Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

Foldo - mobilierul din carton care îşi face tot mai mult loc pe piaţă

Mobilier /

Foldo - mobilierul din carton care îşi face tot mai mult loc pe piaţă

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Foldo este singura companie din ţara noastră care produce mobilier 100% ecologic, dintr-un material inedit, mai exact din carton. Deşi există reticenţă pentru un astfel de mobilier, tot mai mulţi clienţi descoperă utilitatea mobilierului din carton.

    Cei interesaţi de acest concept trebuie să ştie că mobilierul nu este confecţionat din cartonul pe care îl regăsim în ambalaje, ci vorbim despre un material cu o rezistenţă mult mai mare şi un design spectaculos.

    Nicolae Baciu, fondatorul Foldo, ne-a acordat un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre evoluţia acestui segment de piaţă şi nevoie concurenţei, dar şi despre cât costă mobilierul din carton şi ce durată de viaţă are.

    Pătuţul din carton pentru copii - una dintre vedetele catalogului Foldo

    Preţul unui birou din carton - 89 de lei

    Reporter: Cum a reuşit să-şi facă loc pe piaţă conceptul de mobilier din carton - Foldo?

    Nicolae Baciu: Atât de uşor - nu mai e nimeni ca noi. Şi nu spun acest lucru cu autosuficienţă, ci cu satisfacţia de a coordona o echipă de oameni care cred în conceptul FOLDO. În 2015, planul meu părea utopic. 6 ani mai târziu, constat că încă sunt singurul antreprenor român cu un portofoliu atât de vast de mobilier din carton. Mi-aş dori să existe concurenţă, mi-ar plăcea să ne "luptăm" cu alţi producători de mobilier 100% ecologic, cu preţ extrem de accesibil, 100% românesc şi inedit prin material şi modul de îmbinare.

    Reporter: În ce măsură sunt deschişi oamenii să cumpere mobilier produs de Foldo?

    Nicolae Baciu: Noi facem mobilier din carton... deştept. Ne îndepărtăm de nuanţa peiorativă a cartonului sau a... hârtiei. "Cartonul" folosit de FOLDO nu este cel pe care îl regăsiţi în ambalaje. Concret, pornind de la carton ondulat, am îmbunătăţit mult materialul pe care doar noi îl folosim şi care, în plus faţă de cartonul obişnuit, are o rezistenţă incredibilă şi este spectaculos în design. Românii sunt sceptici atunci când aud de carton pentru că oamenii au fost obişnuiţi să desconsidere acest material care nu a fost niciodată vedetă - el doar ambala produsele pe care le cumpărau românii. Cei care cumpără de la noi iau decizia de achiziţie pentru că ceea ce facem noi li se pare nemaivăzut şi vor să fie şi ei parte a acestei "comunităţi". Şi mai sunt cei care calculează eficient şi constată că preţurile noastre sunt foarte bune, cu o garanţie de 5 ani şi calitate peste aşteptări. În plus, mobilierul Foldo este foarte uşor, iar această caracteristică este foarte apreciată de clienţii noştri.

    Reporter: Cum a evoluat cererea pentru produsele dumneavoastră de la apariţia pe piaţă şi până în prezent?

    Nicolae Baciu: Clienţii FOLDO sunt smart şi ţin pasul cu propunerile noastre. Iar noi suntem creativi, înainte de toate. Numai în ultima săptămână ne-am mărit portofoliul de produse cu două concepte noi: Etajera cu poveşti - este jucăria potrivită pentru părinţii care vor să îşi înveţe copiii să fie ordonaţi. În sertar, găsesc 10 coduri QR care duc direct la poveşti citite în cheie de teatru radiofonic. Ne-am gândit că este produsul perfect pentru 1 iunie. Şi tocmai ce am stabilit ultimele detalii pentru o colecţie capsulă cu Dan Diaconescu. Da, acel Dan Diaconescu. Vor fi produse unicat, semnate de Dan Diacones­cu. Cine ştie ce idei mai avem săptămâna viitoare!

    Reporter: Care este bugetul alocat pentru mobila de hârtie şi în ce măsură diferă acesta de cel pentru mobila clasică?

    Nicolae Baciu: Bugetul alocat pentru mobila clasică este făcut KO de ofertele FOLDO. De pildă, un birou la noi costă 89 de lei. O etajeră aproximativ 100 lei. Ofertele producătorilor clasici pentru acelaşi nivel de calitate şi durabilitate sunt mult mai mari. Aş putea spune că duble.

    Reporter: Câte produse se regăsesc în prezent în portofoliul FOLDO şi care sunt cele mai căutate?

    Nicolae Baciu: Avem peste 70 de produse. Cele mai căutate sunt etajerele Modo, care pot fi personalizate la nesfârşit schimbând imprimeurile sertarelor sau prin vopsire. De asemenea, pătuţul pentru copii este una dintre vedetele catalogului nostru. Se montează şi demontează extrem de uşor, cântăreşte 3,5 kg şi îl îndrăgeşti la prima vedere. Şi nu, nu se întâmplă nimic dacă se varsă biberonul.

    Reporter: Care este durata medie de viaţă a mobilierului din hârtie?

    Nicolae Baciu: Mobilierul FOLDO există din 2015, deci de 6 ani. Nimeni nu s-a întors să reclame vreo problemă. Noi oferim garanţie de 5 ani, însă iată că rezistă cu brio mai mult decât atât.

    Reporter: În ce măsură pandemia a schimbat planurile FOLDO?

    Nicolae Baciu: Eram creativi. Pandemia ne-a făcut şi mai creativi! Am realizat sisteme de dezinfecţie prin dozare automată a dezinfectantului, biroul "Work from Home", ne-am mărit echipa, ne-am listat cu produsele în reţeaua unui retailer renumit. În perioada aceasta, oamenii au stat mai mult online şi, cumva, ne-au găsit şi pe noi.

    Reporter: Aveţi în vedere extinderea pe alte pieţe dincolo de graniţele României? Către ce pieţe vă îndreptaţi, pentru început?

    Nicolae Baciu: Ne dorim să vindem în Europa şi plănuim să facem acest lucru cât mai cu­rând, poate chiar de la finele acestui an. Credem cu tărie că ţările nordice sunt foarte interesate de produsele noastre şi acestea sunt primele vizate.

    Reporter: Care sunt perspectivele de dezvoltare ale companiei?

    Nicolae Baciu: Ne dorim să devenim mai cunoscuţi în Româ­nia, de aceea ne-aţi văzut destul de des la televizor şi ne propunem să "cucerim" şi pieţele internaţionale, după cum spuneam.

    Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei anul trecut şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?

    Nicolae Baciu: Anul trecut am avut o creştere de 110% faţă de 2019 şi am realizat o cifră de afaceri 245.000 euro. Anul acesta, din cauza situaţiei economice incerte, estimăm o creştere de 40-45%.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional