Piata de tamplarie termoizolanta nu a dat mari semne de revenire in 2013. "Inca exista o reticenta pentru investitii, nu doar din partea utilizatorului final, ci si a statului si a companiilor", a precizat Aurel Vlaicu, directorul general al producatorului de profile din PVC Gealan Romania.
Principalele dificultati in 2013 au fost cauzate de incasarile intarziate, mult peste termenele agreate, de blocarea unor proiecte si de lipsa unui plan guvernamental solid prin care sa se relanseze creditarile, considera domnul Vlaicu.
In pofida dificultatilor, compania a investiti in acest an in dezvoltarea tehnologiilor si a portofoliului de produse, dar si in instruirea angajatilor si a partenerilor. Strategia de vanzari a vizat orientarea catre export, avand in vedere lipsa de dinamism de pe piata locala.
In opinia directorului general Gealan Romania, piata de profile va ramane in continuare vulnerabila si in 2014 si nu se intrevad schimbari radicale. "Speream insa ca, in urmatorii doi-trei ani, sectorul constructiilor sa redevina motorul economiei, asa cum a fost inainte de criza", afirma domnul Vlaicu.
Anul viitor, Gealan isi propune sa lanseze un nou produs in luna martie, mai intai in Germania, iar la scurt timp si in Romania. Prin urmare, investitiile se vor concentra pe noul produs, de la lansare si comunicare, pana la investitii in instruirea angajatilor proprii si ai partenerilor.