IKEA: "Mobilierul multifuncţional - cheia care dă flexibilitate casei"
Mobilier / 03 iunie 2015
Mobilierul multifuncţional este cheia care poate satisface mai multe nevoi şi care oferă flexibilitate casei, sunt de părere reprezentanţii magazinului IKEA, care comercializează, printre altele, produse de mobilier şi accesorii pentru mobilarea spaţiilor mici.
Reprezentanţii IKEA ne-au declarat: "În România, la fel ca în majoritatea ţărilor, încercăm să decorăm spaţiile în care locuim în funcţie de stilul propriu de viaţă şi, bineînţeles, în funcţie de nevoile pe care le avem. Depinde foarte mult de la caz la caz: dacă vorbim despre o familie cu copii mici sau mari, despre un cuplu care tocmai şi-a început viaţa împreună, despre părinţi cărora le-au plecat copiii la facultate etc.
Sunt doar câteva exemple care pot face ca întregul sistem de preferinţe şi nevoi să se schimbe complet. Din acest motiv, ne propunem să oferim soluţii inteligente şi accesibile pentru clienţii de toate tipurile. Catalogul din acest an conţine foarte multe soluţii de amenajare atât inspiraţionale, cât şi funcţionale, fără să urmărească anumite convenţii.
Din ce în ce mai mulţi oameni locuiesc în locuinţe mici, pe care le împart cu alte persoane. Mobilierul multifuncţional este cheia pentru a mulţumi mai multe nevoi şi pentru a da flexibilitate casei. Atunci când nu poţi mări spaţiul în care trăieşti, fă-l să funcţioneze mai bine!"
Printre exemplele oferite de IKEA se numără canapelele extensibile, iar ca elemente care stau la baza unui trai sustenabil, către care ne îndreptăm din ce în ce mai mult, avem becurile cu LED, bateriile reîncărcabile, containerele pentru sortarea deşeurilor etc.
Noua colecţie IKEA propune o serie de soluţii de transformare a obiectelor de mobilier în hot-spot-uri de încărcare
Pe lângă colecţiile pe care le putem găsi permanent în magazin, în gama IKEA apar şi colecţii temporare, în care designerii încearcă forme şi materiale noi, ne-au spus reprezentanţii companiei, care au adăugat: "Până acum, anul 2015 a adus mai multe colecţii noi ca în anii precedenţi şi colaborări cu tineri designeri talentaţi. Colecţia SPRUTT lansată în luna februarie oferă soluţii inteligente de depozitare pentru dimineţile agitate, în care obiectele necesare trebuie să fie la îndemână.
Colecţia ÖNSKEDRÖM a reinventat personajele clasice create de designerul suedez Olle Eksell şi le-a transformat în tăvi, suporturi de pahare, căni, ceasuri, tablouri şi metraje colorate şi pline de viaţă.
NIPPRIG este o colecţie de obiecte împletite de mână de meşteri din Indonezia şi Vietnam, care se vinde în ediţie limitată, anul acesta. A fost concepută de designer-ul IKEA Nike Karlsson şi include scaune, cutii, coşuri, chiar şi mături şi pălării.
O altă noutate este introducerea unor produse cu design modern, seria IKEA 365+ fiind potrivită pentru oamenii cu un stil de viaţă relaxat, flexibil, în special pentru cei care locuiesc în spaţii mici. Este o colecţie pentru toţi cei care îşi doresc acel set de servit şi gătit care poate fi folosit pentru orice şi care rezistă mulţi ani. Toate farfuriile, bolurile, paharele şi ustensilele de gătit au un design simplu şi pot fi folosite pentru o mulţime de feluri de mâncare, în diferite situaţii.
Una dintre cele mai interesante lansări de anul acesta este colecţia de accesorii pentru încărcare wireless, care face parte din Home Smart, o nouă direcţie în dezvoltarea gamei prin care Compania IKEA îşi propune să integreze tehnologia pentru o viaţă de zi cu zi mai bună acasă. Noua colecţie propune o serie de soluţii de transformare a noptierelor, lămpilor şi birourilor în hot-spot-uri de încărcare".
În anul financiar care se află în curs (1 septembrie 2014-31 august 2015), produsele din gama IKEA au rămas la aceleaşi preţuri ca anul trecut, în magazin existând şi câteva obiecte care sunt mai ieftine decât în 2014.
Punctul de plecare pentru crearea produselor IKEA - vizitele la locuinţele clienţilor
În ultimii ani, oamenii iau decizii calculate şi sunt mai atenţi la valoarea adăugată pe care o primesc în schimbul banilor, ne-au spus reprezentanţii IKEA. Potrivit acestora, cumpărăturile au devenit investiţii pe termen lung, iar consumatorii sunt mai prudenţi atunci când îşi investesc resursele şi încearcă să îşi acopere cât mai multe nevoi cu bugetul pe care îl au la dispoziţie, fără să facă, însă, rabat de la calitate.
Ca să vină în întâmpinarea clienţilor săi, IKEA merge în casele acestora. Sursele citate ne-au precizat: "Ne propunem să oferim soluţii pentru o viaţă de zi cu zi cât mai bună. În acest sens, facem în fiecare an mii de vizite în casele clienţilor noştri, pentru a afla mai multe informaţii despre nevoile şi dorinţele lor. Practic, acesta este punctul de plecare pentru fiecare produs pe care îl creăm".
Un segment important pentru IKEA este format din tinerii care se mută de acasă şi care au nevoie de un spaţiu personal şi multifuncţional, ne-au mai spus reprezentanţii firmei importatoare de mobilă şi accesorii, adăugând că produsele trebuie să ţină cont de mai multe elemente, precum forma, funcţionalitatea, design-ul, calitatea, sustenabilitatea şi preţul accesibil: "Designerii IKEA, ca şi dezvoltatorii produselor noastre, trebuie să găsească combinaţia perfectă între aspectele de mai sus atunci când încep să creeze un produs nou. Aceasta este provocarea care ne pune imaginaţia la încercare de fiecare dată".
Designul IKEA are la bază atât estetica scandinavă, cât şi funcţionalitatea produselor, urmărind în acelaşi timp şi nevoile consumatorilor.
"Acordăm foarte multă atenţie evoluţiei spaţiului de locuit din mediul urban. Locuinţele sunt din ce în ce mai reduse ca dimensiuni, astfel încât am început să concepem piese de mobilier de proporţii diferite modificând mărimea, lăţimea, înălţimea sau modalitatea de stivuire. De exemplu, ustensilele folosite în bucătărie sunt tot mai funcţionale, în acord cu nevoia consumatorilor de a mânca cât mai sănătos şi de a găti în casă", susţin sursele citate.
Astfel, bucătăriile cu spaţiu redus pot fi amenajate eficient cu ajutorul sistemelor de bucătării METOD, astfel încât pot fi utilizate toate electrocasnicele şi piesele de mobilier pe care doreşte clientul să le folosească.
Totodată, mobilierul poate fi creat în mod special pentru spaţiile mici din băi, care sunt spaţii private, dar care, în acelaşi timp, sunt împărţite cu ceilalţi membri ai familiei.