Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

LUCIA MORARIU, ANAT:"Trebuie realizate planuri urbanistice noi pentru staţiunile Litoralului"

Investiţii /

"Trebuie realizate planuri urbanistice noi pentru staţiunile Litoralului"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    În zona staţiunilor din apropierea Mangaliei dar şi în oraşul propriu-zis, construcţiile trebuie să respecte o coerenţă a dezvoltării ca să asigure fluxuri de turişti pe termen mediu şi lung, ne-a declarat Lucia Morariu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

    Domnia sa susţine că trebuie realizate planuri urbanistice noi care să fie respectate şi că este nevoie de un ambient în staţiunile turistice, nu numai de camere hotel şi apartamente.

    Lucia Morariu ne-a precizat: "Ceea ce se va construi de acum încolo trebuie să se realizeze conform unor planuri urbanistice mult mai adaptate ideii de staţiune turistică. Construcţiile trebuie să fie coerente şi planificate, atât din punct de vedere arhitectural, cât şi pentru a asigura sustenabilitatea afacerilor pe Litoral. În alte ţări, apropiate de noi, s-au construit, într-o perioadă scurtă, mult prea multe spaţii de cazare, ceea ce a dus la scăderea tarifelor până sub limita de subzistenţă şi generează falimente în număr mare în fiecare an. Calitatea planurilor urbanistice şi a construcţiilor dau valoare staţiunilor, dar, din păcate, suntem deficitari la acest capitol în toată ţara. Noi susţinem o legislaţie specială pentru construcţiile în staţiuni şi zone turistice. Pe vremuri, planurile urbanistice ale staţiunilor erau aprobate de Ministerul Turismului".

    ANAT a lansat brandul "Litoralul Verde", concurent pentru Mamaia

    ANAT a lansat brandul "Litoralul Verde", o marcă prin care agenţiile doresc să susţină staţiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Techirghiol, Costineşti, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn, Mangalia, Vama Veche.

    Lucia Morariu, preşedintele ANAT a declarat: "Litoralul Verde s-a născut din dorinţa agenţiilor de turism de a susţine aceste staţiuni de pe litoralul românesc al Mării Negre sub un singur nume, un nume care induce turiştilor ceea ne dorim noi pentru această zonă, adică să rămână cât mai verde, să aibă cât mai multe parcuri, zone de promenadă, locuri de joacă pentru copii, plaje liniştite, muzică ambientală, siguranţă şi confort pentru turişti, urbanism de calitate, construcţii simple şi elegante, specific arhitectural, agrement de calitate, într-un cuvânt, un ambient de staţiuni turistice sustenabile".

    Domnia sa a menţionat că agenţiile de turism doresc ca "Litoralul Verde" să devină un brand, care să-i inspire pe operatori şi autorităţile locale să construiască împreună o destinaţie şi un nou brand al Litoralului, care să poată concura cu cel al staţiunii Mamaia.

    Sudul litoralului atrage, anual, aproximativ 70% din turiştii

    Potrivit datelor ANAT, zona de sud a litoralului atrage, în fiecare an, circa 70% dintre turiştii care vizitează staţiunile de la malul mării prin agenţii de turism. Ca poziţionare, staţiunile atrag familiile cu copii, cu accent pe facilităţi precum locurile de joacă, spaţiile verzi, parcurile de distracţii securizate, persoanele care urmăresc refacerea, relaxarea, curele balneare, tratamentele balneare efectuate cu produse naturale, tinerii care aleg variante de vacanţă rurale sau sunt atraşi de concerte şi evenimente specifice sau, pur şi simplu, turişti care preferă vacanţele liniştite şi confortabile, la un preţ acceptabil, conform sursei citate.

    Oficialii ANAT susţin că Eforiile sunt centrul zonei de tratament balnear de la malul Mării Negre, dar sunt şi dintre cele mai vechi aşezăminte organizate de pe Litoral, ale căror faleze, plaje şi resurse naturale - deşi îndelung utilizate din punct de vedere comercial - susţin circulaţia turistică în zonă. Tratamentele şi curele balneare din Eforii, Techirghiol, Mangalia sunt extrem de eficiente şi atrag atât turişti români, cât şi turişti străini avizaţi nu doar în sezonul de vară, ci pe tot parcursul anului.

    Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT, a declarat: "Staţiunile Litoralului românesc s-au segmentat, ca brand, sunt diferite şi se completează în acelaşi timp. Astfel, dacă brandul staţiunii Mamaia este acela de staţiune a distracţiei şi a cluburilor de noapte, Eforiile au fost şi sunt în continuare specializate pe tratament balnear, cu o istorie de peste 100 de ani. Zona de sud a Litoralului este o zonă verde, o zonă unde vin, în special, familiile cu copii". Reprezentanţii ANAT spun că, în staţiunile din zona Mangalia, plajele sunt diverse, există multe hoteluri noi sau renovate, iar preţurile sunt sensibil mai mici decât în zona Mamaia.

    "De exemplu, valoarea medie a pachetului turistic vândut prin agenţii este în Eforie Nord de 75% faţă de Mamaia, în Eforie Sud de 50% şi în zona Mangalia de 65%. Este nevoie de mai multă voinţă în promovarea acestor zone şi staţiuni turistice", susţine Lucia Morariu.

    În medie, un turist care vine în staţiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn şi Mangalia petrece un sejur de 5 zile, potrivit datelor ANAT. În 2014, rezervările prin agenţii pentru aceste zone au crescut în Eforie Nord (+16%), Saturn (+10%), Neptun (+10%), Jupiter (+9%), Venus (+20%), Cap Aurora şi Olimp (+1%).

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional