, atât prin apartamente în zone centrale şi de interes din Bucureşti, cât şi pe segmentul de case, în Corbeanca şi Snagov. Compania urmăreşte să aducă în prim plan proiecte premium, ca să rămână în targetul publicului Smart Luxury, reprezentativ pentru Delta Studio şi brandul Vernis.
Un punct de interes din Capitală a devenit şi zona Republica, unde Delta Studio deţine un teren de 20.000 mp, cu desfăşurare logistică. În 2-3 ani, compania plănuieşte mutarea capacităţilor logistice în localitatea Bolintin-Deal, jud. Giurgiu, pe un teren de 25.000 mp, achiziţionat la finalul anului trecut. Zona reprezintă un punct cu foarte mare potenţial logistic, iar investiţia pentru noul depozit se ridică la aproximativ 6 milioane de euro, bani care vor fi obţinuţi prin accesarea de fonduri europene.
Reporter: Ce tendinţe sunt pe piaţa arhitecturii? Ce preferinţe au românii în materie de design interior şi cum s-au modificat acestea anul trecut?
Tudor Cartianu: Dacă la început conceptul de "design de interior" venea la pachet cu anumite preconcepţii, cum că doar un anumit segment de populaţie cu venituri mari poate accesa un astfel de serviciu, astăzi, proiectele de amenajare interioară sunt solicitate de cei mai mulţi dintre cei care optează pentru o schimbare parţială sau completă de ambient. Cererea a crescut foarte mult în ultimii ani, datorită faptului că un proiect complet, poate schimba radical percepţia produsului final obţinut şi poate optimiza bugetul cu cel puţin 20%.
Cred că şi în acest domeniu, ca şi în altele, consumatorii de astfel de servicii au avut nevoie de formare, de educare a nevoilor, corelată cu tendinţele. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri ştiu ce îşi doresc, însă au nevoie de consultanţă profesionistă, care îi poate ghida într-o amenajare de succes.
Clienţii au căutat în acest domeniu companii care să le înţeleagă nevoile privitoare la proiectele abordate. Au căutat profesionişti care să fie în pas cu trendurile şi materialele şi care să înţeleagă funcţionarea sinergică a acestora. De aceea, consultanţa este strâns legată de portofoliul amplu de produse. Evoluţia Delta Studio se datorează şi biroului de arhitectură integrat al companiei şi portofoliului de produse, extrem de variat, pus la dispoziţia clienţilor. Acestea sunt "resursele secrete" valoroase, care pot înnobila de la A la Z orice proiect, indiferent de cerinţele beneficiarului.
Dacă până în urmă cu zece ani se punea accent pe "do-it-yourself", în sensul că beneficiarul se ocupa singur de achiziţia şi contractarea furnizorilor proiectului său, astăzi sunt apreciate companiile care oferă soluţii 360, personalizate, adaptate fiecărui buget disponibil. Când spun "soluţii 360", mă refer la contractarea unei companii care este capabilă să aducă proiectul la realitate de la A-la-Z, cu minimă implicare a clientului. Odată cu tehnologia, soluţiile de proiectare şi selecţie ocupă mai puţin timp, prin randări profesioniste şi prezentări în programe destinate arhitecturii, care pot expune fidel cerinţele beneficiarului "pe hârtie".
Reporter: Cum a evoluat piaţa de profil în timpul pandemiei de Covid 19?
Tudor Cartianu: Perioada pandemică nu s-a terminat şi, la fel ca în timpul crizei din 2008, tendinţele în design de interior vor suferi schimbări şi vor deveni un etalon pentru următorii ani. Dar noi vedem asta ca pe un lucru foarte bun.
Nivelul ridicat de digitalizare a ofertei de produse şi servicii, în care am început să investim încă de dinaintea pandemiei, permite ca o parte dintre interacţiuni să se realizeze online, fără nevoia unei prime întâlniri directe.
Piaţa amenajărilor de interior, dar şi piaţa de real estate, segmentul rezidenţial, sunt în plină ascensiune, datorită focalizării atenţiei clienţilor către locuinţa ca şi "cămin" şi "refugiu" şi, în funcţie de situaţie, "loc de muncă" sau "loc pentru studiu/şcoală". Toate aceste valenţe au determinat o atenţie crescută faţă de calitatea ambientului interior şi îmbunătăţirea confortului.
Reporter: Ce perspective are aceasta?
Tudor Cartianu: În ultimul an am învăţat să fim foarte competitivi şi în pas cu ultimele trenduri, printr-o interacţiune continuă cu clienţii şi partenerii noştri. Am învăţat că un portofoliu premium de produse, destinate designului şi amenajărilor interioare, completează cu succes o echipă de profesionişti, care oferă servicii conexe unui public extrem de bine informat şi educat. Practic, în ziua de astăzi, un proiect adus la final implică o colaborare deschisă între client şi architect, care se bazează pe o ofertă amplă şi convingătoare de produse. Industria aceasta a evoluat, fiind strâns legată de piaţa de real-estate, iar digitalizarea a inovat foarte mult, ajutându-ne să devenim mai atractivi şi să generăm awareness în educarea clienţilor.
La Delta Studio am redefinit luxul în domeniul interioarelor, promovând o nouă categorie pe care am numit-o Smart Luxury.
Acesta reprezintă un lux abordat cu inteligenţă - informăm, integrăm, optimizăm şi îmbunătăţim în permanenţă procesul prin care realizăm interioarele.
În acest mod, luxul devine surprinzător de accesibil. Promisiunea Delta Studio provine din misiunea companiei: să fim o sursă de inspiraţie, o comunitate de profesionişti şi să aducem finalitatea dorită proiectului pe care-l primim. Iar misiunea noastră se defineşte astfel: "Oameni fericiţi prin design interior".
Reporter: Multumesc!