Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

Dezvoltarea clădirilor de birouri diversifică mobilierul de profil

F.A. Amenajări /

Dezvoltarea clădirilor de birouri diversifică mobilierul de profil

Segmentul mobilei de birou a crescut constant în 2006

Spaţiile pentru birouri înregistrează o dezvoltare continuă atât în Capitală, cât şi în marile oraşe din ţară. Din ce în ce mai multe imobile sunt construite în vederea utilizării lor ca centre de afaceri. Acest lucru conduce şi la dezvoltarea segmentului de mobilă pentru birouri.

Marcela Moss, director de marketing în cadrul companiei "Mobexpert", ne-a precizat: "Segmentul mobilierului de birou este deja unul matur, care nu mai permite fluctuaţii semnificative de cotă de piaţă sau volum. În 2006, acesta şi-a menţinut creşterea constantă şi tendinţa de segmentare mai clară a ofertelor".

Domnia sa ne-a subliniat că cererile clienţilor au fost din ce în ce mai clare, demonstrând importanţa acordată amenajării spaţiului de lucru: "În plus, un element care ne face foarte optimişti în viitor este faptul că majoritatea acestor cereri s-a referit la un ansamblu, la proiecte complete de mobilare, cu viziune integrată a spaţiului şi mai puţin la piese de sine stătătoare".

Piaţa mobilierului de birou se va dezvolta, în acest an, cu 10-15%

La nivel de tendinţe, şi anul acesta funcţionalitatea primează ca importanţă, apreciază Marcela Moss. Cele mai solicitate sunt liniile simple şi formele drepte, creând o atmosferă aerisită şi favorizând, astfel, personalizarea spaţiului, în funcţie de specificul activităţii şi de persoanele care îl ocupă. Din punct de vedere cromatic, accentul este pus pe culorile calde, clare, în nuanţe plăcute. De asemenea, sunt foarte des întâlnite structurile metalice aluminate.

Şi reprezentanţii societăţii "Iugeşti" ne-au menţionat că există tendinţa diversificării ofertei şi creşterea complexităţii tipurilor de mobilier.

Pentru anul în curs, doamna Moss estimează o creştere a acestei pieţe, faţă de anul trecut, cu 10-15%. Estimările domniei sale se bazează, în primul rând, pe numărul semnificativ de proiecte de clădiri de birouri care vor fi finalizate în acest an: "Pe cale de consecinţă, se va înregistra şi o creştere a nevoii de mobilare a acestor spaţii". La unison, şi specialiştii din cadrul companiei "Iugeşti" ne-au subliniat faptul că, în acest an, se va simţi o creştere puternică în domeniu.

A început să prindă contur segmentul mobilei pentru birou de ultimă generaţie

Din perspectiva utilităţii, au fost identificate mai multe categorii de mobilier. Printre acestea, se numără cel operaţional, destinat posturilor de lucru, mobilierul pentru recepţii, partiţii, directorial, special, pentru arhivare şi spaţii pentru întâlniri, pre-cum şi accesoriile de birou.

Marcela Moss ne-a subliniat existenţa diferenţierii dintre mobilierul de birou pentru segmentul mediu şi elementele pentru biroul economic: "Se conturează deja şi zona de high-end (n.r. - mobilier de ultimă generaţie) a mobilierului de birou - un pas important fiind deschiderea, în 2006, a primului showroom cu o ofertă integrată de lux".

Potrivit "Mobexpert", oferta din piaţă poate fi împărţită în soluţii-concept pentru ansamblu, care presupun mobilarea întregului spaţiu, de la recepţie la biroul directorial şi zonele de suport, cum ar fi camera serverului, şi piese de mobilier de birou independente, care servesc unei nevoi punctuale ca, spre exemplu, înlocuirea unui scaun sau a unui dulap.

În opinia reprezentanţilor de la "Iugeşti", mobilierul poate fi clasificat şi în functie de materialul din care este produs - lemn masiv, pal, metal etc. Astfel, există birouri simple, birouri complexe (cu sertare, diverse poliţe, rafturi, poliţe glisabile pentru tastatură, corpuri suprapozabile), birouri modulare (se pot compune, în funcţie de necesitate, din diverse componente), corpuri cu sertare pentru acte, sertare pentru dosare sau bibliorafturi, rafturi, poliţe suspendate, dulapuri, dulapuri securizate, scaune fixe, scaune pe role, cu amortizor cu gaz, cu spătar reglabil, scaune din piele ecologică, piele naturală sau stofă etc.

Astfel, un set complet de mobilier de birou poate fi definit, în primul rând, în func-ţie de specificul activităţii. Acesta dictează împărţirea spaţiului în birouri separate, open-space, alternanţa celor două etc. Ulterior, beneficiarul se decide cu privire la tipurile de mobilier.

Cerere accentuată pentru birourile ieftine de calculator

Cele mai multe cereri vizează mobilierul operaţional şi scaunele, ne-a precizat Marcela Moss. Urmează apoi, ca pondere, soluţiile pentru biroul directorial şi partiţii, o pondere mai mică având-o elementele de mobilier pentru recepţii şi cele speciale, pentru arhivare şi întîlniri, ultimele solicitate fiind accesoriile pentru birou.

Aceste ponderi sunt aplicabile pentru foarte multe companii din diverse domenii de activitate, cum ar fi sectoarele financiar-bancar, asigurări, IT&C, consultanţă, farmaceutic, medical etc.

Un alt segment căutat, în opinia reprezentanţilor societăţii "Iugeşti", este cel al birourilor de calculator ieftine şi mobilierul din lemn masiv.

Oferta de mobilier pentru birou de pe piaţa autohtonă cuprinde toate tipurile de mobilă şi accesorii pentru birou care ar putea fi necesare unei companii, în orice stadiu de dezvoltare s-ar afla aceasta.

Preţul mobilierului de birou - între 300 şi 3.000 de euro

Un mobilier complet de birou este alcătuit din minim un birou, casetieră, scaun, dulap (la acestea pot fi adăugate, în completare, diverse elemente de mobilier) şi costă cel puţin circa 300 de euro, fără TVA. Valoarea maximă a acestui tip de mobilier se cifrează la aproximativ 3.000 de euro, fără TVA, ne-a spus Marcela Moss.

Preţul mobilei pentru birou este stabilit în funcţie de materialul şi complexitatea mobilei, potrivit reprezentanţilor "Iugeşti", care ne-au specificat că acesta oscilează între 150 de lei, pentru un birou şi 100.000 de lei, pentru un program.

Cele mai utilizate materiale pentru mobila de birou sunt fagul şi palul. Potrivit specialiştilor din domeniu, dacă pentru spaţiile mai pretenţioase - directorial şi şedinţe - se foloseşte furnirul natural, pentru cele operaţionale acesta este utilizat în combinaţie cu PAL sau MDF. Putem, de asemenea, aminti utilizarea sticlei, a intarsiilor de cristal şi a pielii. Foarte des întâlnite sunt structurile metalice, inclusiv aluminiu în partiţii. Zona de scaune este dominată de stofă şi microfibră, pielea fiind rezervată spaţiilor mai pretenţioase. Pentru mobilierul de arhi-vare s-a impus metalul.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional