Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

"Cumpărătorii de mobilă exotică sunt mult mai pretenţioşi ca înainte"

Mobilier /

"Cumpărătorii de mobilă exotică sunt mult mai pretenţioşi ca înainte"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Sectorul mobilierului exotic a avut de suferit în ultimii ani, înregistrând scăderi ale cifrei de afaceri, după cum ne-a spus, în cadrul unui interviu, Puşa Hack, proprietarul lanţului de magazine Exotique.

    Potrivit domniei sale, anul acesta se simte o oarecare revenire a curajului potenţialilor clienţi de a lua în considerare soluţii mai interesante şi mai durabile în amenajările pe care le au de făcut.

    "Toţi consumatorii sunt mult mai pretenţiosi, aleg cu atenţie orice pies de mobilier, preferând piesele din lemn masiv, care sunt durabile, impresionante", ne-a precizat doamna Hack, subliniind că, anul trecut, cifra de afaceri a companiei pe care o conduce a scăzut cu 9% faţă de cea din 2013, ca urmare a faptului că oamenii s-au orientat către piese realizate din PAL şi esenţe moi autohtone, mai ieftine, şi către mobilierul importat din China.

    Interviu cu Puşa Hack, proprietarul lanţului de magazine Exotique

    Reporter: Cum a evoluat segmentul mobilierului exotic, în ultimii ani?

    Puşa Hack: În anii trecuţi, acest domeniu de activitate a avut de suferit, înregistrând scăderi ale cifrei de afaceri, de la an la an. Mobilierul exotic este considerat a fi o categorie de lux, deşi nu este neapărat adevărat acest lucru, motiv pentru care nu a reprezentat o necesitate pentru consumatori, ci mai degrabă o completare în decorarea locuinţelor, un accent, o extravaganţă.

    Se simte o oarecare revenire anul acesta a curajului potenţialilor clienţi de a lua în considerare soluţii mai interesante şi mai durabile în amenajările pe care le au de făcut. Cu siguranţă interesul este mai crescut în 2015 pentru mobilierul cu caracter, din esenţe rare, exotice.

    Reporter: Ce tendinţe sunt în acest an, atât legate de modele, cât şi de culori şi materia primă utilizată ?

    Puşa Hack: În afişul de promovare a târgului de la Maison & Objet, Paris, din primăvara aceasta, există câteva produse pe care Exotique le comercializează deja. Este vorba de fotoliile din piele de bovină în combinaţie cu oţel.

    Am fost extraordinar de încântaţi să avem încă o dată confirmarea că Exotique este un "trendsetter" şi un brand vizionar care influenţează şi introduce obiecte inedite, pline de şarm şi poveste. De altfel, salonul internaţional de mobilă din luna aprilie, de la Milano, vorbeşte de un "storyteller", însemnând că piesele pe care le propunem şi le recomandăm ar trebui să aibă poveşti interesante în producerea şi provenienţa lor, iar şansa extraordinară de a ne putea creea singuri locul în care trăim, de a-l concepe, este o şansă ce nu trebuie irosită. A pune într-o cameră orice, la întâmplare, a alege piese doar funcţionale, fără o frumuseţe şi o poveste în spate, este apoape o risipă, o greşeală. Mediul în care trăim ne afectează emoţional şi spiritual în mai multe şi subtile feluri decât ne putem imagina.

    Reporter: Care este culoarea anului 2015 ?

    Puşa Hack: Conform institutului Pantone, culoarea anului este Marsala (o nuanţă spectaculoasă de vişiniu pal, rezultată din următoarea combinaţie de culori: roşu bordo 60%, maro 30%, bej 10%). La Exotique există deja aceste nuanţe de câteva luni, canapele de catifea în culorile lila, bordo şi mov imperial, piese în culoarea marsala, materiale naturale. Aceste nuanţe se combină foarte bine cu mobilierul închis la culoare, din lemn masiv, împreună creând un look clasic, elegant şi rafinat.

    Reporter: Ce buget alocă clienţii dumneavoastră pentru o achiziţie ?

    Puşa Hack: Deoarece Exotique comercializează atât piese de mobilier, cât şi decoraţiuni, precum şi obiecte potrivite pentru a fi oferite cadou, bugetele clienţilor noştri variază între câteva zeci de lei până la mii de lei, în funcţie de ocazie sau de motivul achiziţionării produsului.

    Reporter: Cum au evoluat preţurile în segmentul de mobilă pe care activaţi ?

    Puşa Hack: Preţurile în acest segment de mobilă ar fi trebuit să crească în raport cu creşterea cursului valutar, mobilierul exotic fiind unul de import, dar Exotique a preferat să-şi diminueze profitul şi să menţină preţul la nivelul din anii anteriori, chiar şi mai scăzut, ca să vină în întâmpinarea clienţilor şi să le menţină interesul pentru astfel de produse.

    Reporter: Cum s-au educat consumatorii, în aceşti ani de criză?

    Puşa Hack: Toţi consumatorii sunt mult mai pretenţiosi, aleg cu atenţie orice piesă de mobilier, preferând piesele din lemn masiv care sunt durabile, impresionante. Cum ne place nouă să spunem: "palul nu se moşteneşte".

    Clienţii nostri provin din medii sociale foarte diferite, lucrul pe care îl au în comun fiind faptul că ştiu să aprecieze autenticitatea produselor noastre şi calitatea materialelor folosite (de la lemn masiv de shesham sau acacia, mango, fier forjat, piele până la material textil în diverse compoziţii, ceramică şi os).

    Reporter: Care este raportul cerere-ofertă ?

    Puşa Hack: Credem că oferta pentru mobilier este destul de mare în România, dar nu neapărat pentru produse mai deosebite. În acest sens, alte ţări din Europa, cum ar fi Italia, Anglia, Franţa, au o varietate mult mai mare, dar şi puterea de cumpărare este alta. Exotique aduce mereu colecţii noi, piese vânate şi achiziţionate de cunoscătorii din domeniu, cu personalitate şi o frumuseţe aparte care satisfac cele mai înalte pretenţii.

    Credem că şi în România este nevoie de o ofertă mai variată şi mai interesantă, dar în acelaşi timp şi accesibilă, de produse din acest segment.

    Anul trecut am descoperit un producător de excepţie din India, care are o mare desfacere pe piaţa din SUA, în consecinţă aceleaşi piese mult apreciate în New York, Las Vegas, Los Angeles se găsesc şi în magazinele Exotique, colecţia purtând numele de "Classic Chic".

    Reporter: La ce valoare se ridică piaţa de profil ?

    Puşa Hack: În prezent, sectorul mobilei se ridică la o valoare de 2,2 miliarde euro anual. Din această valoare, segmentul de mobilier pe care îl comercializăm este mai greu de cuantificat, dar acesta se ridică la doar câteva milioane de euro pe an.

    Reporter: Ce produse ofera Exotique şi de unde le importă ?

    Puşa Hack: Brandul Exotique aduce de 12 ani în casele românilor piese de mobilier din esenţe exotice şi decoraţiuni pictate şi sculptate manual, o parte din cultura, arta şi istoria unor ţări fascinante ca India, Maroc, Indonezia, Vietnam sau chiar America, dar şi colecţii europene. Tocmai din acest motiv, Exotique a primit titlul de "Furnizor al Casei Regale a României", fiind singura firmă din domeniul mobilierului şi decoraţiunilor interioare care au acest important titlu.

    Firma Exotique se deosebeşte de alte firme care importă şi comercializează mobilier prin faptul că majoritatea pieselor sunt rare, unicat, sunt piese de colecţionat, de păstrat şi de transmis din generaţie în generaţie.

    Reporter: Ce produse urmează să aduceţi pe piaţa românească ?

    Puşa Hack: De curând am fost în India şi am ales o colecţie fascinantă de piese de mobilier ideale pentru spaţiile mici - noptiere, comode, console, cufere, lucrate şi pictate manual într-o paletă cromatică pastel sau finisate în patina antique. Încercăm să satisfacem şi clienţii care au apartamente, oferindu-le produse la aceeaşi calitate, la fel de spectaculoase, dar de dimensiuni mai mici. Evident, în continuare ne aprovizionăm cu accesorii deosebite, diferite obiecte decorative din os, metal, lemn etc. În vara şi toamna aceasta, accentul îl punem pe cadourile pentru bărbaţi, obiecte elegante de birou: globuri pământeşti, lupe, busole, în general vintage sau din materiale valoroase, care completează perfect gama mobilierului Exotique.

    Reporter: Care dintre obiectele de mobilier sunt cele mai solicitate ?

    Puşa Hack: Cele mai solicitate obiecte de mobilier sunt colecţia de piese pentru dormitor ce cuprinde paturi, noptiere, dulapuri şi comode, realizate din lemn masiv, colecţia "Classic Chic", canapelele vintage din piele de bovină argentiniană, unice în România prin calitate şi confort, care se potrivesc locuinţelor individuale, dar şi obiectivelor comerciale, pub-uri, restaurante, cluburi.

    În showroom-urile noastre veţi descoperi colecţiile "Industrial Chic", "Unique-Old", "Vintage Style", "Lovely Velvet", "Floral Paintings", precum şi o gamă variată de cadouri speciale pentru doamne, de genul ramelor foto, cutiilor de bijuterii sau pentru domni - mănuşi de box din piele vintage, vapoare, ceasuri şi alte obiecte de bronz.

    Reporter: Ce cifra de afaceri aţi realizat anul trecut?

    Puşa Hack: În anul 2014, cifra de afaceri a scăzut cu 9% faţă de anul 2013, din motivul orientării clienţilor către piese realizate din PAL şi esenţe moi autohtone, evident cu un preţ mai mic, şi a mobilierului din import China.

    În situaţia brandului nostru, un motiv suplimentar al acestei scăderi a cifrei de afaceri este şi comercializarea mai multor accesorii şi piese mici faţă de piesele mari de mobilier. Acest lucru, chiar dacă ne-a afectat cifra de afaceri, nu ne-a afectat şi procentul de profit în raport cu aceasta.

    Reporter: Ce estimări aveţi pentru anul 2015 ?

    Puşa Hack: Întotdeauna viitorul arată bine sau aşa ar trebui să fie. Exotique merge înainte cu optimism şi convingerea că un brand solid are întotdeauna un viitor asigurat.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional