Producătorii: "Piaţa mobilei începe să-şi revină"
Mobilier / 05 mai 2015
Modelele variate şi nuanţele diverse ale produselor de mobilier, fie că sunt realizate din lemn masiv sau din PAL şi MDF, sunt caracteristicile principale ale pieţei de mobilă din acest an. Majoritatea producătorilor spun că începe să se simtă o revigorare a sectorului, ca urmare a uşoarei creşteri înregistrate în domeniul imobiliar.
Sunt şi investitori, în special din segmentul mobilierului din lemn masiv, care susţin că încă nu a trecut criza şi că, în ciuda discounturilor substanţiale, vânzările "merg destul de greu".
Cert este că cele mai multe companii vin cu game inovative de mobilier, în vederea atragerii de noi clienţi.
Sarmexin dedică exportului peste 50% din producţie
Compania Sarmexin, care produce obiecte de mobilier de lux, exportă peste 50% din producţie, după cum ne-a spus Ileana Blidar, reprezentantul societăţii.
Aceasta ne-a precizat: "Sarmexin produce mobilă de lux din lemn masiv: dormitoare, sufragerii, holuri, canapele, grupe de colţ, bucătării, camere tineret, scaune. Întotdeauna în producţia de lemn masiv poţi veni cu tendinţe noi, pentru că lemnul este un material prietenos, care te îmbie să-l lucrezi. Foarte căutate sunt sufrageriile, dormitoarele, holurile şi bibliotecile".
Doamna Blidar susţine că, în ultima vreme, a simţit o creştere a cererii de mobilă, subliniind că societatea pe care o reprezintă are preţuri "pentru toate categoriile de generaţii": "De exemplu, cei trecuţi de 45-50 de ani preferă mobila mai lucrată, sculptată, mobila baroc, în timp ce tinerii preferă liniile drepte".
Mobila din lemn masiv poate fi vopsită în culoarea teracotei, alb, patinat, albastru, verde, olive, ne-a explicat domnia sa, adăugând că Sarmexin are produse pentru Italia pe aceste culori şi că poate realiza astfel de obiecte şi pentru piaţa internă, dacă există cerere în acest sens.
"Lucrăm în serie, dar pentru cei care preferă un anume model sau culoare putem crea mobila", ne-a mai declarat Ileana Blidar.
Potrivit acesteia, vânzările la export s-au echilibrat oarecum cu cele destinate pieţei interne (60% la extern şi 40% la intern).
Compania exportă în Anglia, Germania, Franţa, Olanda, Belgia, Austria.
Doamna Blidar s-a arătat mulţumită că partenerii externi "sunt serioşi şi fac plăţile la timp", adăugând: "Piaţa externă a scăzut faţă de anii trecuţi şi piaţa internă a crescut. Populaţia s-a educat şi apreciază mobila de calitate, din lemn masiv, cu tradiţie".
Cifra de afaceri a companiei a crescut, anul trecut, iar pentru acest an este estimată o creştere masivă, după cum ne-a spus sursa citată. Doamna Blidar ne-a mai povestit: "Continuăm tradiţia şi avem utilaje noi şi salariaţi performanţi, fapt pentru care estimăm o creştere de producţie şi de vânzare care va proveni dintr-o calitate mult mai bună. Compania era una mai mare, cu mai mulţi acţionari, cu o vechime de peste 60 de ani, însă, după ce a veni criza, am preluat-o ca pe o afacere de familie, restrângând posturile şi modernizând-o".
Idezio intenţionează să-şi dezvolte partea de vânzări online
Compania Idezio intenţionează să-şi dezvolte partea de vânzări online, care este un business nou pentru societate, după cum ne-a spus David Mihai Gabriel, administratorul producătorului de mobilier.
Potrivit domniei sale, Idezio are, în oferta sa de vânzări online, o gamă nouă de mobilier modular, urmând să fie lansate pe internet şi alte produse.
Domnul David Gabriel ne-a precizat: "Mobila noastră este versatilă şi colorată, obiectele de mobilier fiind lucrate de aşa manieră încât să facă economie de spaţiu. Avem atât mobilă de dormitor, cât şi produse pentru bucătărie, living, zona despărţitoare etc".
Vânzările companiei se îndreaptă, în proporţie de circa 50-60%, către export, în ţări precum Germania, Danemarca, Franţa, Azerbaidjan, Turkmenistan.
"Intenţia noastră este să ne extindem pe pieţele externe, pentru că avem cerere şi lucrăm îndeosebi pe proiecte - campusuri universitare, proiecte hoteliere etc.", ne-a mai spus reprezentantul Idezio.
Domnia sa susţine că business-ul imobiliar a scăzut ca urmare a crizei, dar că anul acesta se observă o revigorare care dă curaj tuturor clienţilor, aceştia acordând o importanţă mai mare banilor faţă de anii trecuţi: "Se simte o cultivare a clientului final, care este din ce în ce mai educat, cere maximul de confort, accesorizare foarte bună etc".
După ce, acum doi ani, a avut loc o scădere a afacerii, anul trecut compania a înregistrat o uşoară creştere, subliniază David Mihai Gabriel, estimând că, în 2015, piaţa mobilei ar urma să aibă un trend crescător, întrucât deja există contracte în plus faţă de anul precedent.
Compania Idezio a luat fiinţă în anul 2003, primele produse fiind piese de mobilier efectuate la comandă şi destinate spaţiilor rezidenţiale.
"Cercetând noi direcţii pentru a fi cât mai aproape de dorinţele clienţilor, ne-am extins aria de activitate prin producţia de compartimentări sanitare (...) pentru spaţii comerciale şi instituţii", potrivit reprezentanţilor companiei.
Brandul Idezio a apărut în aprilie 2011. În prezent, fabrica unde compania produce obiecte de mobilier îşi desfăşoară activitatea într-o unitate cu suprafaţa de peste 2.000 mp, situată în Parcul Industrial Ploieşti.
Societatea oferă şi anumite servicii, cum ar fi cele de consultanţă din partea arhitecţilor şi designerilor pentru amenajarea optimă a spaţiului; transportul articolelor de mobilă comandate; montajul şi testarea înainte de recepţie.
Romvitrine lansează mobila de bucătărie cu fronturi curbe
Compania Romvitrine, care şi-a început activitatea de producţie cu mobilier comercial, realizează, acum, şi mobilă de bucătărie şi lucrează la un proiect pentru dezvolatrea unui brand de obiecte de mobilier pentru living, dormitoare şi dresing. Georgian Frăţilă, directorul de marketing al societăţii ne-a precizat: "În România, producem mobilierul comercial şi pe cel de bucătărie. Acum avem un proiect la care lucrăm, în vederea comercializării şi altor tipuri de mobilă. Am discutat cu specialişti din Germania, unde am mers să studiem piaţa şi să învăţăm. Pentru moment, însă, nu vom produce dresingurile, dormitoarele şi livingurile, doar le vom comercializa. Dorim să vedem cât de interesaţi vor fi clienţii de aceste produse, pentru că investiţia de care am avea nevoie doar pentru procurarea tehnologiei este foarte mare".
Domnul Frăţilă ne-a mai spus că societatea pe care o reprezintă încearcă să menţină o linie de producţie: "În plus faţă de ceilalţi producători avem fronturile curbe, destul de rare în ţara noastră. Sistemele de închidere a uşilor sunt silenţioase, cu amortizare, şi absolut toate bucătăriile noastre beneficiază de sistemul de încastrare a tuturor electrocasnicelor".
Casa trebuie să fie vie, plăcută, colorată, opinează domnia sa, considerând că, în general, bucătăria "dă cele mai mari probleme".
O bucătărie completă de la Romvitrine poate porni de la 12.000 de lei, aceasta cuprinzând un corp de mobilier, cu extensie pentru masă (cu blat rotund) şi scaune. Foarte mult se poate jongla cu preţul la partea de electrocasnice. "Un preţ maxim nu există", apreciază Georgian Frăţilă, care ne-a spus că, în funcţie de comandă, sunt bucătării care pot ajunge şi la 30.000 de euro.
Materialele din care sunt realizate obiectele de mobilier sunt PAL şi MDF, la care se adaugă HPL Compact - un furnir care nu reţine bacteriile.
Cererea pentru noul produs al companiei - bucătăria cu fronturi curbe - vine din partea clienţilor peste nivelul mediu.
"Euphoria kitchens hall" - brandul de bucătării al societăţii Romvitrine - a fost înfiinţat în 1994, la Buzău.
Societatea are peste 30 de angajaţi cu experienţă, opt dintre aceştia fiind designeri şi ingineri.
Bucătărie în stil veneţian, de la SiPro Trade
Producătorul de mobilier SiPro din Bucureşti, cu o vechime de 15 ani pe piaţa noastră, a lansat, în ultima perioadă, mai multe tipuri de bucătării, printre care se numără bucătăria clasică veneţiană, din MD furniruit vopsit, cu elementele de decor sculptate şi cu un model deosebit de fronturi, după cum ne-a spus Andreea Enache, reprezentantul companiei.
Un alt tip de mobilier pentru bucătărie este cel rustic, tot MD furniruit, dar cu vopseaua aplicată într-un mod diferit.
Compania realizează la comandă mobilier pentru toate spaţiile casei, distribuindu-şi produsele doar pe piaţa noastră.
Caracteristicile mobilierului produs de SiPro, atât pe partea de clasic, cât şi pe modern, sunt MDF-ul lucios şi culorile cât mai vii.
"În perioada crizei, ne-am menţinut afacerea prin oferte şi discounturi destul de mari", ne-a declarat doamna Enache, subliniind că, în acest an, se simte o mică revenire a sectorului, cel mai probabil ca urmare a faptului că piaţa imobiliară a început să-şi revină.
În ceea ce priveşte cererea, aceasta vine atât dinspre partea de apartamente, cât şi din zona de case, ponderile celor două segmente fiind relativ egale.
Brânduşa Dumitru, Vreaumobilă.ro: "Diversitatea este parte din strategie"
Producătorul Vreaumobilă.ro şi-a propus să exporte obiecte de mobilier în Marea Britanie, în prezent negociind pe marginea unui contract, în acest sens, după cum ne-a spus Brânduşa Dumitru, directorul de vânzări al societăţii.
Acum, compania livrează produse mai mult pe piaţa internă şi are o cifră de afaceri în creştere. Doamna Dumitru subliniază că piaţa de profil îşi revine: "A fost un hop mare în 2012, urmând ca 2013 să fie de tranziţie, iar anul trecut am simţit o uşoară creştere. 2015 a început în forţă".
Referitor la mobila realizată de societatea pe care o reprezintă, domnia sa ne-a precizat: "Noutăţile noastre sunt produsele din pal furniruit, vopsit şi antichizat, masa «Simfonia primăverii», cu picioarele vopsite şi cu blat din pal furniruit şi antichizat şi bucătăria în acelaşi ton. Producem absolut orice şi comercializăm şi canapele, tot mobilierul livrat de noi fiind românesc".
Brânduşa Dumitru a ţinut să menţioneze că diversitatea este parte din strategia companiei: "Pentru dormitor livrăm şi saltele, pentru living avem şi canapele, pentru bucătărie avem şi mese şi scaune, pentru birouri dispunem de toată gama de obiecte. Comercializăm inclusiv produse de mobilier pentru proiecte mari, ca HoReCa - mese, scaune, saltele şi paturi - şi încercăm să dezvoltăm acest segment".
Clienţii societăţii sunt familiile tinere, în general cele care au apelat la Proiectul Prima Casă, din complexuri rezidenţiale, însă acestora li se adaugă şi clienţi ce îşi renovează casele, după cum ne-a spus reprezentantul societăţii.
Zelina Ion, Vinotti: "Clienţii cer reduceri de până la 50%"
Evoluţia pieţei de mobilă nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor pe care Zelina Ion, directorul companiei Vinotti Furniture, le-a avut pentru anul trecut.
Reprezentând un distribuitor de produse de mobilier din lemn masiv, domnia sa ne-a declarat: "Nu prea am ieşit din criză. Din contră, parcă această perioadă dificilă s-a adâncit şi mai mult. Noi am avut foarte multe probleme. De exemplu, ne-am aşteptat ca, în urma târgului de mobilă de anul trecut, să avem rezultate mult mai bune faţă de cele din anii precedenţi, dar nu a fost aşa. Noi suntem importatori, dar nici producătorii nu au avut mari beneficii. Cererea nu se ridică la nivelul aşteptărilor, ci este pe un nivel foarte scăzut al pieţei. Tineretul preferă, în mare parte, produsele IKEA, iar cei din segmentele de mijloc şi de sus sunt foarte zgârciţi.
Degeaba aducem la manifestările de profil produse în secţiuni. Să le arătăm că sunt din lemn, că sunt sculptate manual, că produsele sunt de bună calitate, finisate cu lacuri poliuretanice, pentru că ei (n.r. clienţii), dacă se poate, cer reduceri de până la 50%, în condiţiile în care noi avem adaos de până în 30%".
Doamna Ion s-a declarat oarecum dezamăgită de această situaţie, subliniind că la târgul de prifil din acest an a avut reduceri de până la 40%, la produsele de foarte bună calitate.
Domnia sa ne-a explicat: "După o reducere de 40%, un dormitor a ajuns de la 22.500 de lei la 14.500 de lei".
Anul trecut, societatea a avut o cifră de vânzări cu 20% mai mică decât în anul precedent.
Compania importă mobilă din lemn masiv şi lemn exotic din Italia şi Polonia, după cum ne-a spus Zelina Ion, menţionând: "Majoritatea produselor din Polonia sunt doar pe lemn băiţuit şi lăcuit, nefurniruit. Cele din Italia sunt din lemn masiv, cu lacuri poliuretanice, cu furniruri de calitate (cireş, mahon) şi cu vopseluri de asemenea de foarte bună calitate. Pe lemn exotic avem câteva colecţii - pentru living, dormitoare, pentru orice spaţiu al locuinţei. Tot în Polonia se face mobilă cu furniruri exotice de trandafir sau cu furnir de nuc, colecţii foarte frumoase, cu iarbă de mare şi cu feronerie de bună calitate".
Showroom-ul Vinotti se întinde pe o suprafaţă de 1.375 de mp, iar potenţialul de clienţi este din clasa de sus - persoane trecute de 45 de ani, deja realizate profesional şi personal, potrivit doamnei Ion.