Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2024

AUREL RADU, METROREX:"Am bugetat investiţii de 651 milioane de lei pentru linia de metrou din Drumul Taberei"

Investiţii /

"Am bugetat investiţii de 651 milioane de lei pentru linia de metrou din Drumul Taberei"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Metrorex a prevăzut, în bugetul din acest an, 651,3 milioane lei pentru continuarea lucrărilor la linia de metrou din Drumul Taberei, ne-a declarat directorul general al regiei, Aurel Radu. Din suma totală, 614,4 milioane de lei provin din fonduri europene nerambursabile, iar restul de 36,8 milioane lei din bugetul de stat.

    Domnul Radu ne-a precizat că, până la finalul lunii martie a acestui an, au fost executate jumătate din lucrările de structură pentru Magistrala 5 Tronsonul 1, Secţiunea 1 - Râul Doamnei - Eroilor 2 (Operă) şi Tronsonul 2 - Secţiunea 1 - staţia, depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei. Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat, în prima săptămână a acestui an, execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri. Utilajul, botezat Sf. Filofteia, a început să foreze în data de 21 noiembrie 2013 şi în perioada următoare va fi transferat în capătul opus al staţiei, pentru a-şi continua traseul.

    De asemenea, primul echipament TBM, Sf. Varvara, a început deja săpăturile către staţia, Favorit. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri.

    Directorul general al Metrorex susţine că nu sunt restanţe la plata facturilor emise de antreprenorii generali. Construcţia metroului este realizată de consorţiul Astaldi, FCC Construccion, AB Construction şi Delta ACM Antrepriză, iar valoarea totală a lucrărilor este de 1,2 miliarde de euro.

    Aurel Radu ne-a mai spus că, având în vedere ritmul actual de execuţie, în semestul II al anului 2016, se vor finaliza lucrările şi se va realiza punerea în funcţiune a Magistralei 5, pe tronsonul Râul Doamnei - Eroilor 2 cu staţia, depoul şi galeria de legatură Valea Ialomiţei. Metrorex va lansa, în acest an, licitaţiile pentru lucrările aferente punerii în funcţiune a Magistralei 5, Tronsonul Drumul Taberei - Universitate, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor 2, respectiv pentru cale de rulare, finisaje şi automatizări.

    Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece staţii, la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor şi va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei. Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Râul Doamnei şi de la staţia Valea Ialomiţei, până la Eroilor, ar fi trebuit puse în funcţiune în cursul anului 2015. Lucrările au fost întârziate din cauza unor probleme de finanţare în perioada 2010-2012, după cum a declarat recent premierul Victor Ponta.

    Anul trecut, autorităţile au solicitat şi obţinut de la Comisia Europeană (CE) includerea unor autostrăzi şi a transportului urban în programele finanţate din fonduri structurale în perioada 2007-2013. Astfel, lucrările la linia de metrou din Drumul Taberei sunt acum finanţate şi din granturi europene.

    Linia către Otopeni, în faza de pregătire a documentaţiei

    Proiectul pentru Magistrala 6 de metrou către Otopeni se află în faza de pregătire a documentaţiei de atribuire pentru lucrările de structură, ne-a mai spus domnul Radu. Pentru acest proiect, ţara noastră a împrumutat o parte din banii necesari (circa 300 milioane de euro) pentru începerea lucrărilor de la Banca Guvernului Japoniei, în urmă cu mai bine de doi ani. Costurile totale se ridică la circa un miliard de euro, iar lucrările vor dura circa cinci ani.

    Traseul magistralei de metrou 1 Mai - Otopeni a fost stabilit recent de Comisia tehnică de urbanism a Primăriei Capitalei: punctul de plecare este actuala staţie 1 Mai, apoi, pe sub bulevardul Bucureştii Noi, ajunge la intersecţia cu calea ferată, apoi o ia spre est, ajungând la Romexpo, bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei, DN1 - aeroport Otopeni.

    Magistrala Bragadiru-Voluntari - propusă pentru parteneriat public-privat

    Construcţia magistralei 7 de metrou Bragadiru - Voluntari este propusă pentru realizarea în parteneriat public-privat. Studiul de prefezabilitate pentru această linie de metrou a fost transmis în iulie 2012 către Secretariatul General al Guvernului alături de caietul de sarcini aferent proiectului. Însă Aurel Radu ne-a declarat că pentru Linia de metrou Magistrala 7 Bragadiru - Voluntari, până la clarificarea aspectelor contradictorii în legislaţia proiectelor derulate prin Parteneriat Public Privat, este sistat contractul de Servicii proiectare, asistenţă şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică pentru pregătirea şi derularea procedurii de atribuire a contractului. Linia de metrou va avea aproximativ 25 de kilometri, 30 de staţii, un depou şi o parcare, iar construcţia ar urma să dureze şase ani. Investiţia este estimată la 1,5 miliarde de euro.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Proiecte

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Internaţional