Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

Dezvoltatorul Veranda Mall se aşteaptă să recupereze investiţia în cinci ani

Investiţii /

Dezvoltatorul Veranda Mall se aşteaptă să recupereze investiţia în cinci ani
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Interviu cu domnul Andrei Pogonaru, dezvoltator al proiectului Veranda

    Reporter: În ce stadiu este construcţia mall-ului Veranda, de la Obor?

    Andrei Pogonaru: În prezent, la doar şapte luni de la demararea construcţiei centrului comercial Veranda în septembrie 2015, am finalizat deja 60% din lucrări. Fundaţia de beton a fost turnată, iar în acest moment se lucrează la structura de rezistenţă, pentru care colaborăm cu compania Bog"Art. Peste 500 de muncitori se află pe şantier şi se asigură că sunt respectate planurile, astfel încât în trimestrul al patrulea 2016 să oferim locuitorilor din zona Obor un spaţiu modern pentru a-şi face cumpărăturile şi pentru a-şi petrece timpul liber.

    Proiectul va avea o suprafaţă construită de 67.000 metri pătraţi, pe un teren de 4,5 hectare, şi va include aproape 30.000 de metri pătraţi închiriabili, un spaţiu verde extins (15.000 mp) şi peste 1.000 de locuri de parcare.

    Reporter: La cât se ridică investiţia totală în mall şi cum a fost finanţată?

    Andrei Pogonaru: Investiţia totală se ridică la 60 de milioane de euro. Recent am finalizat şi semnarea acordului de finanţare cu Raiffeisen Bank SA şi Raiffeisen Bank International AG, pentru suma de 25,5 milioane de euro, care poate fi majorată până la 28,5 milioane de euro. Restul investiţiei, de aproape 60%, este asigurată din capitalul propriu.

    Reporter: În cât timp consideraţi că poate fi recuperată investiţia?

    Andrei Pogonaru: Suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte proiectul Veranda, întrucât încă din primul moment am avut în vedere acoperirea nevoilor clienţilor atât în zona de fashion, cât şi în zona de entertainment, oferind o experienţă unică pentru zona Obor. Toate acestea reprezintă o garanţie în ceea ce priveşte rezultatele aşteptate. O dovadă în acest sens este gradul mare de ocupare pe care l-am înregistrat cu aproape un an înainte de deschidere şi discuţiile pe care le avem în acest moment cu potenţiali chiriaşi. Ne aşteptăm să recuperăm investiţia în 5 ani.

    Reporter: Care sunt estimările privind data de deschidere a mall-ului?

    Andrei Pogonaru: Lucrările decurg conform planurilor, astfel că deschiderea centrului comercial va avea loc în trimestrul patru al acestui an.

    Reporter: Care au fost problemele întâmpinate în acest proiect şi cum au fost depăşite?

    Andrei Pogonaru: Probabil cea mai mare provocare a fost relocarea fabricii Prodplast pe platforma Faur, unde îşi continuă în prezent activitatea, şi obţinerea investiţiilor necesare pentru această acţiune. Compania a înregistrat de la preluare creşteri continue, iar rezultatele de luna trecută au fost unele dintre cele mai bune din ultimii ani.

    Proiectul Veranda este unul complex, la care lucrăm încă din anul 2010. În toată această perioadă ne-am confruntat cu diferite situaţii neprevăzute, însă am reuşit să le depăşim întotdeauna cu succes.

    Reporter: Care este rata de ocupare, în acest moment? Care sunt principalii chiriaşi?

    Andrei Pogonaru: Centrul comercial Veranda a atins o rată de ocupare de 70% cu aproape un an înainte de lansare. Acest lucru ne aduce mai aproape de îndeplinirea obiectivelor în privinţa ratei de ocupare şi ne confirmă rolul pozitiv pe care centrul comercial îl are asupra zonei Obor. Mai mult, în prezent, suntem în discuţii avansate cu alţi viitori chiriaşi pentru un procent adiţional de 10% din totalul suprafeţei închiriabile şi ne aşteptăm ca în următoarele luni să ajungem la un grad de ocupare de 100%.

    Prin proiectul Veranda ne-am propus să oferim consumatorilor un spaţiu modern pentru shopping, distracţie şi relaxare. Suprafaţa închiriabilă de aproape 30.000 metri pătraţi va fi ocupată de o diversitate mare de chiriaşi din zona fashion, servicii şi divertisment. Cea mai mare suprafaţă a fost preînchiriată încă de la lansarea proiectului de către Carrefour, care va deschide un hipermarket de aproximativ 10.000 mp. Şi H&M va avea un magazin cu o suprafaţă considerabilă, de 2.000 mp. Alte brand-uri ce se vor găsi în centrul comercial Veranda sunt: CCC, Deichmann, Pimkie, Zaza, Triumf, în zona de fashion, printre restaurante se numără Pizza Coloseum, Salad Box şi K-Gril. Consumatorii vor avea la dispoziţie şi nume precum Pepco, DM, Yves Rocher, Me2You, Diverta, etc.

    Reporter: Cum consideraţi că va schimba acest proiect zona?

    Andrei Pogonaru: În primul rând, ne-am propus încă de la început dezvoltarea acestei zone a Bucureştiului, recunoscută ca fiind una cu o densitate ridicată şi cu tradiţie în comerţ. Există peste 166.000 de familii, ceea ce înseamnă peste 430.000 de persoane, care locuiesc la mai puţin de 10 minute distanţă de proiectul nostru şi care au o varietate de nevoi de shopping şi petrecere a timpului liber. Vom aduce un suflu nou pe piaţa proiectelor de retail din Bucureşti, prin construirea unui mall de proximitate, şi nu unul de destinaţie, un centru comercial adaptat necesităţilor locuitorilor din zonă.

    De asemenea, cunoaştem zona Obor ca fiind una comercială încă din cele mai vechi timpuri ale istoriei oraşului. Prin proiectul nostru, încercăm revitalizarea acestui spaţiu, reînvierea caracterului comercial. Dorim să oferim consumatorilor o experienţă completă, cu o diversitate largă de magazine, dar şi spaţii pentru relaxare şi divertisment.

    Încă un aspect important pentru noi este integrarea spaţiului verde ca parte a arhitecturii proiectului. Ne-am dorit să aducem natura mai aproape de consumator prin construcţia unui spaţiu de 15.000 mp, care iarna poate deservi târgurilor de Sărbători, iar vara vom avea terenuri pentru practicarea diferitelor sporturi.

    Reporter: Ce potenţial vedeţi pentru dezvoltarea zonei? Acolo sunt multe companii (inclusiv listate), unde au avut loc litigii - Bucur Obor, Aversa şi CI-CO.

    Andrei Pogonaru: Cu siguranţă există un potenţial foarte mare în zona Obor pentru dezvoltarea de proiecte imobiliare. În acest moment, aproximativ 8 milioane de vizitatori ajung în fiecare an aici.

    Probabil cel mai mare avantaj îl constituie accesibilitatea zonei, foarte bine integrată şi conectată la sistemul de transport public. Centrul comercial Veranda este deservit de 16 linii de transport în comun ale RATB, precum şi de staţia de metrou Obor, aflată la mai puţin de 400 de metri distanţă. Mai mult, tot aici se află şi numeroase alte foste spaţii industriale nefolosite.

    În acest sens, cred că putem spune că potenţialul zonei va fi, în timp, identificat şi valorificat şi de alţi dezvoltatori.

    Reporter: Aveţi în vedere proiecte conexe cu mall-ul, în zonă?

    Andrei Pogonaru: Dorim să oferim clienţilor Veranda o experienţă cât mai plăcută, astfel ne vom concentra pe acest proiect, inclusiv pe dezvoltarea şi îmbunătăţirea facilităţilor zonei. În perioada următoare vom demara lucrări de infrastructură, prin lărgirea trotuarului şi construcţia unui refugiu de tramvai. Avem în plan şi lărgirea străzii cu o bandă.

    De asemenea, urmărind cererea de spaţii pe care o avem, pot spune că există probabilitatea extinderii centrului comercial Veranda. În acest sens, structura modulară ne permite acest lucru, existând posibilitatea chiar de a găzdui un cinema.

    Reporter: Ce aşteptări aveţi de la autorităţile locale, pentru dezvoltarea zonei?

    Andrei Pogonaru: Până în prezent, colaborarea cu Primăria Sectorului 2 şi, în general, cu toate autorităţile locale a decurs fără probleme şi suntem foarte mulţumiţi. Ne aşteptăm la aceeaşi înţelegere şi susţinere din partea acestora şi pe viitor, mai ales având în vedere că proiectul Veranda aduce un plus valoare zonei Obor, iar clădirea primăriei este la mai puţin de 300 de metri distanţă.

    Reporter: Consideraţi că alegerile locale ar putea avea vreun impact asupra proiectului Veranda? Din ce punct de vedere?

    Andrei Pogonaru: Suntem convinşi că buna colaborare cu autorităţile locale va continua şi suntem încrezători că interesul acestora pentru dezvoltări care duc la o creştere a diferitelor zone din Bucureşti nu va putea decât să crească în viitor.

    Reporter: Aveţi în vedere şi alte proiecte imobiliare?

    Andrei Pogonaru: În prezent, ne concentrăm asupra proiectul Veranda, pe care îl avem în desfăşurare, însă ne uităm mereu la noi oportunităţi pe care le poate oferi piaţa, cu precădere în sectorul industrial

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional