Kuma, companie romano-daneza producatoare de lavoare de bai si blaturi de bucatarii, realizeaza 40% din cifra de afaceri interna din comenzile clientilor finali care investesc in propria locuinta. Diferenta de 60% este datorata sectorului comercial (hoteluri, pensiuni, cladiri de birouri, mall-uri, spitale etc.), potrivit reprezentantilor companiei.
Cea mai mare achizitie realizata anul acesta de un singur client particular s-a ridicat la aproximativ 20.000 de euro. De asemenea, in acest an au fost realizate si alte mari achizitii de catre clienti particulari ce s-au situat in jurul sumei de 15.000 de euro.
In ceea ce priveste cele mai bine vandute produse din acest an pe segmentul rezidential, blaturile de bucatarie adaptate in functie de spatiul si forma dorite de client, lavoarele matrimoniale cu doua boluri turnate in acelasi blat, sau lavoarele cu un design deosebit se afla in topul celor mai apreciate produse. Camelia Olesen, director executiv al Kuma Romania, precizeaza: "In Romania, clientii investesc deopotriva in utilarea bucatariilor, cat si a bailor, lavoarele personalizate pe spatiul fiecarei bai sau cele cu un design avangardist, aflandu-se in topul preferintelor."
Cand vine vorba de materialele si culorile preferate de catre romani in materie de lavoare, quartz-urile in mix cu sticla sau cu perle sidefate in nuante de beige, maron si caramiziu, reprezinta una dintre cele mai atractive combinatii. De asemenea, blaturile de bucatarie din materiale naturale, dure, asa cum este piatra compozit, sunt din ce in ce mai cautate.