Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

STUDIU ARISTON THERMO: Peste o treime din achiziţiile de centrale termice sunt reprezentate de înlocuire

Stelian Bădescu Amenajări /

Peste o treime din achiziţiile de centrale termice sunt reprezentate de înlocuire

Ponderea clienţilor din ţara noastră care cumpără o centrală termică pe gaz pentru a o înlocui pe cea veche este în creştere, aproximativ o treime din achiziţii fiind realizate în acest sens, se arată într-un studiu de piaţă realizat de Ariston Thermo România.

"Investiţia într-o centrală termică pe gaz este una importantă, iar românii au motivaţii clare atunci când o realizează. Însă, de cele mai multe ori, aceasta este dictată de dorinţa acestora de a fi independenţi din punct de vedere termic, de a avea confort şi control total asupra cheltuielilor lunare", a declarat Cătălin Drăguleanu, country manager Ariston Thermo România.

Potrivit studiului de piaţă realizat de companie, în topul motivelor pentru care consumatorii din ţara noastră aleg să cumpere o centrală termică, cu un procent de peste 30%, se află nevoia de înlocuire a acesteia, fie ca urmare a apariţiei tehnologiilor noi şi mai performante, fie în contextul unei renovări a locuinţei. De cele mai multe ori, cumpărătorii din această categorie nu sunt la prima achiziţie de acest tip.

De asemenea, 40% din achiziţiile de centrale termice pe gaz de pe piaţa locală sunt făcute de către familiile care se debranşează de la sistemul centralizat şi instalează pentru prima dată o centrală termică individuală. Restul de 30% dintre achiziţii sunt fie realizate de cei care se mută într-o casă nouă, fie de cei care abia acum au putut opta pentru o centrală termică, din diferite motive (de exemplu, lipsa infrastructurii reţelei de gaz).

Conform aceluiaşi studiu, creşterea ponderii înlocuirilor în totalul vânzărilor de centrale termice arată o maturizare a pieţei locale de profil. Acelaşi lucru reiese şi din modul în care cumpărătorii aleg centralele termice.

"Dacă în anii trecuţi, preţul era pe primul loc în cazul unei achiziţii, acum cumpărătorii au alte criterii de care ţin cont, lucru ce arată o maturizare şi dezvoltare a pieţei de profil", a subliniat Cătălin Drăguleanu.

Astfel, în acest moment, pentru cea mai mare parte a cumpărătorilor, caracteristicile tehnice ale produsului, alături de marcă şi de serviciile post-vânzare sunt criteriile cele mai importante. Potrivit sursei citate, clienţii au înţeles că centrala termică este un produs cu o durată lungă de viaţă, iar serviciile oferite ulterior achiziţiei, precum garanţia şi service-ul, sunt extrem de importante.

"Perioada de garanţie este importantă la achiziţia unei centrale termice, iar comportamentul de achiziţie al românilor din ultima perioadă sugerează că tot mai mulţi înţeleg acest lucru, acordând-i mare atenţie. Observăm această grijă mai ales în rândul clienţilor care decid să îşi schimbe centrala termică veche cu una nouă, mai performantă (...)", a afirmat Cătălin Drăguleanu.

Acesta a subliniat, de asemenea, că la înlocuirea centralei termice criteriile de selecţie sunt diferite faţă de prima instalare, fiind pus accentul mai ales pe serviciile de service şi garanţie.

Potrivit studiului, circa 60% din persoanele care au achiziţionat o centrală termică au făcut singuri alegerea, 33% au ales să se consulte cu un instalator şi doar 7% au lăsat decizia pe seama acestuia.

În ceea ce priveşte decizia de achiziţie, în 57% dintre cazuri sfatul oferit de o firmă specializată sau de un instalator este foarte important, procentul fiind în creştere comparativ cu 2013, când ponderea era de 45%. În ceea ce priveşte informarea, acesta este, de asemenea, în creştere, iar sursele principale sunt site-urile brandurilor de centrale termice, publicaţii / portaluri specializate şi mediile sociale.

Când vine vorba de sursa achiziţiei, 28% din cumpărătorii locali aleg să cumpere o centrală termică dintr-un magazin de tip DIY (Do It Yourself) datorită gamei largi de produse expuse, dar şi pentru că sunt locaţii care conferă încredere. Peste 50% din achiziţii se fac din magazinele specializate pentru instalaţii, de asemenea datorită consilierii profesionale, cât şi a faptului că acestea oferă servicii post vânzare.

În plus, este de remarcat faptul că achiziţiile online sunt încă limitate la doar 7%, deoarece centrala termică este un produs complex, ce necesită consiliere tehnică de specialitate pentru o dimensionare corectă raportată la cerinţele clientului.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Companii

Internaţional