MCA Grup, producatorul de usi sectionale, preconizeaza inchiderea anului 2013 cu o cifra de afaceri de 7,5 milioane de euro si cu o cu profitabilitate mai buna decat cea din 2012.
Un aspect pozitiv pentru Grup a fost deschiderea mai mare spre pietele externe. "Ne-am concentrat pe exporturi, iar ca rezultat ponderea acestora in cifra de afaceri s-a dublat, pana la 25%, de la 13% in 2012. Aceasta ne-a ajutat sa ne mentinem nivelul vanzarilor la nivel de grup aproape de cel de anul trecut, in conditiile scaderii de pe piata locala", ne-a declarat Ciprian Oprea, director general MCA Grup.
MCA se asteapta sa inregistreze in 2014 la nivel de grup o crestere de 10% fata de 2013, bazandu-ne pe un aport mai mare al exporturilor.
In Romania, Grupul a constatat o scadere a vanzarilor efectuate prin reteaua de distributie si o reducere a numarului de firme colaboratoare. In schimb, producatorul si-a intensificat vanzarile prin canalul propriu catre clientul final.
In ansamblu, piata locala a usilor sectionale a scazut cu circa 10%, pana la aproximativ 13.500 de unitati, conform estimarilor Grupului. Dificultatile sunt date mai ales de puterea de cumparare scazuta, lipsa de informare a clientilor, conditiile de creditare dificile si nivelul redus al investitiilor publice.
"In Romania provocarea este sa vindem produse de calitate intr-o piata in care lupta este pe pret. Piata este foarte fragmentata, sunt numerosi mici importatori, distribuitori, mici producatori, care ofera doar pretul cel mai mic, fara a face proba unor criterii precum siguranta si calitate", sesizeaza Ciprian Oprea.
In comparatie, MCA vinde in proportie de aproximativ 30% prin recomandarile clientilor anteriori.
"Anul 2013 a fost unul de tranzitie, de triere a firmelor; ne asteptam ca in 2014 sa vedem o stabilizare a pietei", adauga domnul Oprea.
Anul acesta, MCA a inaugurat la Timisoara un showroom de usi de garaj si rulouri exterioare. Investitia in amenajarea spatiului de 400 mp a fost de 70.000 de euro. Tot in acest an, grupul a introdus o noua gama de solutii de umbrire, copertine, umbrare, pereti de vant si pergole.
In 2014, MCA va continua investitiile pentru extinderea pe pietele externe unde deja activeaza. In strategia pentru Romania figureaza lansarea unor noi showroom-uri si introducerea unor noi produse, mai spune reprezentantul MCA.