KUMA Romania, producatorul de articole sanitare si mobilier pentru baie si bucatarie, si-a propus pentru 2013 atingerea unei cifre de afaceri similare anului precedent, respectiv in jur de 3 milioane de euro. "Vom fi bucurosi daca vom realiza cifra de afaceri din 2012", ne-a declarat Camelia Olesen, director executiv KUMA Romania.
2013 a reprezentat pentru companie un an foarte greu, atat pe piata locala, cat mai ales pe piata Nordica, zona care a inregistrat incepand cu luna aprilie o scadere de aproximativ 20%. Faptul ca piata constructiilor s-a redus dramatic in Scandinavia a afectat cererea pentru produse de bai si bucatarii. Bancile au devenit foarte circumspecte si nu mai ofera credite atat de usor, iar dobanzile au crescut iar 2014 nu pare sa aduca o imbunatatire, mentioneaza Camelia Olesen.
In prezent, 65% din vanzarile KUMA pe piata autohtona se indreapta catre proiecte rezidentiale, hoteliere, sedii de birouri, spatii comerciale si de utilitate publica (stadioane, aeroporturi etc), in timp ce restul de 35% sunt directionate catre clientii finali.
Exporturile au o pondere de 80% din productia din fabrica KUMA de la Banesti (judetul Prahova), cu precadere pe pietele nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia), dar si pe alte piete precum Franta, Olanda, Ungaria sau Bulgaria. Pe piata externa, 80% din vanzari sunt dedicate retail-ului, iar restul, proiectelor din domeniul medical si de tratament, mentioneaza doamna Olesen.
Strategia companiei pentru piata externa, cat si pentru cea interna este de a consolida relatia cu dealerii existenti. KUMA si-a marit portofoliul de clienti si de produse din 2008-2010 prin achizitionarea a doua fabrici concurente din Danemarca. Acest transfer de comenzi in KUMA Romania de la concurenti au facut ca momentele de criza sa nu fie foarte greu simtite pentru firma, insa cresteri avute pana in 2012 nu par sa se mai regasesca si in 2013, remarca directorul executiv KUMA Romania.
Prognozele pentru 2014 indica o stagnare economica pe piata Nordica, cat si in restul Europei. Prin urmare, compania va viza dezvoltarea de noi produse si materiale de calitate. De fapt, la inceputul anului 2013 a intrat in vigoare directiva Uniunii Europene care obliga companiile sa furnizeze produse destinate constructiilor cu asa-numita declaratie de performanta (DOP), care presupune acreditarea produselor conform unor standarde internationale.
Anul acesta, KUMA a realizat o serie de investitii importante: achizititia unei cladiri noi in vecinatatea fabricii companiei din Banesti, oferind aproape 1.000 mp construiti in plus; extinderea spatiului de productie existent, prin construirea unei noi sectii de finisare lavoare standard; achizitia de utilaje, modernizarea instalatiilor si imbunatatirea controlului fluxului de productie. "Suntem mai pregatiti ca oricand pentru un boom al comenzilor", afirma Camelia Olesen.