Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

"Piaţa televizoarelor Ultra HD 4K începe să prindă contur şi în România"

. Amenajări /

"Piaţa televizoarelor Ultra HD 4K începe să prindă contur şi în România"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa televizoarelor Ultra HD 4K începe să prindă contur şi în ţara noastră, după cum ne-a spus Lucian Rădulescu, directorul Sony pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. Domnia sa ne-a precizat că piaţa televizoarelor Ultra HD 4K începe să prindă contur şi pe piaţa autohtonă, mai ales că această tehnologie este una a prezentului, iar la Hollywood continuă producţia titlurilor 4K.

    Lucian Rădulescu ne-a vorbit, într-un interviu, despre cele mai noi tehnologii din piaţa pe care activează şi despre tendinţele momentului în domeniu.

    Reporter: Cum caracterizaţi piaţa televizoarelor din ţara noastră, în raport cu celelalte ţări unde vă faceţi simţită prezenţa?

    Lucian Rădulescu: România este o piaţă uşor polarizată, în sensul în care există o zonă de volum şi o zonă de high end. Spre deosebire de ţările din jur, românii apreciază şi îşi doresc să aibă cele mai noi tehnologii. Cele mai avansate produse se vând în România în acelaşi timp cu Europa de Vest. Tendinţele din acest an constau în replacement pe segmentul de televizoare, un nou segment al ultraportabilelor convertibile, şi, în domeniul foto, preferinţe pentru modelele premium.

    Reporter: Ce se vinde cel mai bine în România în această perioadă? Au "prins" televizoarele 4K?

    Lucian Rădulescu: Referitor la televizoare, în lunile noiembrie şi decembrie, am înregistrat o creştere a vânzărilor de 2,5 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, performanţă generată atât de Black Friday, cât şi de modelele cu diagonală de 50 de inci. Am creat, astfel, o nouă nişă în segmentul de 50 de inci, lansând, cu ocazia Black Friday, două modele, unul Smart şi unul Smart 3D, la un preţ accesibil, de 4.000 de lei, respectiv 4.500 de lei. Diagonala de 125 de cm este ideală pentru o distanţă de 3 m de vizionare, datorită tehnologiei de redare Motion Flow XR200. În segmentul Ultra HD 4K, suntem leaderi de piaţă, cu 100 de bucăţi vândute, această poziţie fiind datorată avansului tehnologic, dar şi lansării în premieră a acestor produse.

    Piaţa televizoarelor Ultra HD 4K începe să prindă contur şi în România, mai cu seamă că această tehnologie este una a prezentului, iar la Hollywood continuă producţia titurilor 4K.

    Reporter: Cum a evoluat Sony România în 2013, raportat la alţi ani?

    Lucian Rădulescu: Spuneam, anul trecut, că 2013 este edificator pentru Sony, fiind primul producător care a adus în România un televizor Ultra HD 4K, în luna martie a anului trecut, respectiv modelul Bravia KD-84X9005, cu diagonala de 84 de inci. Ulterior, am completat portofoliul de produse pe acest segment şi estimăm că avem, în acest moment, o cotă de piaţă de 40%. Am plusat cu tehnologia de display triluminos care redă în acest moment cele mai reale culori - chiar şi atunci când vorbim de nuanţe de roşu sau verde greu de reprodus.

    Am continuat prin lansarea celei mai uşoare camere foto compacte cu zoom 30X, modelul HX50. La scurt timp, am adus în atenţia fotografilor profesionişti modelul RX1R - cea mai compactă camera foto cu senzor full-frame. Am continuat seria inovaţiilor prin lansarea primei camere video care înregistrează în format Ultra HD 4K pentru consumer, pentru ca, la finalul anului, să completăm potofoliul cu primele camere foto mirrorless cu senzor full-frame.

    În ceea ce priveşte rezultatele, pe segmentul televizoarelor am observat anul acesta orientarea clienţilor către modele cu diagonala de peste 40 de inci, dar şi o preferinţă a modelelor inteligente, cu acces la internet şi funcţii smart inlcluse.

    Reporter: Ce aşteptări aveţi de la anul 2014, din punct de vedere al evoluţiei afacerii?

    Lucian Rădulescu: Pentru anul acesta, ne aşteptăm la o evoluţie pozitivă pe segmentul televizoarelor, având în vedere lansările de produse care vor avea loc la CES 2014, dar şi creşterea popularităţii ecranelor Ultra HD 4K.

    Reporter: Ce pregătiţi pentru acest an?

    Lucian Rădulescu: Debutul anului este marcat pe zona de tehnologie de târgul internaţional Consumer Electronics Show din Las Vegas.

    Cu această ocazie, Sony a extins familia televizoarelor Ultra HD 4K, până la opt modele. Astfel, televizoarele BRAVIA cu rezoluţie Ultra HD 4K vor fi disponibile cu digonale de la 49 de inci la 85 de inci, cu preţuri între 1.800 de euro şi 20.000 de euro. Universul 4K este completat la Sony atât prin lansarea noii camere video 4K AX100E, cu 75% mai mică şi 66% mai uşoară decât modelul anterior, potrivită pentru filmarea din mână, cât şi de întreaga gamă de produse foto-video lansate de Sony în acest an, pentru că toate pot reda imagini direct pe televizorul Ultra HD 4K.

    De asemenea, un anunţ foarte important legat de disponibilitatea conţinutului pentru 4K este reprezentat de faptul că toate camerele foto pot reda imagini direct pe ecranul televizoarelor Bravia.

    Pe segmentul video, am prezentat Sony AX100E, prima cameră Handycam 4K, care dispune de un senzor Exmor R CMOS tip 1.0 cu iluminare din spate. Aceasta surprinde imagini 4K HD Ultra (3840 x 2160 pixeli) fără cusur, cu detalii de patru ori mai bogate decât cele înregistrate de camerele Full HD, oferind în acelaşi timp şi opţiuni creative de înregistrare, precum bokeh.

    Tot la capitolul noutăţi, aş vrea să menţionez noul Sony Action Cam AS100V cu stabilizare Advanced SteadyShot şi noul procesor de imagine BIONZ X.

    La CES, în Las Vegas, Sony a lansat produse pe fiecare categorie din portofoliu, aducând îmbunătăţiri de design şi de tehnologie.

    Sony şi-ar putea vinde divizia "Vaio" din Japonia

    Producătorul nipon de electronice "Sony" poartă discuţii pentru vânzarea diviziei de PC-uri din ţară, inclusiv brandul "Vaio", către fondul de investiţii "Japan Industrial Partners", conform unei surse apropiate situaţiei, citată de presa străină, la începutul acestei luni. Eventuala înstrăinare - evaluată de presa japoneză la circa 400 de milioane de dolari - este parte a unui plan mai amplu de restructurare, care ar include şi concedieri, potrivit sursei sitate. Aceasta precizează că părţile ar putea semna un memorandum de înţelegere privind vânzarea diviziei menţionate. Se pare că grupul japonez caută soluţii şi pentru operaţiunile internaţionale pe care le derulează în domeniul PC-urilor, pe care le-ar putea închide sau vinde.

    Brandul Vaio are o prezenţă solidă în Japonia, unde se concentrează pe vânzări către clienţii corporatişti.

    Divizia producătoare de PC-uri, camere digitale şi televizoare din cadrul "Sony" a avut pierderi în perioada iulie-septembrie. În intervalul respectiv, vânzările de PC-uri ale "Sony" au scăzut puternic, în timp ce livrările de smartphone-uri au sporit cu 68%. Vânzările de PC-uri au scăzut cu 10%, anul trecut, la nivel global, acesta fiind cel mai puternic declin înregistrat vreodată, potrivit companiei de cercetare de piaţă "Gartner".

    GfK: Piaţa electronicelor, în creştere, anul trecut faţă de 2012

    Vânzările de pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată au crescut, în ultimul semestru al anului trecut, cu aproximativ 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012 şi cu 7% în 2013 faţă de 2012, potrivit unui studiu GfK.

    În cazul electronicelor, ultimul trimestru a adus vânzări cu 8% mai mari, cu o valoare totală a acestora de 119 milioane de euro şi o creştere de 1,6%, la nivelul întregului an. Luna noiembrie a fost cea mai prolifică, discounturile aplicate încurajând cererea de televizoare cu ecran plat sau Smart TV-uri.

    Potrivit studiului GfK, piaţa calculatoarelor portabile se menţine constantă, cu o cotă de valoare de aproape jumătate din piaţa IT, în scădere fiind, însă, segmentul calculatoarelor desk. Trimestrul patru a înregistrat, per total, o creştere de 7,6%, în comparaţie cu perioada similară a anului precedent, însumând 163 milioane de euro, iar întregul sector IT a însumat, în 2013, în jur de 455 milioane de euro şi o creştere de aproape 4%, faţă de 2012.

    Vânzările de camere foto digitale au scăzut cu 13%, în 2013 comparativ cu 2012.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional