În comerţul cu amănuntul de tip "do it yourself" (fă tu însuţi), companiile se adresează persoanelor care doresc să renoveze, să redecoreze şi să îşi îmbunătăţească condiţiile de viaţă în casele şi grădinile lor.
În această toamnă cele mai solicitate produse sunt "cele care ţin de renovarea pardoselii: parchet laminat, plinte, dar şi produse precum: vopsele, produse sanitare şi, bineînţeles toate produsele din departamentul grădină", ne-au declarat reprezentanţii OBI România, lanţ de magazine tip DTY.
Anul 2009 a fost unul plin de provocări, dar în ciuda situaţiei economice dificile pe care compania a înfruntat-o, acesta a trecut conform aşteptărilor sale atât în ceea ce priveşte vânzările, cât şi expansiunea reţelei OBI.
"Începând cu luna martie 2010, toate magazinele au avut tendinţa de creştere a numărului de clienţi, precum şi a bonului mediu. Aceasta până când s-au introdus măsurile legate de scăderea salariilor bugetarilor şi de creşterea TVA-ului şi când s-a putut observa o scădere a puterii de cumpărare", remarcă reprezentanţii OBI România.
Clienţii au început să se concentreze exclusiv pe preţuri
Având în vedere că s-a schimbat contextul economic, s-au schimbat şi preferinţele cumpărătorilor: aceştia au început să se concentreze aproape exclusiv pe preţuri.
În acelaşi timp, OBI încearcă să se apropie de clienţii săi, să fie "de-al casei". "Vrem să le oferim clienţilor nostri experienţa unică de a-şi face cumpărăturile - le oferim nu doar produse de calitate la preţuri convenabile, ci şi o mână de ajutor în ceea ce priveşte sfaturile şi ideile pentru a-şi duce proiectele pe care şi le-au propus la bun sfârşit, cheltuind mai puţin.", susţin reprezentanţii lanţului de magazine OBI.
"Vrem să devenim unul dintre principalii jucători de pe piaţa bricolajului şi în România"
Romano Quinzi, managerul reţelei OBI, declară: "OBI este principalul retailer de DIY şi grădinărit în Europa Centrala şi de Est, aşa că ne ţinem de planurile noastre iniţiale. Vrem ca pe termen mediu să devenim unul dintre principalii jucători de pe piaţa bricolajului şi în România. De aceea ne menţinem planurile de expansiune - să deschidem câte un magazin în toate oraşele mai mari din România. Aşa cum suntem déjB prezenţi pe piaţa din Oradea, Arad, Piteşti, Ploieşti, Sibiu şi Bucureşti (unde avem două magazine, din septembrie 2010), într-o primă fază a expansiunii analizăm şi oraşele precum: Cluj, Constanţa, Craiova, Timişoara, Braşov. Totuşi un lucru nu trebuie uitat: depindem de investitori şi de ofertele lor cu locaţiile care să includă în zona comercială, pe lângă magazinul DIY, şi un hipermarket."