Presiunea cresterii globale a populatiei la care se adauga un consum crescut al unei clase mijlocii tot mai numeroase sunt doar doua din megatendintele la care guvernele vor trebui sa isi adapteze modul in care planifica, gandesc si actioneaza, potrivit raportului intocmit de KPMG International, Future State 2030.
Daca pana acum Guvernele s-au concentrat asupra obiectivelor pe termen scurt, aceasta si datorita crizei financiare cu care se confrunta, in viitor guvernele vor trebui trebuie sa adopte o viziune pe termen mai lung asupra provocarilor sociale si de mediu tot mai presante, considera Nick Chism, Global Head of Government & Infrastructure, KPMG International.
Megatendintele reprezinta cateva dintre cele mai critice provocari la nivel mondial, printre care:
- insuficienta resurselor, in conditiile in care pentru a raspunde cererii din anul 2030, va fi necesara o crestere globala de alimente si apa de 50% si respectiv 40%;
- afluxul crescut de tineri care intra pe piata muncii in economiile in curs de dezvoltare alaturi de presiunea crescuta exercitata in majoritatea tarilor dezvoltate de populatiile aflate in proces de imbatranire rapida;
- dezvoltarea unei clase de mijloc cu un nivel crescut de relationare si cunostinte in tehnologia avansata, cu cereri mai mari din partea guvernelor confruntate cu o datorie publica in crestere;
- interconectarea si interdependenta crescuta a economiilor din intreaga lume.
Serban Toader, Senior Partner KPMG Romania, spune: "Acum este momentul sa incurajam oamenii de afaceri din Romania sa fie intreprinzatori. Guvernul si antreprenorii trebuie sa priveasca spre viitor, sa inoveze si sa isi urmareasca obiectivele de crestere. Noi le oferim liderilor in afaceri increderea necesara sa mearga mai departe, intr-un mediu economic inca dificil, iar acest studiu zugraveste imaginea clara a provocarilor viitoare. Guvernul si antreprenorii din Romania pot alege sa pastreze directia actuala si sa depuna eforturi pentru serviciile de baza sau se pot adapta si isi pot ajusta operatiunile pentru a se integra in noua realitate a pietei, rezultata din cele noua megatendinte."