Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

HAOS ÎN DEZVOLTAREA URBANISTICĂ A CAPITALEINicuşor Dan: "Mall-urile au distrus comerţul de lux de pe Calea Victoriei"

Perspective /

Nicuşor Dan: "Mall-urile au distrus comerţul de lux de pe Calea Victoriei"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    "Primăria trebuie să dezvolte reţeaua de utilităţi în sud-vestul oraşului, către Măgurele"

    "Trebuie să avem curajul să oferim mai multe linii unice de circulaţie pentru autobuze şi troleibuze"

    Apariţia mall-urilor în zonele centrale şi semi-centrale ale Capitalei a condus la distrugerea comerţului de lux de pe principala arteră istorică a oraşului - Calea Victoriei, ne-a declarat Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, care ne-a vorbit despre unele dintre problemele cu care se confruntă Capitala, la nivel urbanistic.

    Domnia sa ne-a precizat: "Primăria Capitalei nu a făcut niciun fel de studiu referitor la frecvenţa numărului de maşini, biciclişti sau trecători înainte să înceapă lucrările de reamenajare pe Calea Victoriei. Este frumos să visăm că această arteră va deveni, într-o bună zi, loc de promenadă, dar politica dusă de municipalitate în ultimii 15 ani ne-a anulat orice şansă în acest sens. Autorităţile au permis ridicarea mall-urilor în zonele centrale ale oraşului, iar asta a distrus comerţul de lux din Calea Victoriei. Ca să readucem magazinele scumpe acolo ne trebuie vreo 20 de ani şi faptul că am lărgit nişte trotuare nu rezolvă nimic. În momentul de faţă, Calea Victoriei nu prezintă interes pentru nimeni, cu excepţia pasionaţilor de arhitectură".

    Nicuşor Dan susţine că Bucureştiul nu are o direcţie de dezvoltare, iar această politică este realizată implicit de dezvoltatori, mulţi dintre ei speculativi.

    Domnia sa ne-a spus că o problemă mare a oraşului este modul în care Primăria Capitalei gândeşte soluţiile de trafic: "Aici avem o întârziere de 50 de ani. Ceea ce face Bucureştiul acum, făceau oraşele occidentale în anii "60, când au descoperit industrializarea. Oamenii veneau de la ţară la oraş şi ei credeau că cel mai simplu lucru este să lărgească toate şoselele".

    Nicuşor Dan, fost candidat la fotoliul de primar al Capitalei, susţine că Bucureştiul se îndreaptă spre o "bruxelizare" (n.r. distrugerea oraşelor printr-o incoerenţă a arhitecturii), iar autorităţile noastre trebuie să ia măsuri prin realizarea centurilor şi dezvoltarea metroului şi a transportului în comun.

    Nicuşor Dan ne-a arătat că o altă problemă majoră cu care se confruntă Capitala este sănătatea locuitorilor şi a amintit avertismentul pe care Comisia Europeană l-a dat ţării noastre privind infringementul pe calitatea aerului.

    Domnia sa a subliniat: "Toate problemele Capitalei pornesc de la lipsa unei idei clare de dezvoltare a oraşului. Primăria trebuia să dezvolte reţeaua de utilităţi în sud-vest către Măgurele, pentru că oamenii automat vor merge să se mute şi acolo. În lipsa unei astfel de măsuri, oamenii s-au înghesuit către zonele de ieşire din oraş şi au sufocat practic traficul. În plus, ce facem cu copiii când ies de la şcoală? Nu avem baze sportive gratuite, iar dacă vrem să-i trimitem să facă tenis, de exemplu, trebuie să plătim 50 de lei pentru două ore de antrenament".

    "Administraţia Străzilor cheltuie bani pe lucrări inutile"

    Nicuşor Dan a amintit şi lucrările de reabilitare din Piaţa Charles de Gaulle, apreciind că Administraţia Străzilor are alocat un buget de 100 de milioane de euro pentru principalele bulevarde, iar "banii trebuie cheltuiţi cumva, chiar dacă sunt lucrări inutile".

    Domnia sa a continuat: "Primăria ar trebui să se concentreze pe finalizarea lucrărilor la centura oraşului care costă undeva la 300-400 de mii de euro, întrucât mai sunt foarte puţine lucrări de făcut până la recepţia lor. În momentul în care centura este finalizată, traficul va fi redus cu aproximativ 20-30%. După aceea, trebuie să avem curajul să oferim cât mai multe linii unice de circulaţie pentru autobuze şi troleibuze, pentru că avem foarte puţine. Nu ar fi o problemă dacă aceste linii ar fi utilizate şi de taxiuri. Din punctul de vedere al traficului, este mai bine să ai un transport cu taxiul, pentru că oraşul nu va mai fi blocat cu maşinile parcate".

    Pe de altă parte, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul susţine că iniţiativa Ministerului Mediului privind construcţia pistelor de biciclete este una lăudabilă, dar trebuie să aşteptăm un proiect concret. "Am văzut, recent, o prezentare foarte interesantă în care bicicliştii construiau o reţea care să nu cuprindă bulevardele, pentru a evita intersectarea cu maşinile. Ideea lor era să circule pe străzile secundare, unde acum se parchează haotic pe o parte şi pe alta. În acest caz, soluţia bicicliştilor este ca maşinile să fie grupate şi parcate pe o singură bandă, iar cealaltă să fie destinată pistelor de biciclete", conform sursei citate.

    În altă ordine de idei, Nicuşor Dan ne-a precizat că Asociaţia Salvaţi Bucureştiul are procese cu Primăria Capitalei în care contestă unele demolări ale clădirilor istorice: "Am avut un proces în care am demonstrat irevocabil că Primăria Bucureştiului a demolat ilegal o clădire din Kiseleff, nr.39. Mai avem 7-8 procese în care contestăm demolările făcute pe tronsonul Berzei-Buzeşti. În cazul clădirii de pe Kiseleff, am solicitat Instanţei să dispună şi reconstruirea clădirii, dar cererea noastră a fost respinsă şi procesul va fi mutat în faza penală". Nicuşor Dan ne-a explicat că va deschide procese penale împotriva celor care au semnat autorizaţiile ilegale de demolare, respectiv reprezentanţii din Ministerul Culturii.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional