Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

DormitoareTendinţe în amenajarea dormitoarelor

F.A. Amenajări /

Dormitor Dylan Design Promotion

Dormitor Dylan Design Promotion

Tendinţe. Vechi şi nou. Inovaţii

La finalul unei zile agitate, fie că este vorba de o zi de iarnă prea lungă, de primăvară cu arome şi mirosuri proaspete, de vară cu iz de vacanţă departe, sau de toamnă cu răpăit de ploaie, camera cea mai prietenoasă din locuinţă este dormitorul. Întrucât stă sub semnul relaxării, odihnei şi intimităţii, este foarte important să ştim cum să îl amenajăm, astfel încât să-şi îndeplineas-că rolul menit.

La final de iarnă grea, experţii de la Dylan Design Promotion, Lucs Design, Smartrade International, Lafor şi Termoplanet, ne-au ajutat să conturăm regulile general valabile, tendinţele şi noutăţile pentru acest an.

Factorii cheie în decizia de achiziţie

Designul, calitatea, precum şi preţul competitiv pe piaţa articolelor de profil reprezintă factorii cei mai importanţi care influenţează decizia de cumpărare a unui dormitor, susţine domnul Marius Dună, administrator în cadrul Dylan Design Promotion, care comercializează mobilier complet pentru dormitoare, combinând materiale diverse, precum pielea naturală, textilele, lemnul, sticla, inoxul.

Referitor la impactul recesiunii asupra vânzărilor, domnul Dună recunoaşte că "la fel ca în toate domeniile de activitate, criza economică mondială a afectat şi domeniul mobilei, însă echipa noas-tră a venit tot timpul cu idei noi, cu produse deosebite şi astfel am diminuat impactul recesiunii."

"Termoplanet" oferă soluţii personalizate pentru amenajarea locuinţelor, şi implicit, a dormitoarelor. Aceste soluţii se conturează în urma consultanţei specializate oferite clientului, urmate de proiectare - modalitatea prin care se asigură corespondenţa dintre dorinţele clientului şi produsul final - şi de execuţie.

Domnul Alexandru Buda, director general al firmei "Termoplanet", observă acelaşi primat al calităţii, în faţa preţului, ca şi constantă în comportamentul clientului. Domnia sa ţine să explice însă că atitudinea este valabilă pentru categoria de clienţi mediu plus, categorie care pune foarte mult preţ pe ambianţă, pe mediul în care trăieşte, pe calitate şi rafinament.

"Există însă câteva aspecte care s-au conturat mai puternic în ultima perioadă: atenţia sporită la detalii şi o dorinţă mai mare de informare şi prospectare a pieţei," adaugă domnul Buda.

Domnul Cosmin Gheorghieş, sef serviciu comercial & marketing în cadrul firmei "Lafor", specializată în producţia de panouri din lemn masiv din elemente îmbinate în dinţi, din diverse specii de esenţe tari (fag, paltin, stejar, salcâm, frasin), observă o evoluţie a ultimilor câţiva ani: "Schimbarea majoră în ceea ce reprezintă decizia cumpărătorului credem că o reprezintă design-ul. Succesul IKEA în România de exemplu, se bazează, în cea mai mare parte, pe acest factor."

În plus, reprezentantul firmei care oferă, pentru dormitoare, elemente de mobilier realizate din panouri masive şi elemente de duşumea, confecţionate din lungimi de peste 2 metri şi lăţimi de 15 cm, având ca element de îmbinare nut şi feder pe toată lungimea, crede că a început să se dezvolte şi în România o oarecare cultură a produselor din lemn masiv, cultură aflată la stadii net superioare în cazul clientelei din alte zone ale lumii. Domnia sa atrage atenţia că este posibil ca, în situaţia actuală, de criză, raportul preţ-calitate să primeze, iar clientul să nu mai fie dispus să achite diferenţa de valoare aferentă designului.

Domnul Lucian Istrate, administrator al "Lucs Design", observă creşterea interesului clientului român pentru preţurile reduse, atractivitatea sporită a discounturilor şi promoţiilor. Tendinţa a devenit evidentă începând cu jumătatea anului 2009, când are loc o ruptură faţă de dorinţa general-valabilă anterior, de a beneficia de o mobilă cât mai plăcută, cât mai utilă şi cu un design cât mai futurist, înainte de orice.

Tendinţe. Vechi şi nou. Inovaţii

În domeniul designului interior, al amenajării dormitoarelor, în acest caz, anul 2010 reconfirmă materiale deja clasice, precum pielea naturală, textilele, lemnul masiv, sticla, inoxul, PAL-ul, MDF-ul, plexiglasul, foliile decorative etc.

În privinţa tendinţelor în materie de stil, domnul Lucian Istrate, de la "Lucs Design", remarcă menţinerea interesului pentru designul simplu, cu linii drepte. Se poartă, aşadar, în continuare, minimalismul. În ceea ce priveşte culorile, domnia sa observă predominanţa mobilierului uni(color), cu finisaje lucioase, în alb, albastru şi chiar roşu.

Dacă ar fi să înclinăm urechea către tendinţele internaţionale în materie de culori, am observa înclinaţia către culorile eco, culorile terestre, în nuanţe de beige, maron, verde. Acestea au meritul de a induce senzaţia de calm şi relaxare, atât de importante într-un dormitor.

Domnul Alexandru Mitroi, director de marketing în cadrul "Smartrade International", observă că românii au o preferinţă deosebită pentru culorile mai închise, în nuanţe diverse de cafeniu, wenge, roşu închis (mahon), fiind reticenţi în privinţa mobilei şi a parchetului de culoare deschisă.

În acelaşi timp, domnul Lucian Istrate, de la "Lucs Design", ne vorbeşte despre noutăţile aduse pe piaţa din România de către compania sa. Pe lângă gama completă de mobilier pentru dormitor, din MDF şi PAL melaminat - pat, noptiere, dulap de haine, comode, mese de toaletă -, Lucs Design oferă şi saltele. În acest sens, noutăţile sunt reprezentate de două tipuri de saltele din eliocell, cu cinci şi şapte zone de portanţă, şi cu material de acoperire care conţine fir de argint.

Domnul Mitroi, de la "Smartrade International", companie specializată în furnizarea de parchet masiv de bambus (Class bambus) şi accesorii (plintă, trepte, adezivi pentru parchet), ne vorbeşte despre noutăţile în domeniu. Este vorba despre noi modele de parchet masiv de bambus pe sistem click, "sistem foarte popular în cazul parchetului laminat şi al celui triplu-stratificat, însă un element de noutate în cazul parchetului masiv." Domnia sa subliniază avantajele noului sistem, faţă de sistemul clasic de montaj al parchetului masiv, care prevede lipirea acestuia de şapa de beton. În cazul noului sistem se elimină costul cu adezivul, iar costul de montaj va fi de asemenea mai redus, datorită operaţiilor mai facile pe care le presupune noul sistem.

Pardoseli. Parchet laminat versus parchet masiv

Domnul Alexandru Mitroi explică preferinţa pentru utilizarea parchetului în dormitor, în faţa altor materiale (piatră, ceramică, mochetă), ca fiind datorată aspectului şi senzaţiei de căldură pe care o oferă acesta, care se potriveşte foarte bine cu rolul dormitorului, de spaţiu destinat odihnei şi intimităţii.

Domnia sa explică popularitatea ridicată a parchetului laminat prin preţul relativ redus şi montarea facilă a aces-tuia. Dezavantajele parchetului laminat ar fi faptul că nu este realizat din materiale naturale, ci este un produs sintetic, care degajă emisii cu potenţial nociv, se deformează repede în contact cu apa, iar materialul de bază se toceşte, în timp, rămânând doar pelicula de melamină de la suprafaţă.

Parchetul masiv, ne explică domnul Mitroi, este preferat de către persoanele care caută materiale naturale. În Româ-nia, cele mai des folosite sunt bine-cunoscutele esenţe autohtone, stejarul şi fagul, iar dintre esenţele exotice, bambusul a devenit foarte popular, având şi avantajul de a fi un parchet ecologic şi fiind disponibil într-o gamă de modele foarte variată. Aflăm de la domnia sa că există peste 40 de modele. Oferta Class bambus este, desigur, extrem de variată, cu o paletă diversă de culori: de la culori deschise (bej, auriu) la culori închise (cafeniu, wenge, mahon). Finisajele pot fi satinat sau lucios, iar sistemul de montaj al parchetului masiv este oferit atât în sistemul clasic "nut şi feder" (prin îmbinare cu adeziv ) cât şi în sistemul click.

Există mai mulţi factori care pot determina cumpărătorii interesaţi de parchetul masiv să încline spre parchetul de bambus, explică domnul Alexandru Mitroi. Astfel, spre deosebire de esenţele clasice, parchetul de bambus vine gata finisat şi nu necesită lucrări ulterioare montajului, de tipul raşchetării şi lăcuirii, aşa cum este cazul fagului sau stejarului. În plus, domnul Mitroi menţionează duritatea deosebită a lemnului de bambus.

"Bambusul este un lemn foarte dur, fibra de bambus fiind mai rezistentă la tensiuni decât oţelul." În sfârşit, fiind un lemn provenit din zonele tropicale, bambusul are o rezistenţă ridicată la umezeală.

Strategii de piaţă

Domnul Marius Dună, de la Dylan Design, subliniază importanţa deosebită a promovării noutăţilor, în vederea obţinerii unor rezultate deosebite în vânzări.

În acelaşi sens, domnul Alexandru Buda, de la Termoplanet, menţionează promovarea noutăţilor, alături de care stau la loc de cinste, soluţiile ingenioase folosite pentru a rezolva diverse neajunsuri legate de spaţiu sau de aspectul mobilierului. Domnia sa menţionează pieţele din Italia şi Germania drept etalon, în acest sens.

Introducerea noutăţilor stă la rang de cinste şi la Smartrade International, între metodele eficiente de atragere a clientului, alături de rapiditatea în livrarea produselor şi de oferirea unor nuanţe de culori greu accesibile pe piaţă.

Domnul Lucian Istrate, de la Lucs Design, utilizează cu succes promovarea cu reduceri de preţ şi cadouri, lună de lună, pentru a satisface înclinaţia clientului român către acestea.

Domnul Cosmin Gheorghieş, de la Lafor, estimează că rezultatele cele mai bune au fost obţinute prin promovarea unor produse de calitate, rezultate ale prelucrărilor realizate pe utilaje de ultimă oră, respectând pe deplin ştiinţa industrializării lemnului, pentru a da valoare şi prestigiu produselor din lemn masiv.

Costurile unei pardoseli de vis

Domnul Alexandru Mitroi ne oferă detalii referitoare la preţurile unei pardoseli, în funcţie de material şi de sistemul de montare.

Astfel, costurile unei pardoseli de bambus pentru o cameră de 16 mp se ridică la aproximativ 1500 RON, sumă care include parchetul, plintele şi adezivul pentru montaj. Pentru a obţine cos-tul total, mai trebuie adăugată manopera efectivă, care se situează între 10 şi 30 RON/mp. Un cost aproximativ pentru o cameră de 16 mp, pentru manoperă, ar fi în jur de 400 RON. Costul total ar ajunge, aşadar, undeva la 1900 RON, pentru o cameră de 16 mp.

La parchetul de fag şi de stejar, care necesită în plus raşchetare şi lăcuire, co-stul total s-ar ridica la 1600 RON, res-pectiv 2100 RON.

Prin comparaţie, pentru parchetul laminat costul mediu, incluzând montajul, s-ar ridica la aproximativ 800 RON.

Concret, ne explică domnul Mitroi, metrul pătrat de parchet de bambus variază între 85 şi 130 RON/mp, în funcţie de tip. Parchetul laminat poate varia între 20 şi 100 RON/mp. Parchetul de fag are un preţ care variază între 50 şi 70 RON/mp. Cel de stejar costă între 80 şi 120 RON/mp.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional