În luna august Primăria Cluj-Napoca avea în derulare două proiecte, conform OUG 34/2006 modificată, privind concesiunile de lucrări publice. Primul proiect vizează realizarea unui complex de tip "aquapark" în zona Bulevardului Decembrie, ştrandul "SUN". Municipalitatea spera să atragă investiţii private de cel puţin 10 milioane de euro în acest proiect. Realizarea complexului sportiv şi de agrement constă în: construcţie pentru adăpostirea ştrandului acoperit, bazin de înot, terenuri de sport, spaţii de cazare, spaţii de alimentaţie publică, spaţii comerciale, amenajări exterioare: plajă, loc de joacă, spaţii verzi plantate, parcări auto. Licitaţia în vederea realizării complexului urma să se desfăşoare în data de 8 septembrie 2011, prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Al doilea proiect derulat prin aceeaşi metodă presupune realizarea clădirii Centrului Cultural Transilvania (pentru care s-a organizat un concurs de soluţii) şi dependinţe (parking subteran etc.), care va găzdui Filarmonica de stat Transilvania. Primăria intenţionează să atragă astfel investiţii de aproximativ 68 milioane lei.
În prezent, Primăria municipiului Cluj - Napoca este partener în două proiecte pentru construcţia de locuinţe, în care s-a asociat în participaţiune cu parteneri privaţi. Ambele proiecte sunt blocate: Cartierul Lomb, din cauza insolvenţei partenerului, iar Cartierul Tineretului, deoarece Consiliul Local a hotărât în 2010 modificarea obiectului asocierii, din construirea de locuinţe în edificarea unui parc fotovoltaic.
"Parteneriatele public-private sunt foarte importante la nivelul unei unităţi administrativ - teritoriale, dar presupun implicare perfect echilibrată din partea ambelor părţi. Astfel, ar trebui reglementată foarte riguros modalitatea de încheiere a contractului rezultat în urma procedurii de selecţie a partenerului privat, astfel încât autoritatea publică să nu aibă de suferit, ea fiind cea care aduce ca aport în acest parteneriat de obicei bunurile imobile, în special terenul. Până la momentul reglementării exacte a modalităţii de punere în aplicare a Legii 278/2010 şi respectiv a normelor sale de aplicare nu vom demara proiecte pe acest act normativ, deoarece nu există delimitări exacte între aplicarea acestei legi şi cea a OUG 34/2006 modificată privind concesiunile de lucrări publice şi nu conferă posibilitatea anunţării în SEAP a iniţierii parteneriatului public-privat etc. Ca un ultim minus al legii sunt discuţiile privind necesitatea modificării acesteia", argumentează reprezentanţii Primăriei Cluj.