Investiţii importante în modernizarea unităţilor de cazare din Delta Dunării
Piaţa Imobiliară / 09 iulie 2015
În Delta Dunării, în ultimii ani, au apărut unităţi noi de cazare, marea majoritate de 4 margarete/stele, iar cele existente au investit foarte mult în modernizare, ambarcaţiuni noi pentru transferuri şi excursii, piscine etc., după cum ne-au spus reprezentanţii Asociaţiei de Promovare Litoral - Delta Dunării.
Criza economică nu s-a simţit în Deltă, potrivit surselor citate, care vorbesc despre o "modificare semnificativă a specificului de turist ce vizitează Delta Dunării".
Green Village, o investiţie de ordinul milioanelor de euro
Una dintre investiţiile mari realizate, recent, în Delta Dunării, este complexul Green Village, achiziţionat, anul trecut, de Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, de la omul de afaceri Sorin Marin, pentru a fi recondiţionat.
Anca Pavel-Nedea, CEO The Makers - companie de management în industria Hospitality -, ne-a precizat: "Green Village este primul proiect pe care l-am început în zona Deltei. Decizia de a prelua acest proiect nu a fost numai una de business, ci mai ales una de viziune. După ce am văzut prima oară Green Village, ca urmare a experienţei pe care o am şi în calitate de consumator de produs turistic (nu numai furnizor de servicii turistice), am simţit potenţialul extraordinar pe care îl are acest produs, sub «îndrumare adecvată», dar şi această zona geografică. Am analizat circa un an investiţia şi am decis achiziţia resortului şi preluarea camping-ului în management".
Potrivit domniei sale, valoarea tranzacţiei este de ordinul milioanelor de euro, iar bugetul de investiţii pentru amenajările din acest an depăşeşte 500.000 euro.
Proiectul a fost demarat în luna martie a acestui an, iar investitorii doresc să păstreze resortul deschis pe parcursul întregului an, nu doar pentru turişti, ci şi pentru cursuri şi sesiuni de training, ne-a mai spus doamna Pavel-Nedea, subliniind că 2015 va fi dedicat amenajărilor şi investiţiilor în infrastructură.
Complexul Green Village ocupă o suprafaţă de circa 30.000 mp şi dispune de 89 de camere, din care 30 de apartamente cu o cameră dublă şi living şi un apartament cu două camere duble şi living, 50 de camere duble şi opt garsoniere.
Camerele au o suprafaţă cuprinsă între 25 mp şi 40 de mp fiecare. La parter, apartamentele au un living de aproximativ 20 mp, cu două fotolii de ratan, neextensibile şi o terasă de circa 15 mp, iar la etaj - un dormitor de aproximativ 30 mp.
Terasele camerelor au vedere spre Dunăre şi Marea Neagră, potrivit sursei citate, care a adăugat: "Vilele sunt înconjurate de o salbă de lacuri, cu nuferi şi alte plante de apă, unde cuibăresc raţe sălbatice, pe care le puteţi urmări în timp ce vă savuraţi cafeaua. Este un resort lipsit de ostentaţie, natural, conceput cu mare grijă faţă de detalii şi cu mare accent pe materiale naturale. Are un aspect colonial, nuanţe calde şi prietenoase".
Complexul este prevăzut cu restaurante, braserie, spa, masaj, saune, jacuzzi, club cinema, biliard, darts, tenis de masă, piscină exterioară, kids club cu servicii de baby-sitter, loc de joacă pentru copii out-door, magazin, camping, cinematograf out-door etc.
Pentru 2015, având în vedere că este primul an în care noul investitor operează proprietatea şi că anul trecut resortul a fost în conservare, este anticipat un grad mediu de ocupare pentru lunile iulie şi august de 55% şi, respectiv, 72%, la un ADR (Avarage Daily Rate) de 55 de euro, respectiv 63 de euro.
Eurolines a înregistrat, anul trecut o cifră de afaceri de 94 de milioane de euro, iar pentru acest an ţinteşte 100 de milioane de euro, 2015 fiind anul în care compania aniversează 20 de ani de activitate. Dragoş Anastasiu, preşedintele Grupului Eurolines România, a declarat, recent, că majorarea cifrei de afaceri, în acest an, se bazează pe deschiderea de noi agenţii, dar şi pe investiţia Green Village din Delta Dunării: "Vorbim de o diferenţă de aproape 10 milioane de euro, iar aceşti bani nu se fac uşor. Un milion de euro vor veni numai de la Green Village, dar am deschis şi agenţii noi. Şi încă nu ne-am atins potenţialul. Şi chiar nefăcând nimic, numai pe infrastructura anului trecut putem atinge aceste cifre".
Compania Eurolines este interesată şi de alte zone geografice, atât pe litoral, cât şi în restul ţării, unde evaluează oportunitatea dezvoltării de proiecte hoteliere.
Anca Pavel-Nedea ne-a mai spus: "Din punctul meu de vedere, Delta Dunării reprezintă stindardul sub care se poate aşeza turismul românesc la nivel internaţional. Potenţialul este uriaş. Din păcate, şi probleme şi provocările cărora trebuie să le facă faţă investitorii din Deltă sunt foarte mari şi pleacă de la accesibilitate, infrastructură, resurse umane, nivel de educaţie, obiceiuri şi mai ales lipsa unui cadru legal coerent şi strategic".
Varietatea investiţiilor din Deltă este pe măsura lipsei de gândire strategică din punct de vedere al urbanismului, al dezvoltării industriei în zonă şi la nivel naţional etc., este de părere sursa citată, care opinează: "Mare parte din investiţii ţin cont de destinaţia în care sunt localizate din punct de vedere al targetării nişei de turişti, dar, din păcate, nu şi din punct de vedere al investiţiei - structuri din beton cu multe platforme betonate şi căi de acces la fel, neintegrate în zonă din punct de vedere al tipologiei sau materialelor folosite etc".
Atât turiştii români, cât şi cei străini arată un interes crescut faţă de Delta Dunării, datorită promovării făcute Deltei, dar şi ca urmare a creşterii gradului de educare este de părere domnia sa.
Genius Delta Resort - un proiect refăcut în două etape
Un alt proiect care a fost preluat ca să fie refăcut este complexul hotelier Genius Delta Resort, localizat în Uzlina, la zece minute de mers cu barca de localitatea Murighiol. Hotelul este închiriat pe o perioadă mai lungă de timp, iar investiţia a vizat rebranduirea, reamenajarea clădirii şi a locului şi achiziţia de bărci pentru excursiile turiştilor care vin în vacanţă în zona respectivă.
Investiţia totală se ridică la 200.000 euro, potrivit reprezentanţilor companiei Genius Travel, care a investit în proiect.
Aceştia ne-au precizat: "Proiectul a fost gândit în două etape. Prima etapă a fost începută anul trecut, în martie, şi a durat trei luni, iar cea de-a doua etapă a fost finalizată în primăvara acestui an. Hotelul are 12 camere duble şi 19 apartamente. Un număr de 16 apartamente se află în vile. Resortul are piscină exterioară, o sală de conferinţe, restaurant şi internet gratuit, capacitatea totală fiind de 96 de locuri".
Anul trecut, gradul de ocupare a complexului Genius a fost de 65%, iar pentru 2015 este estimat un grad de ocupare de 85%.
Reprezentanţii companiei ne-au mai spus: "Anul acesta am lansat programul «Delta Dunării pentru Toţi», un pachet complet de vacanţă, care include transport cu autocarul din Bucureşti, transfer cu barca, cazare două nopţi cu pensiune completă şi o excursie de trei ore cu barca pe trei dintre cele mai frumoase lacuri din Delta Dunării. Şi tarifele sunt atractive, încep de la 349 de lei/persoană.
Momentan ne concentrăm pe acest proiect, vrem să vedem rezultatele şi apoi ne vom gândi şi la altfel de proiecte".
În opinia domniei sale, Delta Dunării este una dintre cele mai frumoase locaţii din lume, investitorul dorindu-şi să promoveze acest loc şi pe pieţele internaţionale.
Genius Travel a realizat, anul trecut, o cifră de afaceri de 3,2 milioane de euro, pentru anul în curs fiind estimată o creştere de 30%.
"Delta Dunării, ca şi România, are un potenţial imens. Este important, însă, să găsim reţeta prin care putem să valorificăm acest potenţial. Cu programul nostru naţional «Delta Dunării pentru Toţi» facem un pas important înainte", ne-au declarat sursele citate, precizând: "Turiştii care ajung aici vor să îmbine confortul şi facilităţile unui hotel cu farmecul şi spiritul Deltei. Tocmai acest lucru încercăm să-l facem şi la Genius Delta Resort. Avem semnale pozitive din piaţă. Sunt din ce în ce mai mulţi turişti care întreabă de această destinaţie şi sperăm ca o mare parte dintre ei să şi ajungă în Delta Dunării".
În Deltă mai sunt în derulare alte câteva proiecte de acest gen. Cele mai multe unităţi de cazare din Delta Dunării sunt pensiuni cu până la 15 camere.
Cormoran a investit 8 milioane de euro în Delta Dunării
Cormoran este o investiţie cunoscută, de anvergură, în Delta Dunării. Complexul este prevăzut cu 102 camere de trei şi patru stele, două restaurante cu o capacitate de 400 de locuri, nouă săli de conferinţe (30-250 locuri), club cu o capacitate de 150 de locuri, două piscine în aer liber, sală de fitness, echitaţie, ambarcaţiuni pentru excursii-plimbări în Deltă dotate cu 200 de locuri, 71.000 mp de teren, pontoane de acostare pentru 26 de ambarcaţiuni, parcare auto la Murighiol, 36 de camere pentru cazarea personalui etc.
Potrivit investitorului Cornel Găină, până în anul 2012, gradul de ocupare era de 70-85%, ulterior acesta ajungând la 45-55%.
Preţul de închiriere (cu mic dejun) se ridică, în funcţie de durata sejurului, la 60-120 lei/persoană.
Compania Cormoran, care investit în Delta Dunării aproximativ 8 milioane de euro, a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 2,2 milioane de lei şi speră ca şi în 2015 să atingă acest nivel.
Domnul Cornel Găină ne-a spus că, în Delta Dunării, se dezvoltă proiecte de mică anvergură, având în vedere costurile ridicate şi lipsa oricăror facilităţi pentru investitori, dar şi lipsa infrastructurii.
"Oficial, Delta Dunarii primeşte, anual, maxim 180.000 de turişti. Delta Camarque Franţa sau Delta Pad Italia, care au, împreună, maxim 10% din suparfaţa Deltei Dunării, primesc, anual, între 1,5 milioane şi 2,5 milioane de turişti. De asemenea, aveam clienţi şi în timpul iernii, în special vânători, dar vânătoarea în Delta Dunării a fost temporar închisă, de aproximativ cinci ani de zile", ne-a mai declarat Cornel Găină.
Potrivit domniei sale, turiştii străini vor vizita România şi, respectiv, Delta Dunării dacă ţara noastră va fi promovată şi dacă puterea de cumpărare va creşte.
Asociaţia de Promovare Litoral - Delta Dunării: "Delta rămâne încă «diamantul neşlefuit al turismului românesc»"
Criza economică nu s-a simţit în Delta Dunării, ne-au spus reprezentanţii Asociaţiei de Promovare Litoral - Delta Dunării, care vorbesc despre o "modificare semnificativă a specificului de turist care vizitează Delta".
Dacă până acum câţiva ani majoritatea persoanelor care vizitau această zonă erau pescari şi nu erau interesaţi de condiţiile de cazare, în ultima perioadă a crescut foarte mult turismul de "leisure", potrivit surselor citate, care ne-au precizat: "Aceşti turişti care descoperă acum frumuseţea Deltei sunt mult mai pretenţioşi, îşi doresc condiţii de cazare şi servicii turistice superioare, iar cei care au reuşit să le ofere acest lucru au avut numai de câştigat".
O altă componentă semnificativă este cea corporate, Delta Dunării, prin frumuseţea locurilor şi diversitatea activităţilor, oferind condiţiile ideale pentru a-i scoate pe turişti din stresul cotidian.
În Delta Dunării sunt unităţi de cazare de 4-5 margarete/stele care oferă condiţii excelente de cazare şi divertisment, care organizează pachete complexe incluzând transferuri şi excursii zilnice, programe de divertisment, petreceri în fiecare seară sau prânzuri în natură şi vizite la colibe pescăreşti.
Cele mai căutate pensiuni sunt cele din inima Deltei - Crişan, Mila 23 - datorită poziţiei deosebite unde sunt amplasate şi "posibilităţii ca în maxim o oră să ajungi în orice loc din Deltă pe care doreşti să-l vizitezi, fiind recomandate atât pentru pescari, fotografi sau vânători, cât şi pentru cei dornici de aventură şi relaxare, pentru cei care doresc să se bucure de frumuseţile Deltei Dunării.
În Delta Dunării au apărut unităţi noi de cazare, marea majoritate de 4 margarete/stele, iar cele existente au investit foarte mult în modernizare, ambarcaţiuni noi pentru transferuri şi excursii, piscine etc.
Preţurile s-au menţinut ca acum doi sau trei ani, iar reducerea TVA la 9% a ajutat enorm segmentul turistic din această zonă, apreciază reprezentanţii Asociaţiei.
Aceştia ne-au relatat: "Potenţialul Deltei este unul enorm, întrucât nu are concurenţă pe plan european sau mondial. Din păcate, lipsa de implicare a autorităţilor în promovarea acestei destinaţii sau promovarea ineficientă, netargetată, pe plan extern face ca numărul turiştilor străini să fie şi în acest moment nesemnificativ, comparativ cu cei români. Delta, deşi este un produs unicat, cu o imagine excepţională, nu este încă folosită pentru a atrage turişti străini în România, care, odată ajunşi aici, în mod cert vor alege să-şi petreacă şi câteva zile pe litoralul românesc sau în alte destinaţii turistice româneşti. Delta rămâne încă «diamantul neşlefuit al turismului românesc»".