Toate contractele de servicii e management integrat al deşeurilor solide în judeţul Giurgiu" au fost atribuite sau se aflau în stadiu de evaluare a ofertelor primite de la operatorii economici, la jumătatea lunii mai.
Vor mai fi lansate doar licitaţiile pentru furnizare de bunuri, conform doamnei Simona Dumitrescu, expert relaţii publice în cadrul Unităţii de Implementare a proiectului Giurgiu.
Proiectul "Sistem de management integrat al deşeurilor solide în judeţul Giurgiu" cuprinde un număr de nouă contracte: patru contracte de servicii, trei contracte de lucrări şi două contracte de furnizare bunuri.
Valoarea totală a proiectului este de 112,85 milioane lei, din care suma acordată prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 82,92 milioane lei, contribuţia de la bugetul de stat fiind de 18,66 milioane lei, iar suma alocată din bugetul local al Consiliului Judeţean Giurgiu, beneficiarul proiectului, este de 2 milioane lei.
Din aceste sume, până la mijlocul lunii mai, Consiliul Judeţean încasase prefinanţarea de 31 milioane lei, iar în urma cererilor de rambursare, fusese virată suma de 889.200 lei.
Ofertele pentru două contracte de lucrări sunt în evaluare
Contractul de lucrări "Construirea Centrului de Management Integrat al Deşeurilor (CMID), a Staţiei de Sortare şi Staţiei de Compostare de la Frăteşti, judeţul Giurgiu" a fost lansat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) în data de 5 februarie 2011 şi se afla, la jumătatea lunii mai, în procedură de evaluare.
De asemenea, contractul "Construcţia a trei centre de colectare, precum şi a punctelor de colectare, în judeţul Giurgiu" a fost lansat pe SEAP în data de 16 februarie 2011. Documentaţia a fost contestată, iar Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a decis ca procedura să fie suspendată. În data de 28 aprilie 2011 a fost relansată pe SEAP licitaţia pentru acest contract, data limită de depunere a ofertelor fiind 10 mai 2011.
Singurul contract de lucrări atribuit vizează "Reabilitarea şi închiderea depozitelor urbane neconforme, existente în judeţul Giurgiu". Câştigătorul licitaţiei, Asocierea Marcor Ebro S.A., Copisa Constructora Pirenaica S.A. şi Interdevelopement S.R.L., a semnat contractul cu Consiliul Judeţean Giurgiu la data de 6 aprilie 2011. Valoarea contractului se ridică la suma de 13,12 milioane lei fără TVA.
Trei contracte de asistenţă tehnică atribuite
Consorţiul format din Acciona Ingeniería S.A şi S.C. Romair Consulting SRL a câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Giurgiu pentru atribuirea contractului "Asistenţă Tehnică pentru acordarea de sprijin în gestionarea şi implementarea Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Giurgiu". Contractul a fost semnat în data de 17 martie 2010.
Contractul de "Asistenţă Tehnică pentru supervizarea contractelor aferente Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Giurgiu" a fost atribuit firmei SC Hill International Luxembourg în asociere cu Hill International (Bucharest) SRL România. Contractul a fost semnat în data de 10 martie 2010.
Nu în ultimul rând, pe partea de asistenţă tehnică a fost semnat contractul "Asistenţă Tehnică pentru verificarea proiectelor tehnice aferente Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor Solide în judeţul Giurgiu şi Întocmirea Documentaţiei necesare obţinerii Autorizaţiei de Construcţie" a fost câştigat de S.C. Intergroup Engineering SRL Bucureşti. Semnarea contractului a avut loc la data de 23 martie 2011, valoarea contractului ridicându-se la suma de 104.580 lei, cu TVA inclus.
Totodată, a fost atribuit contractul pentru serviciile de audit financiar. Firma Deloitte Audit SRL a câştigat licitaţia lansată de Consiliul Judeţean Giurgiu. Contractul a fost semnat la data de 22 martie 2011, valoarea acestuia fiind de 196.090 lei, inclusiv TVA.