Pentru a-şi putea asigura partea sa de contribuţie, beneficiarul proiectului "Extinderea şi reabilitarea sistemelor de apa şi apă uzată în regiunile Mediaş, Agnita, Dumbrăveni, judeţul Sibiu", compania "Apa Târnavei Mari" SA a semnat, în 22 martie, un contract de împrumut de 5,7 milioane euro cu Banca Comercială Română.
Valoarea totală a proiectului de mediu este de 328,62 milioane lei, din care 307,84 milioane lei reprezintă fonduri nerambursabile. Proiectul se derulează pe perioada a 61 de luni, data de semnare a contractului de finanţare fiind 28 noiembrie 2008.
Principalele probleme întâmpinate în derularea proiectului sunt cauzate de întârzieri la licitaţiile publice deschise, mereu contestate, subliniază Iulia Tarnu, ofiţerul de comunicare al Proiectului.
Stadiul de implementare (vara 2010)
1. "Asistenţă tehnică pentru supervizarea lucrărilor aferente proiectului", - contractul în valoare 7,41 milioane lei, a fost atribuit către C&S Di Giuseppe Ingegneri Associati S.R.L. şi semnat în aprilie 2009. Durata contractului este de 54 de luni de la data emiterii ordinului de începere (16 septembrie 2009).
2. "Asistenţă tehnică pentru managementul proiectului"- contractul, de 6,52 milioane lei, a fost atribuit către "Tahal Consulting Engineers" Ltd. Durata contractului este de 54 de luni, începând de la 15 septembrie 2009.
3. "Asistenţă tehnică pentru verificarea documentaţiei tehnice aferente lucrărilor" - licitaţia a fost câştigată de asocierea dintre - P.F.A. Stănilă Adriana - lider de asociere şi "Sara Design" SRL,"Mel Dar Geotop" SRL, "Linear Instal" SRL, Cabinet Individual de Arhitectură Lăschescu Dorin Ioan. Durata contractului, în valoare de 241.627 lei, este de 43 de luni, începând de la 18 septembrie 2009.
4. "Asistenţă tehnică în calitate de proiectant pentru lucrările aferente proiectului"- contractul, de 453.559 lei, a fost atribuit către S.C. "Allplan Proiect" S.R.L. Durata contractului este de 30 de luni, începând de la 8 aprilie 2010.
5. "Contractul de achiziţii de servicii de audit financiar" - Procedura de licitaţie a fost lansată în 13 iulie 2010. Lotul I vizează Proiectul, şi anume auditul contractelor de lucrări, servicii şi achiziţii. Valoarea estimată a acestui contract este de 416.234 lei, fără TVA. Data limită de depunere a ofertelor a fost 9 august 2010.
Contractele de lucrări
Cl 1. "Reabilitarea şi extinderea reţelei de apă şi de canalizare în Municipiul Mediaş"
Contractul, de 67,27 milioane lei fără TVA, a fost semnat în data de 21 ianuarie 2010, iar constructorii care vor executa lucrările sunt S.C. Dafora S.A. Mediaş şi Hidroconstrucţia S.A., Bucureşti.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 8 aprilie 2010. Termenul de finalizare este octombrie 2012, urmat de o perioadă de notificare a defectelor de 12 luni. La jumătatea lunii august, lucrările de execuţie erau în plină desfăşurare.
CL 2. "Lucrări la captarea de suprafaţă şi staţia de tratare în municipiul Mediaş"
Din iunie 2009 şi până în primăvara anului 2010, au avut loc trei proceduri de atribuire care au fost anulate, datorită lipsei de interes şi ofertelor neconforme. Procedura a fost reluată în iulie. Valoarea estimată conform noului Caiet de Sarcini este de 47,785 milioane lei, fără TVA. Data limită a depunerii ofertelor este 25 august.
CL 3. "Lucrări la staţia de epurare în municipiul Mediaş"
În cadrul acestui contract, staţia va fi reabilitată şi extinsă prin construcţia de noi unităţi de epurare şi laboratorul staţiei va fi astfel utilat încât să fie posibilă efectuarea analizelor în cadrul staţiei şi în câmp pentru indicatorii prevăzuţi în standardele şi normele în vigoare.
Contractul, în valoare de 59,84 milioane lei fără TVA, a fost atribuit firmei "Hochtief Construction" AG din Essen, Germania.
Ordinul de începere a fost emis în 3 februarie 2010. Termenul de finalizare este noiembrie 2012, urmat de o perioadă de notificare a defectelor de 12 luni.
Conform graficului de execuţie, în această perioadă se defăşoară activitatea de proiectare, urmând ca la începutul toamnei acestui an să demareze lucrările propriu-zise.
CL 4. "Reabilitarea şi extinderea reţelelor de distribuţie a apei şi de canalizare menajeră în oraşele Agnita şi Dumbrăveni"
Constructorul care va executa lucrările este S.C. Hidroconstrucţia S.A., lider al Asocierii Hidroconstrucţia - Dafora - Flowtex Technology.
Ordinul de începere al contractului, în valoare de 22 milioane lei, a fost emis în 1 iulie 2010. Termenul de derulare a lucrărilor este de 24 de luni.
CL 5. "Surse de apă, staţii de tratare şi conducte de aducţiune în oraşele Agnita şi Dumbrăveni"
Procedura privind licitaţia pentru acest contract (în valoare de 37,7 milioane lei) a fost lansată la finele lunii noiembrie 2009. La începutul lunii august, procedura era întârziată din cauza unor contestaţii, care au fost respinse în cele din urmă. Contractul urma să fie semnat la finele lunii august.
CL 6. "Staţii de epurare în oraşele Agnita şi Dumbrăveni"
Procedura a fost lansată în 16.01.2010, dar a fost suspendată din cauza contestării raportului de atribuire. Specialiştii UIP estimează că semnarea acestui contract, în valoare de 39,46 milioane lei, va avea loc în toamna acestui an.
CL 7. "Reabilitare de construcţii şi spaţii operaţionale"
Acest contract prevede construirea de sedii şi spaţii operaţionale pentru operator. Finanţarea va fi asigurată de către operator. Concursul de soluţii a fost lansat în data de 11 august. Data limită de depunere a ofertelor este 5 octombrie 2010.
Contractele de achiziţii -stadiu de implementare vara 2010-
CA 1 "Achiziţionare de debitmetre"
Pentru acest contract, licitaţia este preconizată a avea loc în prima jumătate a anului 2011.
CA 2 "Achiziţionare de vidanje, vehicule operaţionale şi echipamente de detectare a pierderilor"
A fost lansată procedura de achiziţii, termenul limită de depunere a ofertelor a fost 18 august 2010.
CA 3 "Achiziţionare sistem SCADA"
Licitaţia urmează să aibă loc în a doua jumătate a anului 2011.