Piata autohtona de tamplarie termoizolanta a inregistrat un declin de aproximativ 12% in primele trei trimestre din 2013 comparativ cu aceeasi perioada ale anului precedent. Piata de tamplarie din PVC va atinge cel mai probabil valoarea de 300-330 milioane de euro pana la sfarsitul anului, ne-a precizat Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA Romania.
Scaderea la nivel local ar putea fi compensata de cresterea cu aproximativ 10-15% a exporturilor de tamplarie confectionata in Romania. "In ultimii ani am constatat o dezvoltare tot mai mare la nivel international a producatorilor parteneri din Romania. Cu siguranta, exporturile partenerilor nostri, producatorii de tamplarie termoizolanta, reprezinta un segment important din business-ul VEKA in Romania. 2014 poate avea perspective favorabile pentru companie, in special datorita cresterii nivelului exporturilor partenerilor nostri", adauga domnul Oancea.
Astfel, ferestrele produse in Romania cu profile VEKA ajung tot mai des in locuintele din Italia, Germania, Belgia, Franta, Canada si SUA.
Daca pentru anul viitor reprezentantul VEKA nu se asteapta la schimbari majore in piata locala de tamplarie fata de anul in curs, in perspectiva, intrevede cresteri substantiale, avand in vedere programul de reabilitare termica si initiativa europeana 20/20/20 vizand prioritizarea reducerii consumului de energie. Cu toate acestea, trendul ascendent depinde mult si de cresterea si sustinerea investitiilor, atat din partea companiilor, a statului, cat si a consumatorului. O eventuala majorare a taxelor ar antrena efecte negative in piata, atat financiare - in privinta costurilor, cat si sociale - prin cresterea ponderii muncii la negru, subliniaza domnul Oancea.
Scaderea pietei locale de tamplarie termoizolanta in 2013 a survenit pe fondul neincrederii consumatorilor in evolutia economiei, precum si a reducerii investitiilor, atat private, cat si publice. In plus, principalul criteriu in achizitia tamplariei l-a reprezentat pretul. Drept urmare, s-a inregistrat si o scadere a calitatii solutiilor de tamplarie oferite de distribuitori si anume revenirea la sistemele cu 3 camere interne de izolare la nivelul profilului din PVC, nerecomandate climatului tarii noastre. Consecintele negative si pe termen lung s-au manifestat atat pentru beneficiari, acestia incepand sa investeasca mai mult in aclimatizarea caminului, cat si pentru producatorii care sunt nevoiti sa mearga la reglaje suplimentare sau chiar la inlocuiri de elemente, sustine domnul Oancea.
In acest context, VEKA a continuat sa se axeze pe solutii care confera o durata cat mai mare de functionalitate optima a tamplariei produse de parteneri, mai declara directorul de marketing al companiei.