Designul interior (39%), suprafaţa totală sau împărţirea spaţiului (38%) şi mobilierul (35%) sunt principalele lucruri pe care populaţia online din 22 de ţări şi-ar dori cel mai mult să le îmbunătăţească în propriile locuinţe, relevă un studiu realizat de Gfk, remis redacţiei.
Potrivit acestuia, la nivel global, femeile optează în special pentru designul interior, cu 43 de procente care spun că acesta este unul dintre aspectele pe care ar dori cel mai mult să îl schimbe. Următoarele alegeri cele mai frecvente sunt mobilierul (40%), urmate de suprafaţă şi planul casei (39%).
În cazul bărbaţilor, dimensiunea şi planul sau împărţirea locuinţei reprezintă principalul aspect pe care l-ar îmbunătăţi, 37% alegând acest criteriu. Acesta este urmat de aparatele de uz casnic şi designul interior - ambele selectate de 35% dintre bărbaţi.
Studiul mai arată că mult mai mulţi bărbaţi decât femei sunt interesaţi de îmbunătăţirea echipamentelor dedicate divertismentului la domiciliu lor - trei din zece bărbaţi îl aleg, în comparaţie cu doar două din zece femei.
Dorinţa de a modifica designul interior al casei lor este cea mai răspândită în Turcia şi în Rusia, unde mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi online fac această selecţie.
Hong Kong, Rusia şi Argentina conduc la importanţa criteriilor legate de dimensiunea totală şi planul casei, în timp ce ruşii şi turcii doresc să îşi înlocuiască mobilierul.
Rusia şi China sunt primele două ţări care doresc să ţină cât mai mult pasul cu tehnologia în cazul aparaturii electrocasnice. Coreea de Sud, Hong Kong şi China înregistrează cele mai mari procente ale celor care spun că ar vrea să îmbunătăţească nivelul general al curăţeniei din locuinţele lor.
Hong Kong se poziţionează din nou în top atunci când vine vorba de nevoia de a suplimenta spaţiul de depozitare, precum şi de necesitatea a avea o casă mai bine organizată. În ceea ce priveşte spaţiul de stocare, următoarele ţări clasate sunt Mexic şi Argentina, iar la capitolul "o mai bună organizare" poziţia a doua şi a treia sunt deţinute de Coreea de Sud şi Japonia.
Dorinţa de a-şi amenaja grădina, curtea sau alte zone în aer liber apare cel mai adesea în Mexic şi Australia, în timp ce upgradarea echipamentelor dedicate divertismentului este un criteriu frecvent selectat în China şi Mexic.
Olandezii, japonezii, nemţii, francezii şi belgienii sunt cei mai fericiţi cu amenajarea locuinţei lor. Ei se remarcă prin faptul că au cele mai mari procente din populaţie care au spus că nu ar dori să schimbe niciunul dintre aspectele enumerate în studiu.
În România, studiul Barometrul de Încredere a Consumatorului arată că 77% dintre respondenţi nu intenţionează să aducă îmbunătăţiri de niciun fel locuinţei lor în următorul an. Studiul nu urmăreşte însă gradul de satisfacţie al românilor în legătură cu aspectele din locuinţa lor, ci mai degrabă disponibilitatea de a investi în perioada următoare în amenajări interioare.
Studiu Gfk a fost realizat online printre 27.000 de consumatori cu vârsta peste 15 ani din 21 de ţări: Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franţa, Germania, Hong Kong, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia şi SUA. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componenţa demografică a populaţiei online de peste 15 ani din fiecare ţară.