Licitaţia de execuţie a lucrărilor la "Pasajul denivelat suprateran pe b-dul Tudor Vladimirescu" din Râmnicu Vâlcea era programat să fie lansată la finele lunii octombrie, după cum ne-a declarat primarul din Râmnicu Vâlcea, domnul Romeo Rădulescu.
Proiectul este finanţat din fonduri europene şi urmăreşte crearea unui nod de circulaţie rutieră eficient organizat prin utilizarea unui pasaj suprateran, construit peste calea ferată care străbate municipiul Râmnicu Vâlcea.
Pasajul va elimina blocajul rutier creat de calea ferată care interesectează artera principală de acces în şi dinspre centrul orasului către destinaţii importante ca Bucureşti, Piteşti, Valea Oltului, Sibiu. De asemenea, prin realizarea pasajului se va fluidiza traficul între cartierele importante ale municipiului: cartierul Goranu, cartierul Ostroveni şi Centru Civic.
Pe 5 septembrie 2011 a fost semnat contractul de finanţare aferent proiectului. Valoarea totala a acestuia este de 40 milioane de lei, fondurile nerambursabile fiind de 31 milioane lei. Primarul din Râmnicu Vâlcea, Romeo Rădulescu ne-a declarat că acest proiect "este cea mai importantă investiţie de după Revoluţie". Durata de realizare a lucrărilor este de 24 de luni. La jumătatea lunii octombrie, proiectul se afla în faza de implementare şi se lucra la prefinanţare.
Legătura cu reţeaua stradală existentă în zonă va fi asigurată prin realizarea de bretele de acces pentru toate relaţiile. În plan, traseul pasajului proiectat urmăreşte linia bulevardului Tudor Vladimirescu, având direcţia vest-est, fiind parţial în aliniament şi parţial în curbă cu raza de 400 metri.
Pasajul proiectat are patru benzi de circulaţie şi urmează să se execute etapizat. Lungimea suprastructurii este de 281 metri pe firul sud şi 283 metri pe firul nord şi are 13 deschideri. În vederea asigurării circulaţiei pietonale peste calea ferată, paralel cu pasajul, la sud de acesta, s-a prevăzut executarea unei pasarele pietonale cu scări de acces la capete, dar şi lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi. Pentru realizarea investiţiei sunt necesare lucrări de devieri şi modificări la reţelele de termoficare şi gaze naturale existente.