Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

GARAJULŞi maşina are nevoie de un adăpost

F.A. Amenajări /

Garaj din lemn pentru trei maşini

Garaj din lemn pentru trei maşini

O primă întrebare la care trebuie să vă răspundeţi înainte de a vă hotărî dacă vă construiţi sau nu un garaj este următoarea: "Este imperios necesar un garaj pentru necesităţile şi obiceiurile noastre?".

Ciprian Ana, administrator al companiei "Panoramic Consult & Construct" SRL din Bucureşti ne îndeamnă să ne gândim şi ce implică realizarea unui garaj: de fiecare dată când veniţi sau plecaţi de acasă trebuie să aveţi timpul sau răbdarea necesară pentru a băga/scoate maşina din garaj; curtea - care nu întotdeauna este generoasă - se va micşora; garajul trebuie alimentat la instalaţia electrică, termică, apă şi canal ceea ce reprezintă costuri suplimentare.

Totuşi, să abordăm problema în cazul în care vă hotărâţi că îl construiţi. Puteţi să realizaţi garajul ca parte integrantă a casei, lipit de aceasta sau separat total de casă. "Locaţia cea mai potrivită ar fi ca parte integrantă a casei, pentru a avea un acces uşor de la maşină în casă, în cazul în care aveţi lucruri de cărat iar condiţiile meteo nu sunt cele mai prielnice (plouă sau ninge afară)", ne-a sfătuit domnul Ciprian Ana.

După ce aţi rezolvat dilema locului de amplasare urmează o altă întrebare: "Care ar fi dimensiunea optimă a unui garaj?"

"Trebuie să luaţi în calcul suprafaţa necesară. Pentru a putea deschide confortabil portierele maşinii şi a putea circula fără probleme pe lângă ele, garajul trebuie să aibă o lăţime minimă de 4 m şi o lungime minimă de 6,5 m. De asemenea, este normal să mai aveţi măcar pe un perete al garajului nişte spaţii de depozitare, ce mai necesită minim 50 cm adâncime. În concluzie, spaţiul minim necesar pentru a avea un garaj practic şi confortabil este de aproximativ 30 mp", este de părere doamna Mădălina Ofrim, arhitect în cadrul companiei "Panoramic Consult & Construct".

Ca şi materiale de construcţii, garajul poate fi realizat din beton armat şi cărămidă sau BCA, lemn, placaje pe structură metalică sau prefabricate.

"Costurile unui garaj executat din , structură pe cadre din beton armat şi închideri din BCA sau cărămidă, sunt mult mai mari decât ale unui garaj din lemn sau metal. Scheletul metalic sau din lemn este mult mai rapid de realizat, nu necesită fundaţii elaborate ca în cazul structurii de beton, acest fapt transpunându-se direct în preţul de execuţie.

Timpul de realizare, în cazul în care optaţi pentru o construcţie cu elemente (pereţi) prefabricate, este mai scurt, constând doar în asamblarea părţilor conform specificaţiilor producătorului. În situaţia în care construiţi garajul pe structură din cadre, timpul minim de realizare este de 30 zile, ca să nu mai luăm în calcul aprovizionarea cu materiale şi bunăvoinţa constructorului", ne-a mai declarat domnul Ciprian Ana.

O soluţie mai simplă şi mai ieftină ar fi garajele modulare. Societatea "Marmofin" din Râmnicu Vâlcea comercializează garaje modulare confecţionate din tablă galvanizată, tencuită la exterior. Acestea sunt importate din Germania şi sosesc ambalate în module ce conţin toate elementele necesare pentru asamblarea garajului (pereţi, acoperiş, uşă, sistem evacuare apă, elemente de întărire, elemente de asamblare, etc). "Cel mai mic garaj este compus din pereţi, uşă basculantă şi acoperiş şi are dimensiunile de 5,2 m lungime şi 2,7 m lăţime, iar uşa are deschiderea de 2 m x 2,15 m. Pot fi amplasate pe suport de beton sau pavele, iar montajul este simplu şi rapid. În maxim două ore garajul este montat", ne-a declarat domnul Savian Merlan, asociat al societăţii "Marmofin".

În cazul unui garaj zidit, dacă nu este parte integrantă a casei, execuţia lui se poate realiza şi în regie proprie, având la bază un proiect tehnic şi autorizaţia de construcţie. Câştigaţi, poate, prin faptul că nu mai apelaţi la un constructor, dar în acelaşi timp trebuie să vă ocupaţi de aprovizionarea materialelor şi supervizarea execuţiei.

Dacă aţi luat în calcul varianta unui garaj din lemn atunci trebuie să ştiţi că oferta este destul de bogată şi aveţi de unde alege iar numărul maşinilor nu mai reprezintă o problemă pentru un garaj. "Societatea noastră execută garaje din lemn pentru una, două, trei sau chiar mai multe vehicule, cu diferite dimensiuni şi scopuri: maşini personale, de teren sau chiar atv-uri", ne-a declarat domnul Sandor Erno Istvan, director comercial al societăţii "Tig-Rad System" din Gheorgheni, judeţul Harghita.

Societatea foloseşte ca materie primă molidul sănătos, netratat, uscat artificial la 14-17%. Principalul sistem în care lucrează societatea este cel din grinzi chertate cu nut şi feder, dar realizează şi garaje din panouri pe osatură din lemn. Grosimile cele mai frecvente ale pereţilor garajelor sunt de 28, 40 respectiv 60 mm iar acoperişul poate fi realizat din lambriuri de 19 sau 28 mm, scândură rindeluită sau plăci OSB3 (care poate fi izolat la cerere). "Produsele noastre nu sunt standard, putem realiza şi produse pe baza cerinţelor sau a planurilor furnizate de către clienţi", a menţionat domnul Sandor.

Foarte important este să vă gândiţi cât doriţi să investiţi în garaj. Ca şi costuri pentru un garaj zidit preţul se calculează la fel ca şi o altă construcţie: preţ pe metrul pătrat construit. Doar în cazul în care îl cumpăraţi din elemente prefabricate ce le asamblaţi, atunci preţul va fi specificat de producător pentru întreg garajul, cu sau fără montaj inclus.

"În ceea ce priveşte garajele modulare, preţul mimim de comercializare este de 2.000 euro, cu TVA inclus la care se poate adăuga valoarea elementelor suplimentare, cum ar fi uşile automate, uşi de acces lateral sau ferestre", ne-a declarat domnul Savian Merlan.

Preţul unui garaj din lemn variază în funcţie de grosimea pereţilor, a duşumelei şi a altor opţiuni pe care le adaugă clientul la varianta de bază. "Pentru un garaj Classic de 6 m x 5,5 m cu două cadre pentru uşi de garaj, o uşă de serviciu şi o fereastră şi cu grosimea peretelui de 40 mm preţul este de 11.331 lei, cu TVA. Pentru aceeaşi variantă, dar cu grosimea peretelui de 60 mm preţul este de 14.184 lei, cu TVA. Trebuie menţionat că acest preţ nu include fundaţia de beton necesară amplasării construcţiei" ne-a declarat domnul Sandor.

Uşile de garaj

Indiferent de locul de amplasare a garajului sau de dimensiunile lui o atenţie deosebită trebuie acordată şi uşilor pe care le montăm, iar piaţa din domeniu este foarte variată şi cu siguranţă veţi găsi ceva pe gustul dumneavoastră.

Domnul Bunte, administrator al societăţii "Eleman" SRL din Iaşi, este de părere că uşile de garaj construite modular conferă o flexibilitate silenţioasă. Spre deosebire de alte uşi, care necesită spaţiu de manevră, acestea oferă un spaţiu restrâns de rulare astfel încât autoturis-mul poate fi parcat şi într-un garaj de mici dimensiuni.

Uşa modulară comercializată de societate este construită din panouri de 40 mm grosime din oţel zincat izolat poliuretanic şi acoperit cu un strat de poliester, livrată în textură lemnoasă, etanşeizată cu un sistem de garnituri de cauciuc, astfel încât iarna şi vara temperatura din garaj rămâne confortabilă.

Cu uşile de tip secţional câştigul de spaţiu este maxim. Acestea vor fi montate în spatele golului şi se deschid prin culisare de-a lungul tavanului lăsând liberă întreaga intrare în garaj, cu un consum minim din spaţiul interior al garajului.

Uşile tip rulou sunt confecţionate din aluminiu şi sunt izolate termic şi fonic, având lamelele umplute cu spumă poliuretanică.

Avantajul acestor modele constă în faptul că, prin modalitatea de închidere -deschidere (tip rulou orizontal), spaţiul ocupat de uşă este foarte mic, iar accesibilitatea este sporită. De asemenea, întreţinerea uşii este foarte uşor de realizat: fiind din aluminiu, ea poate fi curăţată ori de câte ori este nevoie pentru a-şi păstra aspectul îngrijit, riscul deteriorării fiind foarte mic.

"Cea mai ieftină uşă de garaj (2 m x 2 m) comercializată de societatea noastră costă 600 euro, fără TVA, însă acest preţ poate creşte în funcţie de solicitările şi automatizările cerute de client", ne-a declarat domnul Bunte.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional