Orasele mici au intrat in vizorul dezvoltatorilor. Pentru retailerii potriviti competitia redusa ar putea genera vanzarii sustenabile in orasele cu o populatie mai mica de 100.000 de locuitori, precizeaza un raport de piata realizat de Colliers International.
Simina Istrate, Associate Director in cadrul departamentului de Retail al Colliers International Romania, precizeaza:
"In cazul centrelor comerciale viitoare, este recomandat ca mixul de chiriasi sa fie adaptat la specificul zonei de atractie. Ancora de food ramane esentiala, dar hipermarketul nu mai este un diferentiator pentru proiectele de retail. De aceea, proiectele care vor fi lansate de acum inainte pe piata vor trebui sa aiba un diferentiator clar. Formatele care s-au dezvoltat pana acum nu mai sunt suficiente. Consumatorul vrea atmosfera placuta, activitati noi pe care sa le poata desfasura in centrul comercial, branduri noi si cat mai multe concepte inedite pentru piata locala."
In ceea ce priveste suprafetele pe care retailerii le inchiriaza, observam o tendinta a ancorelor de a creste suprafata magazinelor care sa le permita imbunatatirea cifrei de afaceri si atractivitatea magazinului in randul consumatorului final. Acest fapt nu inseamna neaparat scaderea numarului de magazine intr-un centru comercial intrucat se compenseaza cu strategia unor retaileri de dimensiuni medii care in perioada de criza si-au mai redus suprafetele de vanzare.