Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

Grădini urbane pe acoperişurile Kaufland

Amenajări /

Grădini urbane pe acoperişurile Kaufland
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Kaufland România a demarat, recent, un proiect de transformare a spaţiilor din jurul magazinelor şi de pe acoperişurile acestora în grădini urbane. Pentru început, un număr de nouă magazine Kaufland vor dispune de astfel de grădini comunitare, potrivit doamnei Katharina Scheidereiter, manager CSR, Kaufland România. Domnia sa ne-a vorbit, într-un interviu, despre ce presupune, exact, acest proiect.

    (Interviu cu Katharina Scheidereiter, manager CSR, Kaufland România)

    Reporter: De unde a apărut ideea realizării unor grădini comunitare pe acoperişurile magazinelor Kaufland?

    Katharina Scheidereiter: Ideea acestei iniţiative a pornit de la două aspecte strategice pentru noi. În primul rând, investim constant în proiecte în beneficiul comunităţii, a mediului înconjurător, pentru că vrem să fim un partener implicat al societăţii. În acelaşi timp, Kaufland România este un promotor al inovaţiilor care vin în întâmpinarea nevoilor oamenilor şi ale comunităţii. Orice spaţiu nefolosit poate fi transformat într-o grădină.

    Reporter: Ce presupune, concret, acest concept?

    Katharina Scheidereiter: Lucrările aferente realizării grădinilor prevăzute în cele nouă locaţii sunt desfăşurate de partenerii de la Institutul de Cercetare în Permacultură din România, cu sprijinul Kaufland România. Permacultura este cultura (agricolă) permanentă. Altfel spus, plantele din grădină sunt alese astfel încât să creeze un habitat, după principii ecologice care să le permită să se autosusţină.

    În fiecare grădină, plantele sunt monitorizate şi îngrijite de către echipa de specialişti din cadrul Institutului.

    Grădinile de pe acoperişurile magazinelor Kaufland din Bucureştii Noi şi, în curând, al celui din Tudor Vladimirescu, sunt de tip hidroponic, iar cele din exteriorul parcărilor sunt grădini pe pământ. Hidroponia este o metodă ce păstrează cultura de plante pe un substrat prin care circulă permanent apă cu soluţii nutritive.

    Sistemul hidroponic este alcătuit dintr-o reţea de jgheaburi de cultură, alimentate în permanenţă cu apă îmbogăţită cu nutrienţi, rezervor, pompă, cooler. Plantele sunt germinate în pastile de turbă, apoi sunt plantate în locaşuri special amenajate în jgheaburi. Se cultivă în special plante aromatice sau medicinale, însă pot fi cultivate şi unele legume.

    Construcţiile de acest tip sunt proiectate cu ajutorul specialiştilor în permacultură, astfel încât plantele să se menţină şi să coabiteze. Dacă este vorba de o grădină suspendată, atunci trebuie luată în calcul şi greutatea maximă care poate fi suportată de platforma pe care este aşezată grădina.

    Reporter: Cât costă realizarea unei astfel de grădini?

    Katharina Scheidereiter: Investiţia în întregul proiect de grădini urbane "Grădinescu" se situează în jurul sumei de 300.000 de euro. Fiecare grădină este diferită, ca temă, amplasare şi suprafaţă.

    Reporter: Ce suprafaţă are o astfel de grădină?

    Katharina Scheidereiter: În prima fază, specialiştii în permacultură cultivă o suprafaţă de 200 mp, se urmăreşte evoluţia, se ajustează şi, treptat, se acoperă în totalitate terenul disponibil.

    Grădina din spatele magazinului din Bucureştii Noi are o suprafaţă de 2.300 de mp, iar cea situată pe acoperiş are 200 mp.

    Cea din cadrul parcării magazinului din Barbu Văcărescu are 1.200 mp, iar cea de pe terasă va fi formată din două zone cu suprafeţele de 400 mp fiecare.

    Reporter: Câte grădini urbane comunitare aveţi acum şi câte urmează să mai realizaţi? Unde?

    Katharina Scheidereiter: Proiectul "Grădinescu" constă într-o reţea de nouă grădini urbane comunitare, dintre care trei sunt amplasate pe acoperişurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor şi două în şcoli din Capitală.

    Primul magazin Kaufland cu acoperişul şi exteriorul deja transformate în grădini urbane este cel din bulevardul Bucureştii Noi. A doua grădină amenajată este situată în cadrul parcării magazinului Kaufland din strada Barbu Văcărescu. Acesta va avea, în curând, şi o grădină pe terasă. Fiecare grădină are altă tematică şi conţine şi plante comestibile - legume, fructe, plante aromatice, decorative, dar şi elemente precum solarii, mini-iazuri, hotel de insecte etc.

    Reporter: Aveţi în plan să construiţi câte o grădină suspendată de tip hidroponic pe fiecare magazin Kaufland din România?

    Katharina Scheidereiter: Am lansat în această etapă proiectul pilot în Capitală, dar suntem foarte deschişi să extindem proiectul şi în alte locaţii, mai ales la magazinele Kaufland nou construite.

    Reporter: Câte din grădinile urbane comunitare realizate de Kaufland vor fi de tip hidroponic?

    Katharina Scheidereiter: Grădinile situate pe acoperişuri sunt de tip hidroponic, mai exact cele de pe magazinele Kaufland din Bucureştii Noi şi din cartierul Tudor Vladimirescu.

    Reporter: Există intenţia ca această iniţiativă să fie preluată şi de magazinele Kaufland din Europa?

    Katharina Scheidereiter: În cadrul grupului Kaufland, noi, echipa din România, suntem primii care au avut o astfel de iniţiativă şi pot spune că suntem un fel de model pentru celelalte ţări, inclusiv pentru Germania. Ne-am bucura ca proiectul "Grădinescu" să fie preluat şi în alte ţări în care se află Kaufland.

    Reporter: Există astfel de concepte în alte ţări şi unde?

    Katharina Scheidereiter: Da, există câteva exemple în ţări ca Germania, Belgia sau Marea Britanie. Am fi încântaţi să vedem cât mai multe astfel de grădini peste tot în lume.

    Reporter: Ce alte investiţii mai are Kaufland România în vedere, în acest an?

    Katharina Scheidereiter: Investim în extinderea reţelei şi în proiecte de modernizare şi transformare a experienţei de cumpărături pentru clienţi. Pregătim deschiderea a patru noi magazine până la finalul anului financiar, în oraşe precum Bucureşti, Cluj-Napoca, Buzău şi Satu Mare. Şi cu siguranţă că vom menţine şi sprijinul nostru pentru proiecte sustenabile de Corporate Social Responsibility.

    Reporter: Cu ce cifră de afaceri aţi încheiat primul semestru al acestui an şi ce estimări aveţi în acest sens până la finalul lui 2017?

    Katharina Scheidereiter: Rezultatele financiare disponibile sunt pentru anul calendaristic 2016, în care Kaufland România a raportat o cifră de afaceri de 9,691 miliarde lei (2,134 miliarde euro). Suntem optimişti cu privire la viitor şi la evoluţia pieţei de retail.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional