Harsco Infrastructure Romania se asteapta la o usoara crestere a activitatii in 2014, dupa ce anul acesta a urmarit consolidarea pozitiei pe piata, ne-a declarat Mircea Albutiu, diector general Harsco Infrastructure Romania, furnizor de cofraje si esafodaje pentru constructii si industrie.
Compania este deja angajata in mai multe proiecte de anvergura care vor continua si in 2014: construirea Pasajului "Mihai Bravu" din Bucuresti, a statiei de metrou si a depoului "Valea Ialomitei", tot in Bucureşti, a Centrului de excelenta din Cluj-Napoca si a cladirii de birouri "Green Court", tot din Capitala.
Alte oportunitati pentru dezvoltarea companiei ar putea fi generate de prelungirea cu un an a termenului pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile, continuarea dezvoltarii pe segmentul rezidential si cel al constructiilor industriale, precum si reluarea unor proiecte de infrastructura temporar suspendate, insa catalogate de Guvern ca prioritate pentru 2014.
Pe de alta parte, daca vor continua sa fie sub-finantate sau blocate investitiile in infrastructura, acestu lucru va ridica provocari suplimentare pentru majoritatea firmelor de constructii, care cauta sa se mentina pe o piata in cadere de mai bine de 5 ani.
Pentru a raspunde transformarilor din piata, anul viitor Harsco intentioneaza sa isi diversifice gama de produse si servicii, sa isi largeasca baza de clienti si sa isi intensifice activitatea in domeniul serviciilor industriale.
"Harsco Infrastructure Romania mizeaza pe calitate si pe o abordare orientata spre client, in vederea cultivarii unor parteneriate pe termen lung, care sa fie eficiente si in perioadele de criza. De aceea, am urmarit atent evolutia pietei si ne-am dezvoltat flota de echipamente si gama de servicii corespunzator cu cerintele sesizate", precizeaza domnul Albutiu.
In 2013 s-a produs o revigorare a segmentului rezidential si de constructii civile
Anul acesta, ca si in anii precedenti, s-a consemnat un trend descrescator pe piata constructiilor din Romania. La aceasta situatie a condus un cumul de factori: contextul economic, marcat de incertitudini, lipsa finantarilor de la stat, o noua scadere a investitiilor straine directe, nivelul redus de absorbtie a fondurilor europene. Ca urmare, mari proiecte de infrastructura sunt temporar suspendate sau blocate. De asemenea, problemele pe care le intampina competitorii pe piata locala s-au acutizat. Astfel, numeroase companii din domeniul constructiilor au intrat in incapacitate de plata. In plus, aproape in toate cazurile, atribuirea unui proiect este strict realizata in functie de criteriul "cel mai mic pret", adesea cu impact negativ asupra rezultatului final, atrage atentia domnul Albutiu.
Pe de alta parte, in 2013 s-a produs o revigorare a segmentului rezidential si de constructii civile, iar acest aspect s-a reflectat in natura proiectelor pentru care Harsco a livrat echipamente pe parcursul anului: de la complexul de birouri "Green Court" din Bucuresti la noul sediu al companiei Emerson din Oradea, de la centrul de afaceri din Vladimirescu la un nou magazin Kaufland in Capitala, de la cladiri de mentenanta de pe langa Gara din Arad, la mai multe statii de epurare, cum sunt cele de la Hoghiz, Odorheiu Secuiesc, Eforie, Ticleni, Sighet, Recas. Totodata, in ultima perioada s-a intensificat preocuparea pentru serviciile industriale. Prin urmare, Harsco Infrastructure Romnia s-a dezvoltat si pe aceasta directie, implicandu-se in proiecte mari, cum a fost revizia rafinariei Petromidia Navodari din primavara acestui an, mentioneaza Mircea Albutiu.