Startul lucrărilor de reabilitare a străzilor şi a scărilor pietonale în cadrul proiectului de "Reabilitare infrastructură străzi în Municipiul Moineşti" este plănuit pentru primăvara anului viitor, după cum ne-a declarat arhitectul şef al urbei, doamna Iustina Petecuţă.
Timpul pentru efectuarea acestora este estimat la zece luni (fără perioadele de suspendare a lucrărilor).
Până la jumătatea lunii septembrie, fuseseră lansate licitaţiile pentru contractele de management şi cel pentru publicitate şi informare. Urma procedura pentru acordarea contractului pe audit, în timp ce contractul pentru execuţia lucrărilor era programat să fie lansat la sfârşitul lui noiembrie - începutul lunii decembrie.
Contractul de finanţare a fost semnat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în iulie 2011, moment din care municipalitatea are la dispoziţie 21 de luni să îl implementeze. Valoarea totală a proiectului este de 17 milioane de lei, din care 13 milioane sunt fonduri nerambursabile.
Proiectantul lucrărilor este asocierea S.C. I&G Road Proiect SRL Iaşi şi S.C. Avensa Consulting SRL.
"Avem proiecte care vizează domeniile social, siguranţă, mediu şi ca să le putem realiza pe acestea, trebuia să ne ocupăm de infrastructura urbană", precizează doamna Iustina Petecuţă.
Refacerea străzilor era oricum o necesitate, în condiţiile în care acestea sunt distruse în proporţie de 80 %, după cum completează viceprimarul Valentin Vieru.
Proiectul de "Reabilitare infrastructură străzi în Municipiul Moineşti" vizează străzile Căpitan Zăgănescu - 1.306 m, Lucacesti - 2.912 m, Dobrogeanu Gherea - 135 m, Tristan Tzara - 301 m şi Oituz - 485 m.
"Lucaceşti, de exemplu, care duce către localitatea Zemeş, este foarte deteriorată şi deoarece se află într-o zonă petrolieră şi traficul este intens", mai spune doamna Petecuţă. Lucrările presupun şi refacerea sistemului de semnalizare rutieră, precum şi metode de evacuare a apelor pluviale.
De asemenea, vor fi refăcute şi scările pietonale, acestea nemaifiind reabilitate de aproape 30 de ani. Mai exact, vor fi demolate şi decapate în întregime straturile existente, trotuarele, bordurile, vor fi înlocuite obiectele de mobilier urban şi se vor amenaja locuri de odihnă împrejmuite.
Îmbunătăţirea celor aproape 5,5 km de şosea va duce la fluidizarea şi la creşterea siguranţei în trafic, la reducerea costurilor de transport de mărfuri şi călători, la îmbunătăţirea activităţilor economice şi la o mai bună conexiune în zona de N-E a teritoriului.