Smart City şi tehnologia IoT (Internet of Things) sunt direcţii strategice ale grupului Deutsche Telekom
Smart City / 05 aprilie 2017
Reporter: Anul trecut, Telekom România a dezvoltat în parteneriat cu Cisco primul proiect pilot integrat de tip Smart City, implementat în Parcul Tineretului, în zona Orăşelului Copiilor, din sectorul 4 din Bucureşti.
Am rugămintea să-mi transmiteţi dacă mai există şi alte proiecte ale Telekom în Romania pentru conceptul de Smart City?
Reprezentanţii Telekom România: Suntem în discuţii, aflate în diverse stadii, cu mai multe primării din ţară. Vă vom ţine la curent cu implementarea, în viitor, a unor proiecte de acest tip.
Reporter: În ce a constat acest proiect realizat în Parcul Tineretului şi cât a costat?
Reprezentanţii Telekom România: Soluţiile implementate de Telekom România într-o zonă delimitată din Parcul Tineretului constau în patru componente integrate: parcare inteligentă, conectivitate Wi-Fi oferită gratuit, siguranţă publică şi iluminat inteligent.
Soluţia de iluminat inteligent este instalată pe stâlpi echipaţi cu tehnologie LED şi senzori sensibili la mişcare şi la intensitatea luminii ambientale. Aceştia pot fi controlaţi automat de la distanţă pentru a creşte intensitatea luminii când cineva este în preajma acestora. Implementarea soluţiei va genera reduceri de costuri cu energia de până la 60%, un beneficiu semnificativ pentru autorităţile locale. Soluţia Wi-Fi permite vizitatorilor parcului să se bucure de acces gratuit la Internet în zona delimitată, iar cea de siguranţă publică cuprinde un sistem de supraveghere video şi o aplicaţie pe baza căreia pot fi identificate anumite scenarii predefinite care vizează intervenţia autorităţilor.
Soluţia de parcare inteligentă are un modul pentru administraţia locală sau cea a parcărilor, care afişează gradul de ocupare a spaţiilor de parcare şi nivelul traficului din zonă, iar utilizatorii finali (şoferii) pot folosi o aplicaţie mobilă pentru a afla în timp real dacă sunt locuri de parcare disponibile în zona în care a fost implementat proiectul.
Soluţiile de tip Smart City implementate în sectorul 4 al Capitalei operează pe o platformă dedicată de tip Internet of Things (IoT). IoT permite conectarea diverselor obiecte şi platforme la Internet şi comunicarea "smart" între ele, prin intermediul unor interfeţe inteligente.
Reporter: Ce îi lipseşte Capitalei ca să fie un oraş inteligent?
Reprezentanţii Telekom România: Sunt semne îmbucurătoare că ne îndreptăm în direcţia potrivită. Administraţia locală dă dovadă de deschidere faţă de acest tip de proiecte. Este doar o chestiune de timp până când vom vedea implementate şi alte soluţii de tip Smart City.
Reporter: Care sunt soluţiile de Smart City ale Telekom România?
Reprezentanţii Telekom România: Am început acum câţiva ani cu un copac digital pe care l-am "plantat" într-un parc din Timişoara. Avem în portofoliu diferite soluţii precum cea denumită Managed Wi-Fi, cu componente de data analytics, care pot fi folosite cu succes de administraţiile locale pentru a îmbunătăţi viaţa cetăţenilor cu ajutorul tehnologiei.
În plus, în afară de soluţiile prezentate în cadrul proiectului-pilot din Bucureşti, putem implementa soluţii disponibile la nivelul Grupului Deutsche Telekom pentru care Smart City şi tehnologia IoT (Internet of Things) sunt direcţii strategice.