"Micul mobilier de exterior a cunoscut o dezvoltare semnificativă în pandemie"
Amenajări / 15 iulie 2021
Micul mobilier de exterior a cunoscut o dezvoltare semnificativă în pandemie, ne-au spus reprezentanţii Homelux. Aceştia spun că, în mod sigur, acest domeniu este un câştigător al crizei, mai ales că atât persoanele cu grădină, cât şi cele care stau la bloc au investit mai mult în amenajarea grădinilor, teraselor şi balcoanelor.
(Interviu cu reprezentanţii Homelux)
Reporter: Cum a fost resimţită pandemia în piaţa amenajărilor de exterior?
Homelux: Dacă înainte de pandemie balcoanele erau neglijate sau folosite în alt scop decât cel al relaxării, în ultima vreme din ce în ce mai multe persoane şi-au amenajat un colţ de relaxare la exterior. În acest context, micul mobilier de exterior a cunoscut o dezvoltare semnificativă.
Reporter: În acest context, putem spune că este acest segment un câştigător al crizei de sănătate?
Homelux: În mod sigur este un câştigător, mai ales că atât persoanele cu grădină, cât şi cele care stau la bloc au investit mai mult în amenajarea grădinilor, teraselor şi balcoanelor. Astfel, noi am putut dezvolta o gamă mai largă de produse, de la cele mai accesibile până la cele de lux, răspunzând fiecărei tipologii de client.
Am avut o creştere foarte mare pe gama de mobilier, fie ea de exterior sau interior. Per total, ca business, am crescut foarte mult în ultimul an.
Reporter: Ce tendinţe sunt pe piaţa de profil?
Homelux: Zona de mic mobilier s-a dezvoltat foarte mult, dar şi mobilierul de lux este la mare căutare. Am observat că în acest context pandemic oamenii au investit mai mult în calitate, iar mobilierul din aluminiu şflefuit, exclusiv în portofoliul Homelux, a fost şi este din ce în ce mai solicitat. Nici nu este de mirare dacă ne gândim că este o investiţie de care te bucuri o viaţă: nu se deformează, nu se decojeste şi nu necesită depozitare pe timpul iernii, fiind rezistent la ploaie şi zăpadă.
Reporter: Cât alocă un client pentru amenajarea grădinii?
Homelux: Coşul mediu pentru această gamă de produse a crescut, în ultimul an. Totodată, şi gama de produse Homelux s-a dezvoltat foarte mult, iar în acest moment putem spune că avem o gamă complexă de mobilier pentru terasă şi grădină, adaptată tuturor stilurilor şi buzunarelor.
Reporter: Care sunt orientările clienţilor pentru amenajarea curţii şi grădinii, mai ales în contextul în care aceştia, în majoritate, lucrează de acasă?
Homelux: Foarte căutate sunt seturile formate din masă şi scaune şi cele compuse din scaune, canapele şi măsuţă. Totodată, căutările se îndreaptă şi spre produsele care amplifică confortul, cum ar fi balansoarele şi canapelele extensibile. Să nu uităm de accesorii, care au nu doar un rol practic, ci şi estetic. Sunt acele elemente care definitivează o amenajre şi îi sporesc farmecul.
Reporter: Din ce zona vine cea mai mare cerere?
Homelux: Cum spuneam, toată zona de mobilier a cunoscut o creştere semnificativă, pentru că atenţia tuturor s-a îndreptat spre amenajarea casei, a terasei, grădinii şi balcoanelor. Aşadar, contextul pandemic a adus cu el un mare plus în zona de retail.
Reporter: Cum s-au adaptat producătorii la comerţul online?
Homelux: Profilul de consumator s-a schimbat în ultima perioadă, deoarece contextul pandemic a forţat comerţul online. Astfel, inclusiv persoanele reticenţe la cumpărăturile online au început să se familiarizeze cu acesta, iar retailerii online s-au adaptat rapid cererii, dezvoltându-şi platformele şi gama de produse.
Reporter: Ce produse noi au apărut pe piaţă?
Homelux: Remarcăm apariţia unor game de produse cu o calitate mai ridicată, iar aici ne referim la mobilierul nostru din aluminiu şlefuit, unic pe piaţa din România. Practic, şi clienţii au fost dispuşi să plătească mai mult. De asemenea, au apărut produse cu funcţionalităţi multiple, adaptate spaţiilor mici. Menţionăm aici şi măsuţele pliabile, ce se montează de balustradele balcoanelor, cu ajutorul cărora te poţi bucura de confort şi într-un spaţiu restrâns.
Reporter: Ce cifra de afaceri aţi realizat în 2020 faţă de 2019 şi ce estimări aveţi pentru acest an?
Homelux: Aşa cum spuneam, evoluţia este pozitivă şi suntem convinşi că vom menţine acest trend şi anul viitorr. Deja am pregătit pentru sezonul următor o gamă diversificată de produse care răspunde tuturor gusturilor şi bugetelor. Practic, suntem într-un trend ascendent, iar finalul de sezon nu mai este direct marcat de venirea toamnei, deoarece solicitările pe mobilierul de exterior se menţin pe tot timpul anului.
Reporter: Ce proiecte de investiţii aveţi pentru 2021 şi cu ce produse noi veniţi în piaţă în acest sezon?
Homelux: În perioada următoare ne vom dezvolta şi mai mult magazinul online şi ne vom creşte vizibilitatea. În plus, clienţii ne vor putea găsi şi mai uşor, deoarece deja suntem prezenţi pe toate platformele importante de retail online.
Reporter: Mulţumesc!
Homelux, magazin de mobilă şi decoraţiuni pentru toată casa, a anunţat, recent, deschiderea unei zone expo de mobilier pentru terasă şi grădină în parcarea DN1 Value Centre Bucureşti (fostul centru comercial Prisma). Printre produsele expuse se numără piese unice pe piaţa din România, realizate din aluminiu şlefuit, precum şi fotolii, balansoare şi seturi formate din masă şi scaune. Conform reprezentanţilor Homelux, aluminiul şlefuit, turnat în masă, rămâne intact pe o perioadă nedeterminată. Mobilierul din acest material nu necesită depozitare pe timpul iernii, rezistând intemperiilor vremii.
Homelux este o firmă de retail de mobilier şi decoraţiuni, în plină expansiune, ce aduce pe piaţă soluţii de design unic, modern sau clasic. Compania are trei magazine fizice: Homelux DN1 Value Centre Bucureşti (fostul centru comercial Prisma), Homelux Ploieşti (DN1, Ploieşti-Braşov km. 6) şi Homelux Focşani (Str. Aleea Parc nr. 2).
----
STUDIU REVEAL MARKETING RESERCH: "Zilele petrecute în casă au fost prolifice pentru idei de reamenajare a locuinţei"
Zilele petrecute în casă au fost prolifice pentru idei de reamenajare a locuinţei, conform unui studiu efectuat de Reveal Marketing Research, la solicitarea FERRO Group. Printre altele, acesta arată că 80% dintre români îşi manifestă interesul de a-şi reamenaja locuinţa în acest an. Segmentul de vârstă cel mai preocupat de amenajarea locuinţei este cel cuprins între 18 şi 34 de ani (82%). Românii tind să îşi renoveze locuinţa o dată la patru ani, mai evienţiază cercetarea.
"Daca înainte puneam accent mai mult pe locurile asociate cu petrecerea timpului liber cu familia - pe mobila din living room sau pe beneficiile date de electrocasnice, acum fiecare cameră din casă si fiecare lucru de tip instalaţie de apă, baterii, corpuri de iluminat etc. devin la fel de relevante pentru confortul nostru", afirmă Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
Printre tipul de lucrări cărora românii le acordă o atenţie sporită renovării anul acesta, se numără, pe primul loc, zugrăvitul (90%), urmat de schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucătarie (72%), schimbarea mobilei (64%), schimbarea sistemului de iluminare (51%) şi schimbarea instalaţiei de apă (34%).
Românii declară că obişnuiesc să-şi reamenajeze casa/apartamentul o dată la patru ani. Odată cu aceaste reamenajări, una din patru (24%) persoane schimbă şi obiectele sanitare din baie (baterii, duşuri, etc.) iar 16% schimbă şi bateria de la chiuveta din bucătărie.
Cei mai mulţi declară, însă, că fac aceste schimbări mai rar, doar la nevoie - 62% pentru obiecte de tip baterii şi duşuri şi 73% pentru baterii de bucătărie. Întrebaţi despre bugetul alocat pentru schimbarea obiectelor sanitare din baie şi/sau bucătarie, aceştia estimează că vor cheltui în jur de 4.500 de lei.