FLORIN POROJAN, FRANKE:"Inovaţia tehnologică, designul şi confortul primează în alegerea electrocasnicelor"
Cererea de electrocasnice a înregistrat o uşoară revenire, în ultimul an, cu un plus important în zona electrocasnicelor incorporabile, după cum ne-a spus Florin Porojan, directorul general Franke România.
Domnia sa ne-a precizat: "Acest trend a fost dat în special de reamenajarea locuinţelor, clienţii îndreptându-se spre soluţii complete (cuptoare, hote, plite, chiuvete, baterii, cuptoare cu microunde), care prezintă avantajul unui design unitar, clasic sau modern, cu o versatilitate ce permite încadrarea în orice stil de mobilier".
Consumatorul din ţara noastră a devenit din ce în ce mai informat, fapt care a condus la o creştere pe segmentul eclectrocasnicelor incorporabile, având în vedere avantajele pe care le oferă. Acest trend se regăseşte şi în evoluţia businesului Franke, ne-a precizat domnul Porojan, apreciind: "Clienţii noştri îşi doresc un design unitar în bucătărie: cuptor, plită, hotă, chiuvetă, baterie, cuptor cu microunde şi frigider, integrate din punct de vedere al finisajului, culoare şi stil".
Cele mai căutate produse sunt cele care aduc inovaţia din punct de vedere tehnologic, al designului şi al confortului în utilizare, după cum ne-a precizat directorul Franke, exemplificându-ne: "Prin experienţa noastră, avem cerere atât la gama clasică Country, dar şi pe game de lux şi hightech precum Crystal, în variantele black-white, sau chiar şi pe cel mai avangardist cuptor de pe piaţă, cuptorul «myMenu»".
Segmentul de clienţi interesat de gama high a rămas constant, "semn că românii sunt din ce în ce mai dispuşi să plătească preţul corect pentru produse şi servicii de calitate".
Valoarea comenzilor înregistrate de Franke a avut o uşoară creştere, în ultima perioadă, dată, printre altele, de diversitatea ofertei, dar şi de creşterea numărului de parteneri şi a locaţiilor în care sunt prezente produsele companiei.
Astfel, producătorii s-au pliat pe solicitările consumatorilor, prin diversificarea gamei de produse şi oferirea de servicii pre şi post vânzare.
"Franke se adresează clienţilor care îşi doresc o bucătărie deosebită ca design şi funcţională, care să-i reprezinte. Aceşti clienţi sunt educaţi şi foarte bine informaţi, ştiu exacte ce vor şi preferă calitatea", ne-a declarat Florin Porojan.
Cuptorul avangardist myMenu - unul din produsele lansate, în 2013, de Franke
Anul trecut, vânzările Franke au avut un trend pozitiv, conducerea companiei estimând că, în condiţii normale din punct de vedere politic şi economic, în 2014 va fi înregistrată o uşoară creştere faţă de anul precedent.
Cu o cotă de circa 40% din piaţa sistemelor complete de bucătării (principalul canal pe care Franke activează), compania este lider pe segmentul chiuvetelor de înaltă calitate.
În 2013, Franke a adus pe piaţa noastră brandul Eisinger, un brand de lux de mare succes în Elveţia, Germania, Austria şi alte ţări vestice; cuptorul avangardist myMenu, care poate comunica la distanţă prin intermediul unui smartphone şi soluţia pentru blaturi de bucătărie termoformabile Franke Solid Surface.
Directorul companiei producătoare de electrocasnice, care are 27 de angajaţi în ţara noastră, ne-a precizat: "Materialul compozit Franke Solid Surface are o grosime de 12 sau de 6 mm şi, fiind termoformabil, acest material se poate adapta foarte uşor aplicaţiilor moderne ca arhitectură şi design, îmbinările nefiind vizibile. Nu este afectat de radiaţiile UV şi, în consecinţă, îşi menţine culoarea şi finisajul pentru o perioadă lungă de timp. Este uşor de întreţinut, rezistent la uzură şi protejat împotriva bacteriilor. Un alt produs de succes lansat de Franke în 2013 este hota Maris, care a fost recompensată pentru designul său deosebit cu premiul internaţional «IF design», în anul 2012".
Printre proiectele de investiţii ale companiei se numără dezvoltarea reţelei de showroom-uri Franke în toate oraşele importante.
Franke România comercializează şi hotele produse sub brand Faber
Franke România este parte a diviziei Franke Kitchen Systems Group, fiind prezentă pe piaţa locală din anul 1998, ca lider în sectorul echipamentelor incorporabile pentru bucătării destinate uzului casnic. "Produsele şi serviciile Franke reprezintă rezultatul a 100 de ani de experienţă, excelenţă, inovaţie şi pasiune în dezvoltarea celor mai bune soluţii complete pentru bucătărie", apreciază Florin Porojan.
În prezent, compania deţine în portofoliu peste 1.500 de produse diferite.
Începând cu anul 2006, Franke România comercializează pe piaţa locală şi hotele produse sub brand Faber, în urma achiziţionării, în 2005, a acestei companii, care este lider mondial în dezvoltarea şi producţia de hote decorative, de înaltă tehnologie.
Produsele comercializate de Franke în România sunt fabricate în proporţie de 90% în Italia, iar restul sunt importate din Scoţia, Turcia, Germania şi Elveţia.
Franke Kitchen System s-a remarcat pe plan mondial în proiectarea şi producţia de chiuvete de bucătărie, la care se adaugă o gamă completă de electrocasnice incorporabile de bucătarie (cuptoare, plite, hote, cuptoare cu microunde, maşini de spălat vase, combine frigorifice, maşini de cafea, accesorii) şi o gamă variată de baterii de bucătărie.
La nivel global, Franke a înregistrat, în 2012, o cifră de afaceri de 2,5 miliarde franci elveţieni, realizând un profit de 116 milioane franci elveţieni, cu investiţii de 209 milioane franci elveţieni.
Conducerea Franke consideră că piaţa de profil este matură, clientul final fiind bine informat şi ştiind foarte bine ce vrea. Cererea este erodată de impredictibilitatea evoluţiei mediului economic la nivel local şi internaţional, mai apreciază reprezentanţii companiei.
În viitor, această piaţă va fi una în care vor performa în special companiile puternice şi stabile din punct de vedere financiar, care vor găsi soluţii să vină în întâmpinarea nevoilor clienţilor, spune Florin Porojan, care estimează o uşoară creştere a pieţei de bunuri de folosinţă îndelungată, în anii următori.
Protecţia mediului ocupă un loc important în filozofia Franke
În cadrul filozofiei Franke, protecţia mediului ocupă un loc important. Potrivit informaţiilor publicate de companie, această preocupare s-a dezvoltat tot mai mult şi se reflectă în atenţia faţă de consumul energetic, în modul de selectare a materialelor utilizate, precum în controlul proceselor tehnologice de execuţie a produselor.
"Angajamentul nostru permanent se manifestă prin analizarea atentă şi aprofundată a tuturor fazelor de realizare a produselor noastre, de la faza de proiectare, trecând la cea de producţie şi terminând cu momentul în care produsul este livrat utilizatorului final. De asemenea, sunt importante şi procesele prin care se asigură o separare uşoară a componentelor principale ale produsului, pe baza unor clasificări merceologice, care permit o eventuală reutilizare sau reciclare a acestora", potrivit informaţiilor companiei.
Florin Porojan ne-a precizat că Franke acordă o mare atenţie protejării mediului prin utilizarea de materii prime reciclabile în procesul de producţie, comercializarea de produse cu consum mic de energie şi apă şi prin proiectele de sutenabilitate iniţiate la nivel corporate ce vizează atingerea "«armoniei între business, mediu şi responsabilitatea socială»".
Pornind de la premisa că impactul ambiental major se manifestă în timpul utilizării produsului, Franke şi-a concentrat eforturile pentru realizarea de produse care, în timpul utilizării, reduc la minim consumul de apă şi energie, mai susţin reprezentanţii Franke.