Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

MAPIC: Operatorii de restaurante câştigă din ce în ce mai mult teren în mall-uri

Andrei Stan Piaţa Imobiliară /

Consumatorii sunt din ce în ce mai interesaţi de zona de restaurante din centrele comerciale, nu doar de magazinele de îmbrăcăminte, încălţăminte sau electronice şi electrocasnice, arată cele mai recente tendinţe ale pieţei de retail stabilite la MAPIC, unul dintre cele mai mare târguri de profesionişti în retail, care a avut loc săptămâna trecută la Cannes, potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei.

Din acest motiv suprafaţa dedicată zonei de restaurante din centrele comerciale din Europa s-a dublat în ultimii zece ani, de la 7% la 15%, iar estimările arată că ponderea va creşte la 20% în următorii zece ani.

"Dezvoltatorii pun din ce în ce mai mult accent pe zona de restaurante în centrele comerciale. Aceasta este printre principalele concluzii ale MAPIC, cel mai mare târg pentru profesioniştii în retail, care a avut loc săptămâna trecută la Cannes. Dacă înainte această zonă era doar o anexă, acum dezvoltatorii se gândesc din faza de proiectare să aloce din ce în ce mai mult spaţiu componentei de food, pentru că din ce în ce mai mulţi consumatori doresc să găsească experienţe culinare interesante şi diversificate atunci când merg la shopping", a declarat Carmen Ravon, head of Retail Agency JLL.

Acest trend se simte şi pe piaţa românească, unde dezvoltatorii încearcă să aducă în zona de food o gamă tot mai variată de operatori pentru a răspunde tuturor cerinţelor, mai ales că o parte importantă din clienţi merge la mall în primul rând pentru a servi masa.

Dezvoltarea zonei de restaurante este un factor favorizant şi pentru ceilalţi chiriaşi ai centrelor comerciale, având în vedere că cifrele arată că persoanele care şi mănâncă atunci când merg într-un centru comercial petrec în medie cu 27 de minute mai mult în mall şi cheltuiesc cu 18% mai mult.

Potrivit comunicatului, în ţara noastră dezvoltarea zonei de restaurante are la bază şi faptul că cele mai multe centre comerciale sunt amplasate în apropiere de clădiri de birouri, unde există un potenţial imens de consumatori.

"Din punct de vedere al interesului retailerilor, Spania a fost vedeta în acest an. România, pe de altă parte, şi-a dovedit potenţialul mai ales pentru companiile prezente deja pe piaţă. În aceste condiţii, retailerii prezenţi în România sunt interesaţi să analizeze orice proiect nou sau existent. Retailerii care vor să intre pe piaţă au vizat în primul rând proiectele dominante din Bucureşti", se mai arată în comunicat.

MAPIC este unul dintre cele mai mari târguri pentru profesioniştii din retail din întreaga lume. Ediţia din acest an, care a avut ca invitat special SUA, a avut loc între 18-20 noiembrie şi a reunit 228 de expozanţi şi 8.400 de participanti, din care 2.400 de retaileri şi 2.300 dezvoltatori/investitori imobiliari.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional