Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2024

PENTRU ACEST ANPiaţa mobilierului de birouri, estimată la 35-40 de milioane de euro

Amenajări /

Piaţa mobilierului de birouri, estimată la 35-40 de milioane de euro
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa mobilierului pentru birouri ar putea atinge, în acest an, o valoare de 35-40 de milioane de euro, cu 25% mai mult faţă de anul trecut, după cum ne-a spus Christophe Weller, Managing Partner în cadrul companiei COS, care oferă soluţii complete pentru mobilarea spaţiilor de birouri. Domnia sa ne-a precizat, în cadrul unui interviu, că valoarea estimată a pieţei de profil este mult mai mică decât nivelul de 80-100 de milioane de euro, înregistrat înainte de criză.

    Christophe Weller ne-a vorbit atât despre tendinţele pieţei, cât şi despre evoluţia activităţii companiei pe care o reprezintă.

    (Interviu cu Christophe Weller, Managing Partner COS)

    Reporter: La ce valoare se ridică piaţa mobilierului de birou?

    Christophe Weller: Nu există statistici oficiale cu privire la valoarea pieţei româneşti de mobilier de birou, însă estimez că va atinge 35-40 de milioane de euro anul acesta, fără să includem vânzările de retail, mai mare cu 25% faţă de anul trecut, dar tot mai mică decât valoarea de 80-100 de milioane de euro, pe care o înregistra înainte de criză.

    Reporter: Ce perspective are această piaţă?

    Christophe Weller: Am observat o creştere substanţială a nevoilor de mobilier pe piaţă şi avem încredere că această tendinţă va continua în următoarele 18 sau 24 de luni. Fie că este vorba de reamenajarea birourilor actuale sau de relocarea în altele complet noi, care includ şi mobilier nou, considerăm că nevoile de mobilier şi echipare vor continua să crească.

    Reporter: Ce strategie a abordat compania ca să depăşească perioada de criză?

    Christophe Weller: Criza a fost cea mai mare provocare pe care am trăit-o. 2010 şi 2011 au fost cei mai grei ani, din punct de vedere al vânzărilor de mobilier. Firmele, fiind îngrijorate de viitorul pieţei, nu mai investeau în mobilier nou. Şi aceasta a fost o situaţie generală, peste tot în lume, aşa că nici nu am văzut multe companii noi care să vină să investească în România.

    Dar ne-am adaptat. Acest lucru a însemnat că trebuia să fim mai eficienţi şi mai buni decât înainte. A fost o provocare să ajustăm preţurile, dar, paradoxal, a trebuit să mărim costurile ca să putem deservi clienţii care erau mai pretenţioşi. Ne-am asumat riscul să creştem anumite costuri, iar acest fapt a dat rezultate.

    Astfel, am avut o scădere de numai 20% comparativ cu maximul cifrei de afaceri pe care am raportat-o, de aproape 15 milioane de euro în 2008 şi 2009. De asemenea, am reuşit să rămânem profitabili în toată această perioadă şi să continuăm să investim.

    Reporter: Va gândiţi să vă extindeţi prezenţa şi în alte ţări?

    Christophe Weller: Nu, ne extindem doar local. Ne-a luat 17 ani să deschidem al doilea showroom în România, dar nu ar trebui să ne ia atât de mult să-l deschidem pe al treilea. Anul trecut, am angajat un reprezentant full-time în Timişoara şi am ţintit Iaşi-ul ca un potenţial amplasament pentru extindere, în viitorul apropiat. Creşterea României s-a accelerat, aşa că şi propriile noastre evoluţii vor avea un ritm mai alert.

    Cluj, şi în general Transilvania, ne-au interesat de mult timp. Am finalizat în mod frecvent proiecte în această regiune, dar aveam nevoie de semne mai încurajatoare ca să avem, efectiv, un birou în Cluj. Marele factor declanşator a fost finalizarea propriului birou Steelcase, în 2011-2012, care a coincis cu angajarea unui reprezentant full time în Cluj-Napoca. În ultimii doi ani, folosind biroul Steelcase ca exemplu, persoana respectivă a dezvoltat o afacere de aproximativ 2 milioane de euro.

    Celălalt factor declanşator este dezvoltarea imobiliară întâlnită în regiune, acesta fiind întotdeauna un factor major în propria noastră dezvoltare.

    În final, a trebuit să simţim că piaţa este pregătită pentru tipul şi anvergura activităţii noastre. Nu vindem doar produse, suntem mai degrabă consultanţi în strategia spaţiului de lucru, furnizând mediul de lucru personalizat, conform nevoilor şi obiectivelor clienţilor. De câţiva ani, simţim că Transilvania şi Clujul sunt din ce în ce mai receptive la modul nostru de abordare.

    Reporter: Ce servicii conexe oferiţi?

    Christophe Weller: Livrarea şi instalarea tuturor produselor achiziţionate şi închirierea de mobilier.

    Reporter: Ce tendinţe sunt în acest an, atât legate de modele, cât şi de culori şi materia primă utilizată?

    Christophe Weller: Piaţa mobilierului de birou urmează oarecum dorinţa firmelor de a stimula colaborarea între angajaţii lor. Spaţiile largi de birouri cu despărţitoare scunde sunt preferate, în detrimentul zidurilor şi birourilor închise. Sunt prevăzute mai multe spaţii de izolare, cu scaune şi mese cu un aspect mai destins, pentru întâlniri informale şi brainstorming. Printre altele, seturile de mobilier trebuie să fie confortabile şi să ofere mobilitate utilizatorilor.

    Conceptul minimalismului se aplică şi interioarelor de birouri din România, din motive estetice, dar şi practice şi economice. Din punct de vedere al decoraţiei, ni se cere să realizăm design elegant, pur şi care să ocupe puţin spaţiu, nu doar pentru că poate fi mai ieftin.

    Folosirea tehnologiei a ajutat, de asemenea, minimalismul, permiţând aceluiaşi spaţiu să fie multifuncţional, fie că este nevoie de o teleconferinţă sau o prezentare.

    În mod cert, astăzi, în România, cu interioarele potrivite, putem fi mai eficienţi şi mai productivi într-un spaţiu mai mic, cu mai puţine obiecte.

    Este exact ceea ce ne propunem să facem pentru clienţii noştri.

    Printre cele mai importante tendinţe în spaţiul de lucru se numără: importanţa stării de bine; mobilitatea angajaţilor; integrarea mobilierului, tehnologiei şi arhitecturii interioare, pentru a asigura modularitatea spaţiului (modul în care spaţiul poate fi reorganizat în mod dinamic atunci când împrejurările o cer), precum şi reducerea spaţiului ocupat şi creşterea performanţei oamenilor.

    Reporter: Ce buget alocă clienţii pentru amenajarea biroului?

    Christophe Weller: Bugetul contează, dar nu este întotdeauna necesar să fie foarte mare. În prezent, avem aproximativ 1.400 de clienţi în România. În fiecare an, primim aproximativ 1.000 de comenzi, în medie de 15.000 sau 16.000 de euro fiecare, dar o mare parte dintre ele sunt comenzi de 5.000 de euro sau mai mici.

    Reporter: Cum s-au educat consumatorii, în aceşti ani de criză?

    Christophe Weller: Ca în multe alte sectoare, clienţii cer mai mult şi mai bine pentru sume mai mici. Folosind criza ca pretext, ei cer tuturor să reducă preţurile din ce în ce mai mult. În acelaşi timp, sunt mult mai atenţi când este vorba să construiască un mediu de birouri adecvat şi eficient pentru angajaţii lor, fiind deseori la curent cu cele mai noi tendinţe implementate în alte ţări.

    Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat anul trecut?

    Christophe Weller: Cifra de afaceri din 2014 a fost de 16,3 milioane de euro, comparativ cu 16,3 milioane euro în 2013 şi 11,3 milioane euro, în 2012. Pentru acest an, estimăm o cifră de afaceri de 18 milioane de euro. Ne dorim să ajungem la 25 de milioane de euro, în trei ani.

    În prezent, avem aproximativ 70 de angajaţi, adică o structură ce poate face faţă activităţii noastre curente şi care poate acoperi o cifră de afaceri de 16 milioane de euro şi chiar mai mult.

    Reporter: Pe ce vă bazaţi când faceţi aceste estimări?

    Christophe Weller: Ne bazăm mult pe birourile noastre din Cluj-Napoca. Eu cred cu tărie că biroul din Cluj-Napoca va avea rezultate bune anul acesta şi va genera un total de 3 milioane de euro şi chiar peste.

    Restul va veni preponderent de la Bucureşti şi Timişoara. Vedem, de asemenea, potenţial în oraşe cum ar fi Oradea, Arad şi Iaşi.

    În Bucureşti, până la sfârşitul anului vor exista relocări în unele dintre clădirile existente. De asemenea, căutăm clienţi noi.

    Piaţa românească de profil va rămâne activă, deoarece există clădiri noi de birouri. Considerăm că interesul societăţilor comerciale străine care vin pentru prima oară în România este în creştere.

    Reporter: Ce produse oferă COS ca să se diferenţieze de ceilalţi producători din domeniu?

    Christophe Weller: Am început doar prin vânzarea de mobilă, în octombrie 1997, reprezentând doar un singur producător: Steelcase - liderul mondial în mobilier de birou. În prezent, le propunem clienţilor noştri soluţii complete, de la design până la execuţie, pentru toate nevoile care ţin de spaţii de lucru, incluzând dotări arhitecturale şi interioare pentru presiunea medie efectivă/încălzire, ventilaţie şi răcire. Singura parte pe care n-o avem încă este construcţia efectivă de structuri. În rest, putem face totul, propunând diverse opţiuni (de design-uri şi preţuri) pentru fiecare categorie de produse, inclusiv mobilier. Aceste evoluţii, atât orizontale, cât şi verticale, au venit că urmare a ascultării dorinţelor clienţilor noştri şi oportunităţilor de piaţă. Am început cu mobilier Steelcase, dar foarte curând, în 1998, am adăugat soluţii de împărţire a spaţiului şi cu covoare, ca urmare a cererii clienţilor noştri. După aceea, am adăugat specialităţi pe măsură ce am angajat personal specializat, cum ar fi designeri, ingineri constructori şi ingineri MEP (mean effective pressure - presiunea medie efectivă). Clienţii noştri sunt mulţumiţi de oportunitatea de a avea un singur contract, un singur furnizor pentru toate nevoile lor, respectiv o soluţie completă implementată pentru spaţiile de lucru. Am considerat că piaţa era gata pentru o asemenea ofertă şi am avut dreptate, judecând după rezultate.

    Pentru noi, asumarea responsabilităţii pentru întregul proces este o provocare mai mare, dar atunci când livrăm clientului rezultatul final ne simţim mândri.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Proiecte

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Internaţional