Daca 2013 a reprezentat pentru constructiile din Romania un an de stabilizare, pentru producatorul de sticla AGC Flat Glass a adus rezultate in crestere. "In mod cert, vom incheia anul 2013 pe un nivel usor mai ridicat dect cel inregistrat in anul precedent", afirma Dragos Matei, Market Development Manager al AGC Flat Glass Romania.
Rezultatele obtinute de firme in 2013 au variat foarte mult, in special in functie de flexibilitatea lor si capacitatea de a se adapta la realitatile pietei, respectiv oferirea unui raport pret-calitate convenabil, considera domnul Matei.
In opinia sa, este imbucurator faptul ca beneficiarii constientizeaza intr-o masura din ce in ce mai mare importanta utilizarii unor materiale eficiente energetic in realizarea cladirilor. Chiar daca aceste materiale presupun un cost initial mai mare, el se recupereaza intr-un interval rezonabil de timp (uzual intre unul si cinci ani). De asemenea, a crescut pe piata interesul pentru cladirile "verzi", sustenabile. O solutie pentru incurajarea dezvoltarii de cladiri "verzi" rezida in reducerea impozitelor pe proprietate pentru astfel de cladiri, asa cum s-a aplicat deja la Cluj-Napoca. Nu in ultimul rand, incepand cu acest an a devenit obligatorie intocmirea unui certificat de performanta energetica la tranzactionarea locuintelor, fapt ce ar trebui sa sporeasca interesul pentru folosirea materialelor care aduc economii in consumul de energie. De altfel, strategia Uniunii Europene de reducere a consumului de energie si a emisiilor de dioxid de carbon, reprezinta unul dintre argumentele importante pentru continuarea folosirii in fatade a unor solutii foarte performante energetic. Toate aceste tendinte regasesc compania AGC intr-o pozitie favorabila, avand in vedere orientarea catre realizarea unor produse eficiente energetic, remarca Dragos Matei.
Pe de alta parte, piata este afectata in continuare de lipsa de lichiditati, in special in cazul firmelor mici. Din acest motiv, unii clienti intampina dificultati la incasarea creantelor, iar acest lucru ajunge in cele din urma sa fie resimtit si de companie.
Ca raspuns la nevoile pietei si orientarea spre cladiri "verzi", AGC a dezvoltat o gama de produse performante energetic, cat si produse orientate pe un raport cat mai bun performanta-pret. Mai mult decat atat, compania a lansat un ghid referitor la influenta sticlei in punctajul obtinut in diverse sisteme de certificare a cladirilor.